Financiën onder de loep. Auto houden of verkopen??

Discussion in 'De lounge' started by MamaZE, Jan 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    hier geen auto. ja hebben een auto maar ik heb geen rijbewijs, bewust niet. ik ben bang dat ik te 'lui' ga worden met een auto en ik bij elke regendruppel de auto pak omdat het o zo handig is
    tuurlijk is het wel eens handig als het echt met bakken uit de hemel komt. maar daar heb je dan weer regenjassen en poncho's voor. tja geen auto, je past je vanzelf wel aan en dan kom je ook een heel eind. we gebruiken de auto alleen met de weekboodschappen en als we naar schoonfamilie gaan. boodschappen 1x per week, familie 1x in 3maanden ofzo

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Als je nu die 800 euro kan missen zou ik hem behouden. Zeker met twee kinderen is een auto erg handig!
    Ik heb mijn auto nodig voor mijn werk maar als ik thuis zou zitten zou ik nog niet zonder kunnen. Sporten van de kids zijn redelijk uit de buurt, winkels niet aan te lopen en om 3 kinderen overal op de fiets mee naartoe te slepen....

Als het niet anders kan, kan het niet anders. Maar als je die 67 pm kan missen, zou ik hem houden.

Wat je wel zou kunnen doen is zo veel mogelijk op de fiets. Wanneer na een tijdje blijkt dat je echt de auto niet meer pakt dan kan het altijd nog of als de baby groter wordt.

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Met 2 kleine kinderen en een rijbewijs zou ik hem alleen wegdoen als je het geld echt nodig hebt of als je midden in de stad woont.
    Als er over x aantal jaar een nieuwe moet gekocht worden, kan je nog altijd zien of je hem echt nodig hebt. Maar dan zijn de kinderen dus wel al ouder.

Ik heb geen rijbewijs en hier dus geen tweede auto.

4. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Kijk het eerst even een jaartje aan maak je te weinig kilometers dan zou ik zeggen weg ermee.

5. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Ik ben er inmiddels over uit, ik hou hem gewoon.
    Zeker straks met een baby in huis en een schoolgaande kleuter, kan ik hem inderdaad goed gebruiken.

Wbt de kosten ervan...ik kan het wel missen, maar het was meer of het verhoudingsgewijs het waard is om hem te houden. Ik was even alle dingen naast elkaar aan het leggen, auto, telefoon, internet en tv, gas en licht etc. En alle beetjes bij elkaar, was samen heel wat!;)

Share This Page