Ik ben het even kwijt... wat is het verschil tussen een verschoon-/aankleed- en een waskussen? Ik bedoel... het lijkt logisch dat je de een gebruikt voor wassen en de ander voor verschonen/aankleden, maar is er daadwerkelijk verschil in die dingen? en is een kussen met opstaand randen juist handig, of zo'n platte zoals je de laatste tijd veel ziet? randen: bijvoorbeeld Isi Waskussen Uni Wit | Badartikelen | Baby-Dump plat: bijvoorbeeld Babouche Waskussen Star Grijs | Waskussen Diversen | Baby-Dump ik heb ze even random van internet geplukt. Het was niet mn bedoeling om reclame te maken.
Ik heb er een met randen. En daarover toen hij klein was een hydrofiele doek, kon meteen in de was. Nu hij ouder is ideaal met verschonen, op de een of andere manier rolt hij minder weg op het verschoonkussen dan op bed of de bank.
Is toch allemaal hetzelfde? Ik heb van een kennis het aankleedkussen(zo noemen wij 'm)overgenomen. Is gewoon zo'n simpele met opstaande randen(kun je o.a. bij de hema kopen). Paar hoezen erbij, klaar.
Naar mijn idee is een verschoon en waskussen gewoon hetzelfde. Heb ook nog nooit gezien dat mensen er 2 hebben. Wij hebben er zo 1 met van die randen en dan een hoes eromheen.
Heb een goedkope van prenatal met opstaande randen, volgens mij niet meer als een tientje. Leuke hoes eromheen/zachte handdoek erop/hydrofiel erop en voldoet prima denk ik!!
Heeft iemand ervaring met het verschoonkussen van Babouche? Deze zijn van stof, en ik hoor dat dat niet zo handig is bij 'ongelukjes'. Klinkt logisch, maar ik had het plan om dan een bedzeiltje (maatje wieg) erop te leggen en dan de hoes er omheen... Daar zou het vocht in principe toch niet doorheen moeten sijpelen... Of denk ik nou heel dom?
lijkt me niet handig, als t toch n keer mis gaat zit je direct zonder kussen. Zou wat dit betreft vooral voor praktisch gaan en een normale aanschaffen.
Gewoon eentje van de Hema. Met een randje vind ik zelf wel fijn, liggen ze net iets meer beschermd tijdens het bewegen (maar je moet toch nooit weglopen ook al zijn ze nog zo klein!) Met een leuke hoes eromheen maak je het persoonlijk en/of passend bij je kamertje. Je kunt ook zelf een hoes (laten) maken.