Financieel advies jullie mening graag

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 21 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wij wonen aan de rand van Rotterdam (net erbuiten) voor 180.000. Eensgezinswoning met voor én achtertuin en drie slaapkamers.... Dus het kan wel onder de 2 ton :D Je moet alleen niet in het centrum willen wonen!!

2. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Goede keuze denk ik..

130.000 was het maar waar!! Kun je hier niet eens een app. voor krijgen denk ik?!

De huizen prijzen voor een middelwoning ligt hier ook boven de 2 ton...

3. Het kan wel, heb op Funda zelfs een 5 kamer woning in Rotterdam gevonden voor 105.000. En dat is dan nog de vraagprijs, dus kan je misschien zelfs nog wat vanaf krijgen... ;)

Alleen zijn dat wel vaak echte kluswoningen waar best veel in moet gebeuren...

4. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Goede keuze om de moter nog even uit te stellen.

Dan kunnen jullie nog lekker even door sparen.

Immers heeft hij deze nu ook niet nodig voor zijn werk als hij in de ziektewet zit deze zou dan alleen voor de hobby zijn.

5. Minerva

Minerva Niet meer actief

Mwoah... zeg maar gewoon: in alle provincies behalve N/Z-Holland ;) Oh, en misschien ook Utrecht en een gedeelte van Gelderland.

Ik zeg niet dat alle huizen *hier* 130.000 euro kosten, het was wel een wat goedkoper huis in de omgeving, maar het beeld dat de laatste paar posts geschetst wordt van de hoge huizenprijzen is (zeker nu met de crisis) niet realistisch ;) Mensen kunnen, óók in Rotterdam, wel 200.000 euro vragen, maar dat is, zeker tegenwoordig, niet gelijk gezegd dat ze dat er ook voor krijgen.

6. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi, ik moet eerlijk zeggen dat ik nogal schrik van jullie spaargeld en dan te weten dat je een schuld moet aflossen en straks misschien een tweede kindje hebt. Niet dat je een kindje moet laten schieten voor het geld hoor, maar als ik je verhaal zo terug lees, zou ik zeker die motor gewoon uitstellen! Ik denk dat dat in jullie ' situatie' niet verstandig is. Ik lees ook wel hier, je leeft nu, dus neem het ervan, maar hou wel rekening met onvoorziene uitgaven. Ik heb nu twee kindjes van twee en vier jaar en geloof me we zijn echt veel meer geld kwijt met die tweede. Nu alleen nog maar kosten voor de luiers, het eten, peuterspeelzaal etc, maar hoe ouder ze worden hoe meer geld je kwijt bent, straks komt er zwemles aan, sportclubjes, schoolreisjes, etc. Bedenk dus goed of je het geld voor die motor dan ook nog kunt betalen. Jullie zitten beiden in de ziektewet, ik hoop tijdelijk? Maar hoe zeker weet je dat je die voor 100 procent uitbetaald blijft krijgen? En stijgt het bedrag ieder jaar? Krijg je je baan straks nog terug?
    Hou ook rekening met stijgende kosten van (ziekte)verzekeringen, verzekeringen voor je kind(eren). Reisverzekeringen moet je bijv voor kinderen vanaf 5 jaar gaan betalen en zo kan ik nog veel meer opnoemen. Wat ik wil zeggen kijk niet alleen niet naar het nu, maar ook naar de komende jaren!
    Wij zelf hebben een flinke spaarrekening, hoge vaste lasten (alleen de hypo is al 1200 netto) voor een rijtjeshuis in de randstad. Naast alle andere vaste lasten sparen we gelukkig nog 350 per maand. Een deel daarvan wordt gebruikt voor de vakantie, maa het meeste staat er als buffer, zo hebben we straks een grotere auto nodig als er een derde kindje mag komen en die kunnen we dan in eens afbetalen, niks geen kopen op afbetaling. Ik heb het dan over een tweedehands van rond de 8000. En zelfs dan hebben we bij die tijd alweer een nieuw buffertje voor kapotte wasmachines etc. Wij moeten Hiervoor dan wel beiden werken, mijn man fulltime en ik drie dagen. Maar ik ben blij dat we ons geen zorgen hoeven maken over geld. ( mits we niet werkeloos worden, maar dat kun je nooit oorspellen in deze tijd)
    Denk dus goed na voor je je geld uitgeeft! Het nieuws van het Nibud, wat iemand hier al eerder plaatste staat er niet voor niets, we leven nu eenmaal in een crisistijd. Succes met jullie keuzes!

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Jullie hebben echt een flinke schuld niet echt een buffer en wens voor een tweede terwijl je in een ander topic aangeeft dat als je je kindje niet had gehad je bij je vriend
    Was weggeweest. Ik zou eerst eens heel goed nadenken wat je staat in de relatie en hoe je je toekomst ziet voordat je ingrijpend beslissingen maakt zoals geld lenen of aan een tweede kindje beginnen.

8. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ik denk dat jullie je prioriteiten moeten herzien. Eerst uit de ziektewet zien te komen en weer werk vinden, dan verder kijken naar 2e kind en motor. Waarom een 2e kind op kosten van de belastingbetaler terwijl jullie beiden (hopelijk) volop bezig zijn met herstellen en re-integreren? En je vriend moet zich afvragen of de frequentie van de motorritten het afwegen tegen de kosten voor aanschaf, verzekering, onderhoud, en brandstof.

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    TS geeft eerder aan dat die 'ziektewet 100% blijft dus dat ze geen financiële nood zullen hebben'. ;) Uhhh, meis daar alleen al verkijk je je ernstig op. Als jullie beiden in de ziektewet zitten is dat voor maximaal twee jaar en als je het hebt over een Wajong/WIA uitkering mag je er van uitgaan dat je/jullie echt wel snel herkeurd zullen worden en die keurigen zijn tegenwoordig verschrikkelijk streng. De kans dat jullie beiden (weer) voor 100% worden afgekeurd is nagenoeg nul. Dus wat hierboven al is gezegd....eerst weer een vastbetaalde baan vinden, flink gaan sparen en dan na een aantal jaren kan je weer aan kinderen en luxe uitgaven gaan denken. Zomaar even gratis financieel advies, wees verstandig! ;)

10. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    TO, je bent ook nog jong, 20 of 21 als je je eerste op je 19e kreeg. Je hebt nog volop vruchtbare jaren in het vooruitzicht. Het hoeft niet allemaal per se nu.

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Mijn ziektewet is bevallings gerelateerd, ik ga volgend jaar weer reintegregen via uwv met behoud van uitkering.
    Vriend gaat vanaf augustus tot juni 2014 reintergreren 20 uur per week met behoud van uitkering. Dus zoals ik als zei we hebben geen financiele nood. Er staat in mijn onderschrift dat ik verlang naar een tweede kindje, verlangen en nemen staat los van elkaar. Vind ik?
    Er staat dat ik weg zou gaan bij vriend ja, dit betekend niet dat het op dit moment niet goed gaat! Die schuld is van mijn vriend heb ik niks mee van doen. Net als die motor dat ding is niet van mij maar van hem. Maar bedankt , meneer gaat een motor kopen van het geld dat we nu hebben, onderhoud e.d. doet hij zelf. Daarnaast gaan we 300 euro (totaal) sparen. Houden we 193 euro over voor de 'leuke'dingen moet zat zijn!

Deel Deze Pagina