wat eten we vandaag voor weinig?

Discussie in 'De lounge' gestart door troetjuh, 10 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    goedemiddag mensen
    ik heb is eventjes een vraag ik ga vanaf zondag samen wonen
    met mijn vriend,
    maar die lust dus geen aardappels zelfs geen friet (dies gek;))
    maar nu wil dus wel elke dag gezond eten met groentes enzo
    maar word een beetje inpiratie loos
    kan iemand mij helpen??
    heb ook niet echt zin om internet helemaal aftestruien voor recepten(heb trouwens ook een krap buget) en die dingen zijn veelste ingewikkeld moet gewoon makkelijk simpel te maken zijn
    groetjes ans

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

3. tulip

tulip Niet meer actief

als hij wel van groentes houdt, zou ik die gewoon combineren met rijst en pasta's enz. Zoals bv chicken tonight, maar je kunt ook gewoon verse groentes combineren (paprika met peultjes bv) en dan met rijst serveren. Bijna alle groentes zijn ook met pasta's te combineren. Er zijn zoveel soorten pasta's, je kunt er pastasaus doorheen doen of wat anders en als je een keer weer een hele andere smaak wil, dan gooi je alles in een ovenschaal, een laag kaas erover en in de oven.

4. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    wij wokken ook veel, gewoon vlees in een wokpan, groente erbij. Kun je serveren met rijst. Lekker snel en gezond :)

5. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Een boerenommelet (pakjes van Knorr) met verse groente erdoor, budget champignongs doe ik er meestal extra in, een broodje en de tomatensoep van de LIDL.

6. Skye

Skye Niet meer actief

Pasta met tomatensaus en daarin mozzarella bolletjes die een paar uur in de groene pesto hebben gemarineerd!!! Mmhhh mjammie!!!

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    je hoeft niet perse aardappelen te eten, mijn ouders doen aan Koolhydraatarm eten, dus geen rijst/pasta/aardappelen/brood

Zij eten gewoon alleen groente met vlees, dat is prima te doen! je hebt van maggi veel van die (oven)schotels, die kun je gewoon maken, maar dan zonder de aardappelen! en voor de rest inderdaad pasta/rijst eten met groente en vlees of vis en sausjes
    en bruine bonen bijv als vervanger van aardappelen? bruine bonen met groente en vlees, lekker :)

8. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Okee, even een lekker snelle.
    Neem een stukje vlees en snij dit in dunne plakjes.
    Doe wat olie in de pan met een gesnipperd knoflook teentje.
    Roerbak hier het vlees in.
    Doe er ongeveer een halve zak roerbak groentes bij.
    Haal het hart uit een stuk komkomer en snijd dit in reepjes.(Je zou ook zelf vanalles kunnen snijden, een stuk goedkoper:D)
    Even vlam er vlink onder.
    O,ja onder tussen mie of rijst koken.
    Doe er dan een scheutje gembersaus en oestersaus bij in.
    Doe dan de komkomer er in om dat dit eigenlijk alleen maar heet hoeft te worden.
    Laat de rijst of mie even goed uitlekken en samen op een bord serveren.

Tja, Je kunt rijst ook een beetje pit geven door er tijdens het koken een vlinke thee lepel kurkuma door te gooien. Dit geeft een wat warmere smaak en een leuk kleurtje. Of wat dacht je van een boilion blokje. Geeft ook een beetje temperament aan je rijst.
    Maar als ik je een tip mag geven omdat jullie eigenlijk geen aardappelen eten waarschijnlijk.(Kan het bijna niet geloven dat er iemand bestaat die geen aardappel eet:$;))
    Ga voor je rijst en bami naar de chinese supermarkt.
    Want de rijst en bami die ik daar haal is kwalitatiever vind ik persoonlijk en smaakt en vult beter.

Ben je al wat verder gekomen trouwens?
    want koken is mijn hobby dus als je nog wat zoekt ik heb vast wel meer.

Deel Deze Pagina