Erythrasma

Discussie in 'De lounge' gestart door artie, 23 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.643
    3.005
    113
    Vrouw
    Iemand ervaring hiermee en hoe dit weg te krijgen?
    Ik kamp hier nu al enkele jaren mee, onder mijn beide oksels en sinds enkele maanden ook tussen mijn borsten. Ik heb echt al zo veel middeltjes geprobeerd, zowel via huisarts als via dermatologen. Soms verminderd het dan iets, maar het komt altijd weer terug. Miconazole, zinkzalf, antibioticazalf. Wassen met isobethadinezeep, nog een andere speciale zeep, en dan vergeet ik nog dingen waarschijnlijk.
    De enige keer dat het écht weg is geweest was toen ik na een operatie via infuus enkele dagen antibiotica kreeg. Helaas dus ook weer terug gekomen. De reden dat het daarmee weg was is voor de dermatoloog een reden om aan te nemen dat het geen schimmel is maar bacteriële overgroei. Ben nu alweer een hele tijd een soort vieze dikke crème aan het smeren met miconazole, zink en paraffine, door de dermatoloog gekregen en door apotheek zelf bereid.
    Helaas heb ik wel enkele risicofactoren zoals diabetes, pcos, verlaagde weerstand en overgewicht. Buiten af en toe jeuk heb ik er verder ook geen last van, maar mooi is het ook niet.

    Maar er moet toch iets bestaan waarmee die lelijke plekken eindelijk eens definitief zouden verdwijnen. Wie weet kent iemand zelfs wel een simpel huis tuin en keukenmiddeltje.
     
  2. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.866
    7.809
    113
    Amsterdam
    Toen ik ooit nog als verpleeghulp werkte deden we vaak scheurlinnen tussen de borsten zodat het niet kon gaan zweten/smetten. Vooral ook goed droog houden is het ook. Verder als je al bij de dermatoloog bent geweest zou ik het ook niet weten. Wat ontzettend lastig en vervelend dat je hier last van hebt!
    Misschien nog kijken betreft bij je borsten of een andere bh nog helpt zodat het zweten niet gebeurt?
     

Deel Deze Pagina