Financial lease

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 18 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Je overdrijft een beetje.
     
  2. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Auto met trekhaak huren? Das goedkoper dan de rente die je kwijt bent met financial lease.
     
    Spectre, Syane en tuc vinden dit leuk.
  3. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.552
    7.367
    113
    Klopt :D

    Maar een vakantie zou voor mij geen reden zijn om de aanschaf van een auto te versnellen, helemaal niet met financial lease :oops:

    De optie die @suus1983 opperde, een auto huren voor die periode is toch helemaal zo gek nog niet?
     
    tuc en Ysabella vinden dit leuk.
  4. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Desnoods huur je die auto 2x een halve dag. Bij grote ketens kan je vaak bij filiaal A halen en bij filiaal B terugbrengen.
     
    tuc vindt dit leuk.
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Het gaat niet alleen om de vakantie he? Wij waren eigenlijk pas van plan om in sep/okt te kopen. Maar we gaan alles even afwegen en uitzoeken.
     
  6. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.222
    3.670
    113
    Dan sluit jij blijkbaar een hele slechte deal, Wij betalen 4300 euro rente over ons hele leasecontract van 60 maanden. Dat is 7 tientjes per maand, dat zijn echt de kosten niet, die voelen we niet. De lease is overigens geen 60.000 omdat we uiteraard de vorige auto hebben ingeruild, zo doen we dat al 20 jaar. Heb je weleens uitgerekend wat mensen betalen om een auto van de zaak te rijden per maand. En daar is ook helemaal niets van jezelf bij. Anyway, laten we vooral allemaal doen waar we ons goed bij voelen. Opvallend is wel dat als je naar gemiddeld landelijke gedragscijfers kijkt ZP hier altijd ruim buiten valt ;)
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Dat is dan weer niet zo raar vind ik hoor. We zijn hier ook niet bepaald een afspiegeling van de maatschappij.
     
  8. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.801
    6.969
    113
    Vrouw
    Bij een auto van de zaak betaal je enkel bijtelling. Geen verzekering, geen onderhoud. Dat is niet te vergelijken.
     
  9. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.552
    7.367
    113
    Ja, maar wel op basis van de catalogus waarde van de auto. Als je een auto met hoge CW rijdt en daar bijtelling over moet betalen kun je wel degelijk duurder uit zijn dan wanneer je privé anders prima toe zou kunnen met een klein autootje. En auto van de zaak heb je niet altijd invloed op wat je rijdt.
     
  10. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.484
    113
    Als iemand dat kan betalen is het toch prima. De een geeft graag geld uit aan dure vakanties, de ander aan het rijden in een (nieuwe) auto. Zolang iemand dat financieel kan dragen, is dat toch prima?

    Ik zit zelf ook nog in dilemma, we hebben 1 auto, nu zakelijke lease, een nieuwe auto gaat mij 150 euro meer per maand kosten. Is dan ook meer passend bij onze wensen en we zijn weer de komende jaren af van eventuele onverwachte kosten (en een tankpas, ik rij de auto ook privé).
    Of het leasebudget in mijn zak steken en dus een auto kopen. Met risico op onverwachte kosten, en uitgave van veel spaargeld, hoewel dat onderaan de streep waarschijnlijk goedkoper zal zijn. Je zou denken, koop een auto, maar het gemak is ook heel prettig.
     
  11. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.452
    10.654
    113
    Als dat de reden is zou je dan geen auto huren voor die korte periode?

    Edit: is al genoemd zie ik. ;)
     
  12. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nee dat snap ik, maar van het najaar wilden jullie het toch van eigen geld doen? En nu doen jullie het ook al een tijd zonder. Ik zou de kosten van het huren dus zeker afzetten tegen de rente (en alle andere maandelijkse kosten die je dan eerder hebt).
     
    tuc en Syane vinden dit leuk.
  13. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.937
    15.246
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Jij kan het zonde vinden maar iemand anders vindt het weer zonde om bakken geld aan een vakantie uit te geven.
    Zo doet iedereen het op zijn eigen manier.
    Ieder zijn ding en keuzes.
     
  14. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.432
    784
    113


    Zeker, maar voor het geval dat je het financieel verstandiger wil doen attendeer ik je erop. Ik denk persoonlijk niet dat de meeste mensen geld lenen voor hun auto, niet in Nederland. Ik denk dat er meer geleased wordt. Zou ik persoonlijk ook niet doen inderdaad.

    TO: ik zou het echt niet doen, je hebt het geld, of bijna. Dit is waar je voor gespaard hebt. Het is toch vreemd om een lening aan te gaan omdat je aanspraak moet maken op je spaargeld, wat je hebt opgebouwd zodat je geen lening hoeft aan te gaan als je het nodig hebt ;)
     
    tuc vindt dit leuk.
  15. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Wat toch eigenlijk ook raar is als je er over nadenkt??
    Je verwacht op zo'n forum toch wel een afspiegeling? Of zouden de leden wel zo verdeeld zijn, maar worden bepaalde zaken niet gedeeld? Dat kan ook.
     
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ja, dit is dus ook heel erg wat mijn gevoel zegt.
    En laat ik iedereen uit de droom helpen, het gaat niet om een auto van een halve ton ofzo, maar laten we zeggen rond de 20.000.
     
  17. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Voor dat bedrag kun je toch een prima auto kopen. Hebben wij ook gedaan 1,5 jaar terug en nog steeds heel blij mee.

    Maar anders zet je het geld wat je anders met financial lease kwijt was weer in je spaarpot. Die maandlasten kun je blijkbaar dragen; je spaarpot vult zich weer, je betaalt geen rente en hebt je geld in eigen beheer.
     
    Juul75 en tuc vinden dit leuk.
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ja hoor, man heeft een mooie Kia Ceed op het oog, van 4 jaar oud. Mij boeit het sowieso allemaal vrij weinig. Als het ding maar een trekhaak heeft en rijdt.:roflmao:
     
    zwaaistaart, Syane en nelta vinden dit leuk.
  19. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.222
    3.670
    113
    Vanwege mijn vakgebied heb ik hier echt goed zicht op en inderdaad is de groep die leased tegenwoordig groter dan financial lease maar als je hier op ZP leest spaart iedereen braaf zijn auto bij elkaar en dat is zeker niet een weergave van gemiddeld.
    En sparen, tja het is maar wat je spaardoel is waar je het voor gebruikt natuurlijk. Die van ons is het huis, mooie verre reizen, mijn auto ( dus niet de gezinauto) , vervangen van zaken die kapot gaan en de toekomst van onze kinderen.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  20. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar je bent het geld toch kwijt? Of je spaart ervoor of je lost maandelijks af. Je houdt niet meer geld over toch in het laatste geval?

    En het een sluit het ander toch niet uit? Wij sparen voor auto, verbouwing enz, maar gaan ook gewoon op vakantie, wintersport enz.
     

Deel Deze Pagina