En toen was het over....

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door paradijsvogel, 31 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo meiden!

Gisteren hebben we de beslissing genomen, het gaat niet meer samen. Nu ben ik dus opeens, na een relatie van 5 jaar en met een dochter van nog geen 4 maanden alleenstaande mama. Dit is niet zoals we het ons voorgesteld hadden, maar het gaat echt niet meer.

Gelukkig zijn we zonder ruzie uitelkaar gegaan. We hebben deze beslissing samen, tijdens een goed gesprek gemaakt.

Op het moment is alles zo dubbel. Mijn dochter en ik wonen op het moment nog wel bij hem, omdat we niet zomaar ergens anders terecht kunnen. Ik ben al wel begonnen met het pakken van mijn spullen en zal binnenkort naar mijn ouders gaan. Ik had zo gehoopt dat dit anders zou kunnen. Ik ben er helemaal kapot van....

Ik heb op het moment geen werk en ontvang een ww-uitkering (contract is niet verlengt en liep af in zwangerschapsverlof).

We hebben een auto die we beide niet alleen kunnen betalen en ik moet dus samen met dochterlief op zoek naar een nieuwe woning. En in de tussentijd heb ik ook nog een sollicitatieplicht...

HELP!!
    Zijn er meiden met tips????

In ieder geval bedankt voor het meelezen, het lucht al een heel eind op om het hier neer te zetten....

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Tips niet, Meer van leef even met de dag. Doe je sollicitatie.s en probeer het een beetje van je af te zetten. Ook al is dat moeilijk vraag alle kortingen aan die er zijn voor een alleen staande moeder. Helaas is het na 1 juni maar je kunt volgend jaar dingen bij de belasting enz terug vragen. Ziek melde bij de uvw met ww uitkering zijn ze heel streng geworden dus dat kan ik je niet advieseren.

Waarom kan jij niet in het huis blijven wonen?. Staat het op zijn naam of iets. Het is netter als hij jou de woning geeft en dat hij zelf op zoek gaat naar iets anders. Neem aan dat jij de grootste verzorgingstaak op je neemt.

En heel veel sterkte de komende tijd als het niet meer gaat dan gaat het niet. En hoop dat jullie om willen van jullie kindje dat jullie er samen ook verder uit komen qua verzoring omgangsregeling allemetatie enz.

3. paradijsvogel

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Bedankt voor je reactie!

Waarom ik niet in het huis kan blijven wonen, ja, ik kan gemakkelijk bij mijn ouders terecht en dat wordt voor hem een stuk moeilijker. Vandaar dat we er samen voor gekozen hebben het op deze manier te doen.

Qua verzoring, omgangsregeling e.d. zullen we er denk ik wel samen uit komen. Dat is ook de reden dat we niet langer wilde wachten met uitelkaar gaan. Nu gaan we op een normale manier uit elkaar, als het langer had geduurd waren we met ruzie uitelkaar gegaan.

Welke kortingen zou ik aan kunnen vragen en waar?

Nogmaals bedankt voor je reactie.

Groetjes,
    Paradijsvogel

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Je kunt het allemaal even na vragen bij de belasting dienst bv huurtoestlag zorgtoeslag, alleenstaandecombinatie korting en kinderkorting. ALs je alleen staan de moeder heb kan je dat soort dingen iets sneller krijgen maar bel even met de belasting dienst.

Moet wel eerlijk zeggen ook al is het voor hem moeilijker een woning te vinden ik zou wel gek zijn om met me kleintje het huis uit te gaan. Nu moet je misschien wel maanden jaren wachten op een woning., Je kunt wel bij je ouders wonen maar voor hoe lang gaat dat goed. Het is wel met je voeten onder de tafel van je ouders. En is best lastig om weer die zelfstandigheid op te geven.

En die korting en heb je geen recht op zo lang je dan bij je oudres woont. En wat ik al zij de kans op een wonign is zo moeilijk tegen woordig, Weet niet eens of je een uregentie krijgt tegen woordig met een kindje. Is ook allemaal veranderd,. Dus denk nog even na wat je gaat doen, qua wonen. groetjes

5. paradijsvogel

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Dankjewel voor het meedenken! :D ik zal er nog even goed over nadenken..... Thanks

6. bibilove

bibilove Lid

11 apr 2009
    26
    0
    0
    hey paradijsvogel,

Wat dapper om de beslising op deze manier te nemen.
    Allereerst kan je zorgtoeslag en kindgebondenbudget aanvragen dit kan bij de belastingdienst.
    Mocht je wel in de woning blijven dan heb je recht op huurtoeslag, ook dit is aan te vragen bij de belastingdienst.

Als je straks een half jaar alleen bent met je kindje heb je ook recht op alleenstaande ouderkorting alleen word dit wel met je uitkering verrekend (dacht ik) en als je bij je ouders intrekt heb je er geen recht op.
    Dan is er ook nog de inkomensafhankelijkecombinatiekorting (iack) is bedoeld als een tegemoetkoming voor werkende ouders met jonge kinderen.
    Ik hoop dat je nu een beetje een overzicht hebt, en ik wil je heel veel sterkte toewensen de aankomende tijd!

7. paradijsvogel

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Dankjewel...

8. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

Idd bij de belastingdienst e.e.a navragen zou ik zeggen
    bepaalde zaken heb je alleen recht op bij arbeid en bepaalde zaken ook nog eens als je gewoon echt alleen woont (dus niet bij ouders)

voor jou zou idd het meest gunstig zijn om een eigen huis te hebben met kleine. ik zou er ook voor kiezen in eigen huis te blijven. met kind heb je geen urgentie meer en het is moeilijk aan een huis te komen. bovendien denk ik zowel voor jou als je kind fijner om niet te veel onrust te hebben en bovendien heb je dan gewoon je eigen plekje en hoef je niet weg en naar je ouders etc. hoe lief ook hoor!

betreft werk; solliciteren dus maar en bedenk ook alvast wat je dan wil m.b.t. opvang van de kleine. wachtlijsten bij kinderopvang zijn ook lang. alvast inschrijven is dan wel handig en ook daarvoor zou het fijn zijn als je kan blijven wonen waar je al zit want anders moet je kleine straks ook steeds wisselen van opvang als je daarvoor kiest omdat je na een tijdje vanuit je ouders weer zal verhuizen.

Rust en zaken stap voor stap op een rijtje zetten zijn belangrijk. Juist in deze hectiek is het dan zo fijn om iig nog een stabiele uitgangspositie te hebben.

succes ermee

Deel Deze Pagina