Hallo allemaal, ik houd iedere week mijn gewicht en buikomtrek bij. Nu sta ik al 2 weken op dezelfde omtrek en ook op hetzelfde gewicht. Moet je niet iedere week wel iets bijkomen ofzo? Ik ben nu in totaal iets van 5,5 kilo bijgekomen, maar de laatste 2 weken is het dus stabiel. Ik hoop dalijk nog wat reacties te krijgen, want we gaan zo weg voor een lang weekend, en dan hoef ik me tenminste geen zorgen daarover te maken
Volgens mij is dat goed hoor, je kan (voor zover ik weet) even een tijdje stabiel/gelijk blijven. Zolang je je kindje lekker voelt spartelen en je voelt je goed is het prima in orde. En anders bel je voor de zekerheid toch even je VK? Ben je gelijk gerustgesteld! Fijn weekend!
hoi meis je hoeft je geen zorgen te maken hoor, anders had de vk wel wat gezegt, ik was bij week 39 in totaal 6 kilo aan gekomen en ging pas echt groetien na week 25 dus geen zorgen maken geniet lekker van je weekendje weg.
Inderdaad zolang je de kleine voelt zou ik me niet te druk maken. Ik ben zelfs weer een kilo afgevallen toen ik deze week moest wegen bij de gyn. Hier zei hij overigens ook niks van.
Ik ben de afgelopen maand niet aangekomen en dus gisteren tijdens mijn bezoek aan de vk even gevraagd. De vk gaf aan dat aankomen helemaal niets zegt (behalve als het excessief is) en dat ze daarom ook niet wegen. Ze kijken of de baby goed gegroeid is en die laat zich niet uitdrukken in kilo's bij mama
Het maakt volgens mij niets uit hoor. Ik kwam tot week 20 zes kilo aan, daarna bleef mijn gewicht 2mnd hetzelfde. Gisteren zag ik pas weer dat ik een kilootje was aangekomen.
Ik ben ook maar vanaf 22 weken bijgekomen. Dus het hoeft echt niet. Als je kindje bewegelijk is en jij je goed in je vel voelt zou ik mij geen zorgen maken!
Oh meid, maak je geen zorgen hoor! Ik weeg al sinds week 30 hetzelfde, en qua omtrek is er in ruim 8 weken maar 2cm. bijgekomen. Als het kindje gewoon goed groeit geeft dat niks hoor!
ik ben in mijn hele zwangerschap maar 7 kg aangekomen. dus in principe maakt het niet zo veel uit. het kindje nam van mij wel wat het nodig was zei de gyn. wel een extra groei echo gedaan maar alles was prima. vaak hebben ze het liever dat je niet zo veel groeit dan dat je heel veel groeit. tenminste dat zei de gyn tegen mij.
Nogmaals dank meiden, het stelt me echt wel gerust dat het niet raar is. Zo twijfel ik soms ook of mijn buik wel "dik genoeg" is. Is natuurlijk heel breed dat begrip. Dat is voor ieder persoon anders. Maar als ik jullie verhalen zo lees is het dus prima zoals het nu gaat. Even nog een andere vraag: Als ze het hebben over: je kindje minimaal 10 x per dag voelen vanaf 28 weken. Is dat dat 10 beweeginkjes of, 10 x per dag van die bewegingsmomenten, met meedere bewegingen? Gewoon een vraag hoor, want naar mijn idee beweegt de kleine nu genoeg. Soms wel eens een dag wat minder......maar over het algemeen echt genoeg.
Hey Druktemakertje! Ik denk dat je niet moet focussen op je gewicht en buikomtrek. Ik ben sinds de kerst maar 3 kilo aangekomen en met kerst was mijn buikomtrek 108 cm en nu is mijn buikomtrek 109 cm....... Dus ik denk dat je niks te weinig groeit hoor. Wat betreft de bewegingen. Mijn verloskundige heeft nooit iets gezegt over het aantal bewegingen per dag. Zolang je de kleine maar voelt en het per dag vergelijkbaar is. Ik denk eerder dat het tussen de 10 keer en de 10 bewegings momenten is. Verder alles goed met je?
Je hoeft echt niet persé aan te komen hoor. Zelf was ik maar anderhalve kg gegroeid tijdens de zwangerschap. Nu had ik ook een kleine buik en een kleine baby, dus ook niet zo verwonderlijk. Zelf had ik wel iets overgewicht, dus toen Jesse werd geboren, had ik gelukkig geen massa kilo's die er weer afmoesten. Succes met je zwangerschap! Groetjes, Janet