zonnepanelen

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 22 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn man wil heel graag zonnepanelen op het dak laten plaatsen, maar we weten niet zo goed hoe we dat het beste kunnen aanpakken? Nu het beter weer is heeft hij het er dagelijks over hoeveel stroom we hadden kunnen besparen als we zonnepanelen hadden geplaatst ;)

Wie heeft er ook zonnepanelen, en waar hebben jullie ze besteld? En was het uiteindelijk snel geregeld of een hoop gedoe?

2. rums

rums Niet meer actief

Wij zijn momenteel bezig met zonnepanelen. Het is verstandig om je in te lezen op internet. En offerte op de te vragen bij 2 a 3 bedrijven.
    Er is nu nog subsidie maar die schijnt rond september op te zijn.
    Ik vind het super veel gedoe maar dat komt omdat ik er geen verstand van heb.

3. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Hoi, ik werk bij een bedrijf wat zonnepanelen plaatst. Weet niet waar je woont? Je mag me anders ook pb'en, misschien kan ik een indicatie laten geven van de kosten.

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Wij hebben 2 weken geleden zonnepanelen laten plaatsen. We hebben niet zelf alles uitgezocht, maar dit Vereniging Eigen Huis voor ons laten doen :) We hebben dus meegedaan met collectieve inkoop. Ik ken ook anderen die hieraan mee hebben gedaan en die hebben wel vergeleken. Het bleek een goede deal te zijn.

Ik vind het een voordeel dat je altijd een sterke instelling (VEH) achter je hebt staan. Niets geen valse voorwendselen of beloftes qua opbrengst die niet waar te maken zijn. Eerlijke, onpartijdige informatie. Ik wil niet zeggen dat je dat bij andere bedrijven wel hebt, maar nu zit het iig goed.

Opbrengst de laatste dagen is leuk, maar heel hoge temperaturen zorgen juist weer voor een lagere opbrengst :)

Het is trouwens maar de vraag of de subsidie zo vroeg al op is. Nu met de importheffing op Chinese panelen loopt het even wat minder hard. Er zijn ook andere manieren van subsidie mogelijk: hier in Utrecht krijgen we meer dan de landelijke subsidie, maar je moet er wel iets meer moeite voor doen (samen met 4 anderen aanvragen).

5. @rums: bedankt voor het wijzen op de subsidie... Dat betekent inderdaad even wat meer vaart erachter zetten!

@caromama: heb je een pb gestuurd :)

@vogelinnetje: via VEH klinkt ook wel goed. Dan sta je in elk geval toch wat zekerder!!

Deel Deze Pagina