Flesvoeding geven gedurende die maanden kost echt wel veeeeeel meer dan 200 euro. Andere bh's hoeft natuurlijk niet persé. Tijdens de zwangerschap veranderd je maat vaak en veel meiden kopen dan al voedingsbeha's. Flessen en spenen heb je bij flesvoeding ook nodig. Met daarnaast nog poederdoosjes, kleine thermosfles, warmhoudhoesje bijvoorbeeld.
Ja en daarom krijgen vrouwen die fv geven ook bonnen voor kunstvoeding. Daardoor hoeven ze daar bijna niets aan uit te geven. Bv moeders kregen niets. Nu krijgen zij ook een extraatje wat dan gebruikt kan worden voor bijvoorbeeld een kolf.
Ook met deze toevoeging vind ik het belachelijk.. Maar ik vind het ook belachelijk dat ze bonnen krijgen voor flesvoeding
Ach die bonnen zijn vooral om bij Poundland te besteden. De eerste kolf of voedingsbh moet daar nog gespot worden hoor. Geld voor bv is al sinds jaar en dag praktijk in Belgie, daar betaalt de mutualiteit ook uit na x aantal weken bv.
Ach die bonnen zijn vooral om bij Poundland te besteden. De eerste kolf of voedingsbh moet daar nog gespot worden hoor. Geld voor bv is al sinds jaar en dag praktijk in Belgie, daar betaalt de mutualiteit ook uit na x aantal weken bv.
Gelukkig geef ik geen borstvoeding om het geld, omdat het goedkoper zou zijn.. In mijn geval niet. Borstkolf, flesjes, medicatie, zalfjes en pads tegen kloven, zoogkompressen, boek van Stefan Kleintjes, 4 goede b-h's. Ik ben echt veel kwijt, gelukkig voed ik nu mijn tweede kindje waardoor het nu goedkoper is in verhouding. Borstkolf, boek en b-h's hoefde ik gelukkig niet opnieuw aan te schaffen. Nee om die 200,00 zou ik het nooit gedaan hebben, maar ook niet volgehouden hebben. De eerste weken moest ik toch echt doorzetten en dat heb ik gedaan voor de gezondheid en de hechting van mijn kind en niet om het geld
en ik ben het helemaal met jou eens, vind het bezopen..en dat kinderen die flesvoeding hebben gekregen meer kosten aan de gezondheidszorg is helemaal de grootste kolder die ik ooit heb gehoord...is echt helemaal niks van waar.
Als dat helpt om meer vrouwen te laten doen met hun borsten waarvoor ze gemaakt zijn, prima! En hier is bv toch echt veel goedkoper..kolf á 125,- alleen gebruikt om te helpen op gang te brengen..verder bh's (sowieso paar keer per jaar nieuw) en géén flesjes hoor, nergens voor nodig..
Ik vind het raar dat je vrouwen geld (of bonnen) gaat geven om bv te geven. Maar ik vind het ook raar om geld of bonnen te geven voor kunstvoeding. Zorg voor eerlijke voorlichting en goede begeleiding en laatouders zelf een keuze maken. Als je dan financiële ondersteuning wilt bieden, doe dat dan in de vorm van kinderbijslag of bonnen die voor iedereen gelijk zijn.
Hoezo? Borsten zijn gemaakt om te voeden. Baarmoeders om kinderen in te laten groeien. Dat betekent niet dat alle vrouwen kinderen moeten krijgen of borstvoeding moeten geven. Neemt niet weg dat dat de oorspronkelijke functie is.
pffffff nou het is anders nergens voor nodig om dat zo te vermelden hoor: als eens meer vrouwen gingen doen waar hun borsten voor gemaakt zijn...
Dat zegt ze ook niet. Ze zegt dat het een mooi zou zijn als een financiële prikkel vrouwen zou stimuleren om hun borsten voor borstvoeding te gebruiken. Waarom is het erg als iemand het goed vindt als meer vrouwen bv zouden geven?
En wat is daar precies mooi aan? Krijg ik dan ook geld als ik mijn kind voeding uit een flesje geef? Daar zijn die flesjes tenslotte voor gemaakt.... Werkelijk waar, wat een onzinnige opmerking..
Ik vind het wel goed. Er wordt gezegd dat het niet zou moeten als moeders het alleen voor het geld doen, maar het gaat hier toch om het kind? Bv. is voor het kind het beste, dus als dit helpt, waarom niet.....
Om even on-topic te blijven:heb je goed gelezen? Het antwoord is JA en al veeeel langer! De vergoeding die nu gegeven wordt is een schijntje in vergelijking met het geld dat vrouwen al jaren krijgen om de kv mee te betalen En wat is er mooi aan? Het scheelt de overheid miljoenen aan ponden qua kosten in de gezondheidszorg,omdat baby's die bv hebben gehad die gezondheidszorg minder belasten. Een simpel rekensommetje dus.
? Het is geen 1970 meer,ondertussen is er zoveel bekend over wat moedermelk doet voor een babylijf,en wat kv niet kan doen. Dat is geen waardeoordeel,het zijn gewoon feiten die al jaren wetenschappelijk zinn vastgelegd. Als een overheid zijn campagne daar op baseerd en dit in samenspraak met de medische wereld doet,dan beweer jij nog steeds dat hier niets van waar is? Waar baseer je dat precies op?
Ik vind het nergens op slaan. Vrouwen moeten kiezen waar ze zelf het prettigst bij voelen en niet omdat daar geld uit te halen is. En dan niet te vergeten,hoe klote is het voor alle vrouwen die geen bv KUNNEN geven. Nee vind het echt een achterlijk iets. En die discussie tussen kv en bv moet gewoon eens een keer afgelopen zijn Iedereen moet doen waar ze zich prettig bij voelen.