Financiële dingen, hoe gaan jullie er mee om?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lucia, 29 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    @ lovelyengeltje: Als het goed is heeft iedere vrouw in nederland recht op een zwangerschapsuitkering, dus dat zou ik nog wel even navragen bij het uwv als ik jou was...

Voor de rest gaat het hier ook heel slecht met alle rekeningen. Mijn vriend heeft een redelijk goede baan, maar helaas ook nog wat schulden waardoor er geld ingehouden word op zijn salaris. Dat konden we gewoon missen. nu hebben ze een paar maanden geleden ineens besloten om nog maar wat extra in te gaan houden. Zodner ook maar iets te zeggen. Nu krijgt hij een salaris wat nog niet eens voldoende is om de vaste lasten te betalen.
    Ik krijg dan wel een uitkering en ik ben op zoek naar werk, dus het gaat vast allemaal wel weer goed komen, maar wat een stress zeg als je ineens moet gaan rekenen of je al je rekeningen wel kunt betalen...

2. randi

randi Niet meer actief

als je via dienstencheques gaat werken ga je dat vast en zeker vinden want ze schreeuwen om volk, zelfs via interim. en eigenlijk verdien je daar zoveel mee dan als je ergens anders gaat werken want fulltime ligt het gemiddeld loon rond 1200 euro en je bent met alles in orde. is ook een job met kantooruren en kan je zowel deeltijds, voltijds als 3/4 gemakkelijk vinden dus eigenlijk ideale job om te combineren met studies en ze laten je gerust ook :)

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    nou uhm bij ons was dus het antwoord na meerdere keren aandringen aangezien we het geld niet direct hadden maximaal 3 keer!
    Ik was niet zo gek geweest als het in 12 maanden mocht het in 3 keer te betalen :rolleyes:

4. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Als je een brief naar de gewestelijke directie had gestuurd had je dat wel mogen doen.

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    haha je denkt toch niet dat ik het zo makkelijk over me heen heb laten gaan :) .
    Zoals ik al schreef ik heb nooit na meermaals aandringen antwoord gekregen op mijn bezwaar, en daarna zeiden ze me dat ik 2 dagen te laat was :confused: ik kon het dus op mijn buik schrijven.

Ten 2e als ze je zeggen je mag maximaal in 3 maanden betalen, en jij zou dat niet doen word er gewoonweg beslag gelegd op je loon.
    Ik werk zelf in nl en heb daar mijn bezwaar ook ingedient nou dat ging er heeeeel anders aan toe dan in belgie hoor.
    Maar volgens mij word er hier gedacht dat wij te dom waren om bezwaar te tekenen.
    ze komen aan je geld hoe dan ook! :x

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Het spijt me heel erg maar uhm volgens mij heb je niet in het begin mijn bericht gelezen dat ik al eens bezwaar had aangetekend en nooit na meerdere malen aandringen antwoord kreeg.
    En trouwens ik ben een nl ik kan niet alle regels van belgie en nederland uit mijn hoofd, was het eerste jaar dat we moesten betalen aangezien mijn man toen net 2 jaar werkte. EN hij is ook niet geen belg.

7. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Niemand zegt hier dat je te dom was... maar je bent wel een beetje laks geweest door de termijn niet in de gaten te houden.

En zo snel komen ze niet aan je geld hoor... en ze gaan zeker niet snel over tot loonbeslag. Ik ben nu nog een aanslag van 2004 aan het afbetalen... nouja hij is eigenlijk afbetaald (sinds oktober), heb nu een verzoek ingediend om 1000 euro intresten te laten vallen aan de gewestelijke directie en waarschijnlijk zal die ook goedgekeurd worden.

8. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Heb je dan je bezwaar niet aangetekend verstuurd misschien?

Ik vind het ook heel erg voor je... maar je kan de belastingen de schuld niet geven van iets wat jij verkeerd hebt gedaan, je weet dat je met zulke dingen goed moet opletten.

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    ze hebben bij ons over 10 euro wat over was van de autobelasting 2008 beslag gelegd op mijn man zijn loon.

10. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Dat kan toch echt niet... voor dat ze dat kunnen moet je al een gewone herinnering, een aangetekende brief, een bezoek of brief van de deurwaarder gehad hebben... en overigens, als je je autobelasting niet betaald, doen ze dat normaal niet, dan worden je nummerplaten gewoon geschrapt en rij je eigenlijk illegaal.

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    ik heb wel degelijk aangetekend naar het kantoor te maasmechelen ( daar moest ik het heen sturen van hun) mijn bezwaar gestuurd.
    Ik heb zelfs de nl belasting kopieen van mijn inkomsten laten sturen.
    Toch waren zij ervan overtuigd dat ik 10.000 euro meer had omgezet.
    Ik ben nl belastingplichtig en nu ook nog eens in belgie.
    Vorige week had een man in de bank bij ons in lanaken erover, hoeveel fouten er worden gemaakt bij het belastingskantoor.
    Het is dan idd ook wel mijn fout maar ik heb precies gedaan wat ik in nl ook heb gedaan en daar word het geregeld.
    Dit zal mij dus ook nooit meer gebeuren!

12. randi

randi Niet meer actief

het is inderdaad wel dat ze alleen loonbeslag mogen leggen als de tegenpartij dit zelfs al voor de vrederechter hebben gebracht en de gedaagde dan niet komt opdagen. alleen een rechter mag loonbeslag uitspreken

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    kan de brief zelfs inscannen ;)

14. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ik weet het dat er veel fouten gemaakt worden en je moet er in België echt goed mee opletten, want veel tijd om bezwaar aan te tekenen heb je niet.

Maar let op: als je zelfstandige bent geweest, bewaar dan al je papieren heel erg goed voor de komende vijf jaar, want je kan nog controle krijgen en heb je die papieren niet meer, dan krijg je daarvoor een boete en ze dan kunnen ze ook een raming maken van je inkomsten en als die hoger uitkomt, dan krijg je nog een bijkomende aanslag.

EDIT: en op die bijkomende aanslag krijg je dan nog een boete (van denk ik 10%) omdat je zogezegd inkomsten hebt achtergehouden.

15. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Dit geldt voor alle bedrijven maar niet voor de belastingen, het is je plicht die bijdrage aan de staat te leveren, de belastingen mogen dus overgaan op loonbeslag zonder het voor de rechter komt, maar wel na de stappen die ik daarpas heb opgesomd.

16. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Is niet nodig hoor, ik geloof je zo ook wel :)

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    ja dat weet ik idd , moet ook zowiezo voor ook de nl 10 jaar bewaren.
    ze moeten altijd inzage hebben.
    gelukkig werk ik nu niet meer zelfstandig en in een winkel.
    Ik betaal mijn belasting direct van mijn loon af en dat kan ik ook hier laten zien.

ik ben iig blij dat we er nu vanaf zijn:), dit was ook het eerste jaar dat mij zoiets gebeurde in de bijna 5 jaar wat we getrouwd zijn.

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    hihih onze hele verhuizing naar ons koophuis is vanalles misgegaan, brieven wat in het oude huis aankwamen.
    terwijl alles was aangegeven bij de gemeente.
    deze keer ben ik ook zelf bij de belasting blijven zitten en hebben ze me laten zien wat ze hadden ingevuld:)

mijn man heeft wel gezegd van die "" fout"" hebben we wel beiden geleerd en zal ons nooit meer overkomen anders zijn we ezels hihi :)

19. Rosado

Rosado Niet meer actief

Zo, ik heb net een huishoudboekje aangelegd en vind het nu al hartstikke verhelderend. Ik heb nu precies inzicht in wat we deze maand al hebben betaald en wat we nog te besteden hebben. Als ik zie hoeveel geld wij eigenlijk overhouden in de maand vind ik het een regelrechte schande dat we toch nog zowat elke maand rood staan. Echt een aanrader zo'n huishoudboekje :D .

20. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    dank je kirby en lucia

maar ik heb nu een ander idee.
    via vistaprint kun je voor 3,99(verzendkosten) 250 visitekaartjes laten drukken(kleine geboorte kaartjes)
    en die wil ik dan in kleine plastic flesjes doen.
    dus ben al druk op mp enz aan het kijken voor kleine plastic flesjes.
    ze moeten wel door de brievenbus passen.

Deel Deze Pagina