financieën gescheiden/ alles bij elkaar

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 23 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

hoe doel jullie het?

1. alles op een hoop

2. appart

3. anders (geef even uitleg)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Op begin deden we het ook apart toen we net samen woonden, maar gaandeweg is het steeds meer op 1 hoop gekomen. We hebben nog wel ieder een eigen rekening en ook de gezamelijke rekening bestaat nog maar we houden ons er niet meer aan. We zorgen in ieder geval dat er genoeg op de gezamelijke staat voor de afschrijvingen van oa huis en elektra. Verder boodschappen is meestal gewoon van een eigen rekening, waar het meeste op staat.
    Hebben het er ook over gehad om 1 rekening te nemen maar dan moet je dat weer overal melden enzo dus daarom laten we het zo.

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik merk dat mensen zonder kids / gezin nog veel meer apart hebben als dat er eenmaal kids zijn, ik vind zoiezo als er kids in het spel zijn dat je niet zomaar je geld zonder overleg kan of mag uitgeven... je kan beter je geld sparen ipv aan domme dingen uitgeven die je eigenlijk niet echt nodig hebt..

3. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hier gaat alles op een hoop. Ik werd gek van al die losse rekeningen. Dit van die rekening dat weer van een ander. Bovendien de meeste rekeningen die binnen kwamen waren van ons samen, verzekeringen etc. Hoe verdeel je dat dan?
    Nope het is ons geld en alleen grote uitgave overleggen we.

Deel Deze Pagina