Wij hebben een hele mooie glazen uitbouw. Geeft veel licht maar geef ook veel ramen om te lappen. En laat ik daar nou net niet zo goed in zijn. Met een wisser en een zweem vind ik plus veel werk en ten 2de streepvrij lukt het mij niet. Nu zag ik bijv een apparaat van karcher om de rampen te lappen. Is dit wat? of een andere tip. Ik moet eigenlijk ook iets hebben om boven de uitbouw te lappen want daar zitten ook ramen.
De karcher bevalt mij erg goed. Heb overigens nog wel ooit strepen als de ramen te vies waren of het rubber niet goed schoon gemaakt is tijdens het wissen. Bedoel je overigens een lichtstraat? Die kun je misschien op een keukentrap schoonmaken met een karcher. Voordeel is dat je weinig water gebruikt dus het drupt niet.
Ik krijg mijn ramen met zo een apperaat op geen enkele manier streeploos. Al een aantal merken van familie en vrienden geleend dus ik blijf maar bij mijn spons en trekker en doekjes van de cleaning academy.
Als mijn ramen echt vies zijn neem ik ze eerst af met een spons en sopje (niet al te netjes) en daarna met een vochtige doek van de cleaning academy erlangs en dan drogen ze streeploos op.
Eerst de natte doek en daarna de droge doek over je raam halen & voila je raam is streeploos schoon. Als ik de ramen een poos niet heb gedaan, gebruik ik eerst een spons of de Jemako handschoen om het meeste vuil weg te halen. En daarna de natte en droge doek.
Van prowin heb ik laatst een demonstratie gezien. Die doeken zijn wel echt fijn. Werken net zo als dastyqueen beschrijft. Heb ze nu niet besteld omdat ik ze met de Kärcher ook streeploos krijg. Maar wellicht bestel ik die droge doek wel voor de randjes nog mooier te krijgen in de toekomst.
Ik zeg ook cleaning academy doekjes! Die zijn top, mijn hele familie is om. Je hoeft ook niet meteen het hele raam te doen, gewoon alleen over de vinger, hand, voet, mond en neusafdrukken en streeploos schoon!
Ja deze! Mijn ramen zagen er altijd erger uit na het poetsen dan ervoor. Maar met de doeken gaat het fantastisch!
Sorry voor mijn domheid maar jullie gebruiken dus geen trekker meer? gewoon wassen met die doeken en nadrogen met die doeken? van Jemako