Financieel geschil met 'vriendin'

Discussie in 'De lounge' gestart door 40plusmama, 26 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Nou hoop voor jou dat ze je eindelijk betaald! Als ze niet betaald 1 dezer dagen, zou ik echt persoonlijk langs gaan, inplaats van een SMS versturen ( dan moet zij zelf ook terug sturen, en kost het jou weer geld ;) ) Maar dan kom je ook serieuzer over, dan een SMS. En dan zou ik gewoon vragen of je de telefoon terug mag, wilt ze hem niet geven dan bel je de politie, want dan is het echt 100% diefstal..

2. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Beste Dees, ik heb ook zoiets meegemaakt.
    Omdat het abonnement op jouw naam staat kun jij de SIM laten blokkeren. Dan kan ze vanaf dat moment niet meer bellen.
    Kun je heel makkelijk gewoon online doen.

Suc6 meid

(lees net pas dat jullie het al over blokkeren hebben gehad :oops: )

3. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Nou.. de simkaart dan.. :rolleyes:

4. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ze maakt de 206 vandaag over en de rest volgende maand, samen met de rekening van die maand. Ik heb gezegd dat ik, als ze niet betaald, hem alsnog laat blokkeren. De vriendschap is nu echt over :(

5. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Ik zou echt die 300 euro claimen meid! Als het nu al zo lang duurt voordat ze dat betaald, kan je verwachten dat het volgende maand hetzelfde feestje is! En echt, ik zou de simkaart ophalen... laat je toch niet zo behandelen meid.. na alles wat je voor haar hebt gedaan!

6. Bloempje55

Bloempje55 Fanatiek lid

27 jul 2007
    1.818
    0
    0
    Optiek mederwerkster
    Denk je echt dat ze betaald?
    Ik weet het niet hoor, want waarom nu opeens wel en de andere maanden niet?
    Sowieso moet je die telefoon laten blokeren, want het staat nog steeds op jou naam en banknummer. En dat door naar feburarie:S
    Ik denk dat je beter ook gelijk adress wijzeging moet door geven, en idd sim kaart laten blokeren. Want dit gaat door tot feb let maar op. En strax komt je amn er in dezer dagen achter :S Dan heb je nog een groter probleem.
    En wat zegt die andere vriendin er van?

xxx

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik zou het complete bedrag eisen en alsnog de telefoon laten blokkeren.

8. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Nou dat zou ik dus ook doen!
    Dees je bent veel te goed voor deze wereld!

9. Bloempje55

Bloempje55 Fanatiek lid

27 jul 2007
    1.818
    0
    0
    Optiek mederwerkster
    Idd meid, je bent geen zak afval ;) je heb al zoveel gedaan voor der, maar ze acpteerd het gewon niet klaar. Het was al wel een goede stap om vriendschap op te geven, nu je simkaart nog ;)

xxx

10. 40plusmama

Ik ben dan misschien een watje maar ze mag van mij die 206 betalen en volgende maand de rest. Betaald ze volgende maand niet dan blokkeer ik hem alsnog. Dat weet ze nu ook.

11. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Waarom blokkeren? Ga er lekker langsop meid, en haal je telefoon/simkaart op! Wilt ze hem niet geven, lekker langs de politie gaan, en zeggen dat je telefoon gestolen is, en dat je weet wie hem heeft, maar dat ze hem niet terug wilt geven en al voor 100e euro's gebeld heeft van JOU geld! Misschien krijg je dan alsnog ALLES terug ;)

12. Bloempje55

Bloempje55 Fanatiek lid

27 jul 2007
    1.818
    0
    0
    Optiek mederwerkster
    Ja leuk en aardig, maar het staat op die "vriendins"adres he ;) hoe ga je dat dan doen? want dan is die niet gestolen en kan je ook niet wara maken ;), want het staat op die adres ;)

xxx

13. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Het stond toch op het adres van Dees?

14. Bloempje55

Bloempje55 Fanatiek lid

27 jul 2007
    1.818
    0
    0
    Optiek mederwerkster
    nee toch op die vriendin adres? of heb ik verkeerd gelezen haha

xxx

15. 40plusmama

Inderdaad, beetje raar als ik kom dat hij gestolen is, hij op haar adres staat en zei daar ook woont. Ze zijn bij de politie geen lijpe Louitjes ;)

16. 40plusmama

Op haar adres en mijn rekeningnummer en naam.

17. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Het staat op Dees dr naam, en zij krijgt de afschriften ( toch?) dus betaald de telefoon. Zolang iets oop JOU naam staat ben jij de eigenaar, ook als het adres niet "klopt". Ze heeft haar vriendelijk verzocht haar de telefoon terug te geven, maar dat weigert ze.. het is alsnog de telefoon van Dees, dus kan ze WEL aangifte doen! ( als ze alle bovenstaande zou doen dan)

18. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    euuh... als ik iets zou stelen, kan ik zo een adres weiziging doorgeven hoor.

19. Niet meer actief

Hoe heb je zo " dom " kunnen zijn om voor haar een abonnement op jouw naam af te sluiten? Da`s vragen om problemen . Je wist toch vantevoren dat ze niet met geld kan omgaan? Had je alleen een mondelinge afspraak met haar of heb je het toendertijd ook op papier gezet en haar laten tekenen? Zo niet , dan vrees ik dat je geen poot hebt om op te staan.

dit zal niet de eerste vriendschap zijn ( algemeen bedoeld ) die om geld kapot gaat. ;)

Het was lief bedoeld natuurlijk en die vriendin kan zich in de handjes knijpen met een vriendin als jij ..maar toch.. niet slim natuurlijk.
    Zulke mensen help je niet door ze " uit de brand te helpen met een abonnement " Je had beter een prepaid kunnen kopen voor haar....maar das allemaal achteraf.....

Ik hoop dat je je geld terugkrijgt. ;)

20. 40plusmama

Dat het dom was dat weet ik ondertussen wel. Door schade en schande word men wijs ;) .

Ja, ik wist dat ze problemen had maar als een vriendin je beloofd hulp te zoeken en er wat aan te doen dan vertrouw ik daarop. Ik ben gewoon te goed van vertrouwen geweest.

Goede leer voor de toekomst, zoiets doe ik dus nooit meer.

Deel Deze Pagina