Financiële situatie

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Sjors82, 27 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Hoi, ik ben straks ook een (bewust) alleenstaande moeder, en nu weet ik dat ik het wel ga redden met al die toeslagen, maar ik twijfel nog of ik 3 dagen kan gaan werken. Ik vroeg me af hoe jullie alleenstaande moeders dat doen. Hoeveel verdien je, hoeveel krijg je aan toeslagen, en hoeveel hou je over? Ik hoop dat jullie dit willen bespreken, ik denk dat we van elkaar kunnen leren! Alvast bedankt!

2. angel23

angel23 Actief lid

21 nov 2007
    214
    1
    0
    Mag ik vragen hoe je alleenstaande ouder korting aanvraagd?

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Kijk eens op www.toeslagen.nl hierop staan alle toeslagen en kortingen vermeld die je als (alleenstaande) ouder kunt aanvragen.

Eigenlijk al deze kortingen/toeslagen kunnen per maand worden uitbetaald door de belastingdienst.

Eerder werd door TS gevraagd hoe het zat met haar eigen huis: je kunt ook een voorlopige teruggave krijgen ivm de betaalde hypotheekrente, ook dit kan per maand worden uitbetaald.

4. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Hoi,

Ik lees mee...
    Ik ben/word ook bewust alleenstaande/aanstaande/studerende moeder.
    Ik moet dus rond zien te komen van studiefinanciering, huursubsidie en toeslagen van de belastingdienst (als mijn kleintje er is).
    Verder weet ik eigenlijk niet of ik recht heb op aanvullende/bijzondere bijstand? (zou ik na moeten vragen bij de gemeente denk ik)
    Ik weet wel dat ik erbij mag gaan werken, maar ik weet nog niet of dat haalbaar is, dat zien we na de bevalling wel :)
    Dus voor tips en adviezen lees ik graag mee...
    En petje af voor alle alleenstaande moeders, dat we trots op ons mogen zijn ;)

Groetjes

Deel Deze Pagina