randi dat is helemaal schandalig zeg, dat hebben we gelukkig niet gehad met ons huis, dat was ook goedkoop maar veel aan te doen! soms verbaas ik me echt over de verhalen ahahahha
@lucia, dat bedoel ik. Dat is zo asociaal. Zo duur internet en dan ook nog eens een limiet. Echt derderangs.
Tip voor als je aan het eind/ begin van het jaar niet rond komt met de afrekeningen, belastingen etc. Wij tellen alle lasten van het jaar bij elkaar op , ook de afrekeningen en onvoorziene kosten. Dat delen we door 12. We hebben een aparte vaste lasten rekening en daar storten we dan elke maand 1/12e van dat bedrag op. Zo staat er genoeg geld op tegen de tijd dat de grote rekeningen komen, scheelt een hoop stress!
hoi Lucia hier nog een Belgische ! jammer dat jullie zoveel belastingen moeten betalen... mijn man en ik trekken altijd ruim terug (ze houden veel af van ons loon + we hebben huis in te brengen). maar de rekeningen blijven hier ook maar binnenstromen, het houdt echt niet op ! en ook de algemene kosten (gas, elektriciteit, water, telefoon, internet...) zijn opgeslagen bij ons.... het is op zich niet heel veel, maar als je alles optelt hebben we 200 meer vaste kosten dan vorig jaar ! Ik ben net ontslagen op mijn werk, maar krijg wel nog 3 maand uitbetaald tot 15 april, en dan kom ik op de ziekenkas voor 15 weken (bevallingsrust)... maar daarna ga ik ook even moeten stempelen. Gelukkig kom ik wel onmiddellijk in hoogste categorie van stempelgeld omdat ik goed verdiende op mijn vorig werk. Hoelang zit je op wachtuitkering, want het is inderdaad niet veel dat je krijgt om van te leven ?! Kan je niet even langs gaan bij het OCMW in jouw buurt ? zij kunnen je zeker helpen! groetjes Evita
ik ben informatie aan het inwinnen over schuldhulpverlening. wij komen er zo echt niet meer uit. het word steeds meer en meer. dus we hebben besloten dat het dan zo maar moet. dus we zullen zien. liefs
het is waarschijnlijk in ieder geval fijn dat er even iemand naar jullie financien kijkt. Het is niet leuk om er echt niet meer uit te komen. Er is moet voor nodig om om hulp te vragen. Heel veel sterkte lovelyengeltje
gaat me niet om die 1500euro op zich maar om het feit dat ik ze moet betalen aan de staat en onterecht moet betalen. op die manier kunnen ze tegen iedereen die een woning koopt zeggen van je moet een boete betalen want volgens ons heb je er te weinig voor betaald zonder ook maar die woning eens gezien te hebben dusja die 1500 euro vind ik erg want weet er wel ander dingen mee te doen dan de staatskas ermee te vullen
dank je debby. mn vriend en ik hebben het erover gehad en ondanks dat we nu tijdelijk bij mijn ouders in wonen voor 200 per maand hebben we toch nog redelijk veel kosten. mn vriend heeft van de tijd voordat hij me kende al veel schulden "gemaakt" maar zn ex meer en die moeten wij dus ook betalen.(via zijn creditcard) 's nachts slapen we allebei super slecht. omdat we aan de schulden denken. geboortekaartje kunnen we niet betalen, dus dan moet ik nu zelf maken. heb nog 4 weken de tijd! dus we dachten dan zo maar. en dan zijn we er met 3 jaar vanaf. liefs en hopelijk heb ik na de bevalling snel werk
Oeh veel reactie's ineens. Zag dat er nog meer meiden een beetje in de s h * t zitten, veel sterkte allemaal! Ik heb geen namen onthouden, alleen wat vragen -ik zit aan een wachtuitkering sinds m'n 18e, heb sindsdien wel gewerkt maar alleen via interim of deeltijds, en dit telt niet om een 'gewone' uitkering te krijgen.Deze bedraagt 385 euro, bij een goeie maand.In het begin was het maar 200 en nog wat... -wij hebben een afspraak voor volgende week dinsdag bij het ocmw. We raken er idd alleen niet uit.
@lucia mijn vriend is vakbondafgevaardigde en die zegt me dat als je al 4 jaar in je wachtuitkering zit er iets grondigs fout is in je dossier want dan kan en mogen ze niet. ik zou als ik van jou was eens een keer bij je vakbond langsgaan en zien hoe dat dat zit meid
ja randi ik snap dat wel dat het onterecht is... ik kan zelf ook niet goed tegen onrecht... maar je geen kans als je een rechtsbijstand inschakelt? lovelyengeltje hopelijk komen jullie snel van die schulden af. Al zal je 3 jaar lang weinig te besteden hebben. Zelf geboortekaartjes maken kan heel erg leuk worden hoor! Gewoon wat moois maken op internet, misschien met photoshop ofzo. Echt meid, het gaat om het kindje, niet om het kaartje... Laat anders de eerste foto van je kindje drukken en dan een tekst erbij. Volgens mij hoeft dat echt niet duur te zijn. En anders zelf puzzelen met fotopapier?
@debby weet je wat het probleem is. ik ben niet zo handig met de computer met photoshop enz. dus dat kan ik zelf ook niet. en de 2 printers hier in huis werken ook niet meer
@debby nee, hier is het zo dat je zelf eerst klacht moet neerleggen bij de rechtbank en dan moet je sowiso rolrechten betalen en dan moet je een advocaat inhuren ( prodeo gaat niet want wij verdienen teveel) dus die kost je ook al geld en dan begint het procederen zelf tegen de staat. de kans dat je dat wint is al heel klein en zelfs als je wint ben je meer kwijt aan je advocaat kosten dan dat je erbij wint en zij weten dat ook dus daarom doen ze dit ook. ben al blij dat we na lang discusieren meer dan de helft eraf hebben gekregen en het feit dat ze dat gedaan hebben zegt eigenlijk almeer dan genoeg dat ze goed weten dat dit zomaar niet kan want geloof me, als ze zeker zijn dat ze in hun recht zijn krijg je der nog geen eurocent vanaf
Goh dat wist ik helemaal niet...het is wel geen 4 jaar onafgebroken, ben er tussenuit geweest tijdens m'n zwangerschapsverlof.(wat nog meer 'opbracht' ) Ik dacht dat je in de wacht moest blijven tot je genoeg dagen gewerkt had... @Lovelyengeltje; ik wil je wel helpen met een geboortekaartje hoor meid!Dan kan ik het je sturen via de pc en kun je het eventueel gewoon ergens laten afdrukken. Laat maar weten als je interesse hebt. Edit: in m'n album staat het geboortekaartje dat we zelf voor Alyna gemaakt hebben.
@lucia nee hoor die wachtperiode loopt gewoon af na een aantal dagen ( geloof 230dagen maar pin me daar nu niet op) dusja ze hebben je al een hele tijd te weinig betaald. daarom dat ik daar zeker zou achtergaan want het is zelfs goed mogelijk dat het tekort met terugwerkende kracht terug betaald wordt en dat gaat toch de moeite zijn. @fiene inderdaad die 4 miljoen zijn belgische franken of 98.000 euro
Owh meiden wat erg voor jullie! even een dikke knuffel hier. Wij hebben het ook al vanaf december niet zo breed, maar door spaargeld en vakantiegeld op te nemen zijn we de maanden doorgekomen. Nu is het op..gelukkig kunnen we de vaste lasten en boodschappen betalen maar een extra rekening is niet welkom en laten we die nou net hebben in januari dus maar even vragen of het wat later mag betaald worden Mijn vriend heeft een ww uitkering en ik verdien nog niks (door zwangerschap) hij moet nu binnen 1 maand werk zoeken dus dat is alles aannemen. dan komt het vast wel goed. Maar lang niet zo erg als ik hier zo lees, lijkt me echt vreselijk.
Is het niet gewoon de wachttijd die je vriend bedoelt?Dus de tijd dat je van school komt en moet wachten op een uitkering?Want die heb ik doorlopen en daarna is de wachtuitkering begonnen...(ben ik trouwens ook zelf achteraan moeten gaan)