Baby waterpokken, ik ook? Waterpokken voor de tweede keer krijgen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Babel44, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Wie heeft hier ervaring mee?

Ik ben al een weekje "gewoon ziek", met verhoging, erg hoesten, dichte neus en hoofdpijn. Sinds zondag heeft ons schatje zichtbaar waterpokken.

Nu krijg ik ook overal licht jeukende bultjes! Alleen zien ze er niet echt uit als waterpokken - rood met een blaasje. Op internet vind ik dat je heel soms voor een tweede keer waterpokken kunt krijgen, in een milde vorm. Ik was even benieuwd of iemand hier dat ook heeft gehad!

2. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Geen ervaring mee, maar volgens mij is het zo dat als je het voor je 1e verjaardag krijgt, je het nog een keer kan krijgen. Een vriendje van mij van de basisschool heeft het ook 2x gehad. Beterschap!

3. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik weet alleen dat als je het op latere leeftijd krijgt je goed je temp in de gaten moet houden want op latere leeftijd kan je er flink ziek van worden

4. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    ja je kan het meerdere malen krijgen. de kans is klein maar het is mogenlijk, sommige mensen maken, als ze het de 1e keer krijgen, geen antistoffen aan waardoor het lichaam het steeds weer op pikt..

5. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Ik heb waterpokken 2x gehad.De eerste keer was ik kind en
    de 2e keer was ik 26.Mijn oudste zoon zat in de kleuterklas
    en hij kreeg het en mijn jongste zoon toen was baby en hij
    kreeg het ook en toen kreeg ik het ineens.....en flink ook.
    Was er behoorlijk ziek van en had echt pijn.Om het nog
    moeilijker te maken was ik ook nog eens 27 weken zwanger
    van mijn tweelingmeiden en die waren 3 weken later ook
    echt veelste vroeg geboren.Gyn zei dat het mogelijk door de
    waterpokken was.Ik heb het overigens daarna niet nog eens gehad.

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

@Nessy, goh, dat kan echt gevaarlijk zijn (voor de baby), zeg! Is het wel goedgekomen met je meiden?
    Had je ook jeukende bultjes? Ik heb geen pijn verder, behalve in mijn hoofd dan, af en aan.

7. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Duitsland
    Ja had echt van die builen vooral op mijn hoofd trouwens.
    Mijn meiden waren wel erg vroeg maar hebben er verder niks aan
    overgehouden.Ze zijn nu 17 en doen het erg goed.:)

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Voor de tweede keer noemen ze het meestal gordelroos. Wel even je temp in de gaten houden!

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Nee, volgens mij is gordelroos iets anders? Althans, wordt ook veroorzaakt door waterpokkenvirus, weet ik, maar is een andere "vorm" waarin je het krijgt dacht ik. Nu lijkt het meer alsof ik gewoon "weer" besmet ben. Maar ik twijfel nog een beetje want het lijkt ook wel iets allergisch.

10. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Duitsland
    De 2e keer kan gewoon waterpokken zijn hoor.
    Gordelroos wordt inderdaad veroorzaakt door hetzelfde virus maar
    is toch weer wat anders.Mijn 2e keer waterpokken werd door
    de arts gewoon waterpokken genoemd.

Gordelroos

11. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Vreemd, heb een avond en nacht allemaal rode bultjes gehad, maar niet zoals dl, met blaasjes en wondjes. Nu is het allemaal weer weg. Zal wel toeval/iets allergisch zijn geweest.

12. Triskele

Triskele Niet meer actief

ik heb het nu al 3 keer gehad heel irritant, gelukkig de keren dat de kids waterpokken hadden wel wat ziek geweest maar geen blaasjes e.d.

13. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet je zeker dat je vroeger de waterpokken hebt gehad? Niet iedereen krijgt ze namelijk als kind.

Ik bleek namelijk ook nooit waterpokken te hebben gehad, tot ik ze op 27-jarige leeftijd van mijn nichtje kreeg. Heel fijn...

14. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik heb ze ook 2 keer gehad. De tweede keer was ik een jaar of 20. Ik weet nog dat ik koorts had en zo gek werd van de jeuk dat ik uiteindelijk bij de HAP een injectie (wat het was weet ik niet) heb gekregen. Na 1 dag was de jeuk helemaal over.

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik heb ook een soort griep en jeukbultjes gehad toen de oudste waterpokken had. Dacht ook dat het waterpokken waren, maar de bultjes waren na 3 dagen weg en het waren ook maar heel weinig.
    Volgens mij kan het wel, als je de eerste keer waterpokken heel licht hebt gehad of voor je 1e jaar.

16. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Als je het heel licht hebt gehad kan je het nog een keer krijgen.

Gordelroos komt door het zelfde virus, maar is gekenmerkt dat het maar aan 1 kant van je lichaam voorkomt. Dus of links, of rechts, en meestal in 1 gebied ( einde van een zenuwtak zeg maar)

17. Triskele

Triskele Niet meer actief

dat hebben wij hier ook gehad, van die kleine bultjes echte waterpokken waren het niet maar was wel apart, mn man en ik hadden ze allebei vorige week (en ook grieperig) verder niet bij stilgestaan , dacht zweetbultjes of iets..

18. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    hoi,

je kan waterpokken voor de tweede keer krijgen, is niet zo gevaarlijk behalve als je zwanger bent.(1e trimester) en verder bij de geboorte.
    Zoon kreeg ze toen ik 38 weken zwanger was, voor mij was het niet erg, maar voor de baby wel. mocht ze toen geboren zijn dan was het opletten geblazen. gelukkig is ze nog een week blijven zitten.:D

Deel Deze Pagina