Als je baby huilt en je bakert hem in kan ik me voorstellen dat het niet helpt nee.. Hoewel het voor veel baby's toch gewoon rust geeft? Maar als je baby zichzelf wakker mept (zoals Lune) en daardoor steeds gaat huilen helpt het heel erg goed
Ja idd maja82, bij mijn 2e zoontje hielp het perfect. Telkens als hij bijna in slaap was dan begon hij met zn handjes door zn gezicht te wrijven. Wat resulteerde in of daar van al wakker worden of zn speen eruit meppen en dan was hij ook meteen klaar wakker. Ik kan me ook voorstellen dat het inbakeren alleen voor huilbaby's niet genoeg is. Heb positieve ervaringen gehoord van die regelmaat die ze hier ook weer aandragen. Misschien dat n combinatie van de 2 de het hem is...en voorspelbaarheid (als moeder van n autist weer ik hoe goed dat kan werken voor kinderen) EN de rust die inbakeren geeft? Maar heb verder (nog) geen ervaring met huilbaby's Lijkt me iig enorm zwaar.
ik geloof dat dat ook zo belangrijk is he? Tenminste, dat ze zeggen: Zomaar gaan inbakeren heeft geen zin, je moet aan meer dingen denken als je dat gaat doen, dus die rust en die regelmaat enzo..?
Vooral de regelmaat want die brengt voorspelbaarheid. Je zou denken dat zo'n klein prulletje daar nog niet veel van mee krijgt. Maar het helpt toch wel bij zn bio ritme natuurlijk. Als hij op gezette tijden zn natje en droogje krijgt en op gezette tijden via een vast ritueel naar zn bedje gaat en er weer uit komt dan brengt dat iig de rust en voorspelbaarheid die ik ken van mijn autistje. En de baby zn lichaampje past zich op den duur aan aan dat ritme, wat natuurlijk makkelijker gaat als t elke dag t zelfde is als dat t erg varieert. Mijn zoontje is niet erg autistisch maar toch merk je dat hij erg veel heeft aan die vaste rituele en dag indelingen. Zodra er een vakantie aan komt raakt hij al n tikkie van die voorspelbaarheid kwijt. Want wat zal die vakantie hem brengen? Als hij naar school gaat zit er een vast tempo en ritme in de dag. In de vakanties kan ik hem ook een vast tempo en ritme bieden. Maar natuurlijk niet dezelfde als op school. En dat is iedere keer toch weer moeilijk bij hem ondanks dat hij nu al weer 11 is.
Klaarblijkelijk spreekt de onderzoekster zichzelf tegen volgens dit bericht. http://zwanger.blog.nl/onderzoek/2008/0 ... zelf-tegen
Nou als ik t zo lees. Spreekt ze zichzelf alleen tegen op t punt dat ze TOEN zei dat inbakeren op zichzelf alleen goed hielp bij zuigelingen jonger dan 7 weken. Nadien hadden ze meer aan regelmaat. Nu zegt ze dat al de kinderen meer hebben aan regelmaat. En dan nog...als ze ooit iets gezegd heeft mag ze er nooit meer op terug komen? Als er andere dingen aan t licht komen later als dat zij haar promotie-onderzoek klaar heeft dan kan t toch dat ze daar naderhand andere conclusies uit trekt die haar eerste tegen spreken? Anders kan je als wetenschapper dus feitelijk niks meer concluderen want n jaar later kunnen er andere feiten aan t licht komen die je meer inzicht geven en je dus van mening doen veranderen. Beetje kort door de bocht dit artikel....
Het hangt ook af waarom je baby huilt en je dus gaat inbakeren. Mijn dochtertje was doodmoe, omdat ze zichzelf constant wakker sloeg door t gemaai met dr armpjes. Ze kon dus gewoon nooit uitrusten en dan heb je aan rust en regelmaat ook niks hoor. Toen we gingen inbakeren was het met een week een totaal ander kindje joh, echt gigantisch verschil. Ze sliep gewoon rustig en huilde niet meer van vermoeidheid. Voor ons kindje heeft het dus absoluut geholpen, maar elk kindje is verschillend natuurlijk.
Ja maar dan is er een aanwijsbare rede waarom t kind huilt. Bij huilbaby's zoek je jezelf een ongeluk naar de oorzaak en op t oog is er niets te vinden, ook niet medisch gezien.
Dit vind ik nou echt van die domme onderzoeken, want bij sommige baby's helpt het dus wel. Zo werkt bij de ene baby osteopathie wel en bij de ander niet, zo heeft de ene baby wel last van tandjes die doorkomen en de ander geeft geen krimp. Als de ouders geholpen zijn met inbakeren en de baby! dan is er toch geen onderzoekje nodig...