Dames, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Afgelopen weekend ben ik begonnen met een nieuw baantje als keukenhulp. De bedoeling is dat ik maximaal 3 dagen ga werken. Je raadt het al, vrijdag, zaterdag en zondag. Ik begin 's middags om half 3 en meestal ben ik rond 1 uur 's nachts weer thuis. Ik merk dat ik daarna echt helemaal naar de Filistijnen ben. Gelukkig is mijn vriend in het weekend thuis en kan hij voor onze kleine zorgen. Alleen op vrijdagen trek ik het echt niet om vanaf 7 uur voor ons kleintje te zorgen tot ik naar mijn werk moet. Daarnaast hebben we één auto, dus is het een heleboel geregel. Ik merk aan mezelf dat ik heel veel gemengde gevoelens heb of het wel te combineren is met een baby. Ik ben eigenlijk van vrijdag tot maandag helemaal gaar en de rest van de week is dit ook moeilijk weer in te halen. Ik vind het ook echt moeilijk te verkroppen dat ik niet snel meer vrij ben in het weekend en daardoor geen tijd meer kan doorbrengen met mijn gezinnetje. Ik vraag me af of er hier ook vrouwen zijn die in de horeca werken en hoe zij dit combineren met hun baby. Misschien neemt dit dan mijn twijfel weg of krijg ik dan een beter beeld hoe ik dit allemaal ga aanpakken.
Ik snap best dat het even pittig is, maar ik denk niet dat je je ervaringen af kunt laten hangen van het eerste weekend... Alles is dan nieuw en pittig en daardoor extra vermoeiend! Ik zou het een aantal weken aankijken en zien hoe je er dan in staat
Ja, dat had ik ook al ingecalculeerd, maar de reden waarom ik ervaringen van anderen vraag is wat voor effect dit op de langere termijn heeft. Je bent namelijk nooit samen in het weekend.
Kan je kleintje niet op vrijdag naar iemand toe? Opa en oma? Hier gaan ze naar het kinderdagverblijf als ik de avond of de nachtdienst in ga. Hier werk ik ook weekenden en het komt voor dat we elkaar dan maar een paar uur zien. Bij een avonddienst begin ik ook om 14.30 maar dan gaan we in de ochtend samen iets leuks doen.
Ik vond de late diensten (verpleging dus ook tot ca 12uur en zwaar werk) wel pittig maar het wende wel. Inderdaad vanaf vroeg op de dag al in touw, tot laat doorwerken. Maar daardoor had je in het weekend juist heel veel tijd samen. Vind ik. Je kan tenslotte vanaf het opstaan tot 15u dingen doen, dan werken, dan nog even wat drinken met je man en naar bed. Even weinig slaap het weekend maar dan komt er een lange vrije week aan! Omdenken Het is zwaar, maar als je overdag werkt is je kindje op de opvang, haal je het op, eten en gaat ze naar bed. Nu heb je bijna heel de dag nog met je kindje!