Joh Dees, wat een verhaal. Ik hoop voor je dat ze je de volgende maand het restant betaald en tot feb 2008 geen brokken meer maakt. Maar je hebt het zelf al aangegeven dat ze onverantwoordelijk met geld omgaat. En zolang jij haar toestaat om te kunnen bellen wanneer ze wilt, zul je dit probleem hoogst waarschijnlijk houden. Mijn advies is dus om het toch te laten blokkeren. En als ze van goede wil is en jou het geld overmaakt wat ze je schuldig is, dan kan je alsnog een pre-paid mobieltje voor haar aanschaffen. Jij zorgt dan voor een eerste stap en zij kan bellen zodra ze geld heeft. Maar goed, ik heb ook begrepen dat ze je vriendin niet meer is. Ik wens je veel succes en wijsheid toe!
en wie zegt dat ze nu haar geld wel krijgt? Ik zo iemand niet meer geloven en de telefoon blokkeren.. als ze dat niet doet kan die vriendin gewoon vrolijk door blijven bellen , en heeft Dees de volgende maand weer een dikke tel rekening op de mat liggen...
Waarom heb je er de ballen niet voor dan? Ben je bang om haar te kwetsen ? Zij heeft er toch anders ook geen rekening mee gehouden dat JIJ die rekeningen voor haar betaald? Toen zij die schulden bij jou maakte had ze er toch ook schijt aan dat jij een kindje verwacht en het geld goed kan gebruken voor je toekomstige spruit? Pff, dat noem ik geen vriendin maar een profiteur!
Ik ben inderdaad bang om te kwetsen wat ik al eerder aangaf. Ook als mensen mij wel kwetsen want dat heeft ze wel gedaan ja.
Er staat toch morgen in mijn stukje? Zet wel even een beetje meer een stok achter de deur als je zegt dat je hem gaat blokkeren als je morgen je geld niet hebt toch? Maar het maakt ook niet uit want ze gaat hem toch niet blokkeren deze maand....
Dan lijkt me dat het rekeningnummer veranderen een optie is anders gewoon niet betalen, staat toch op haar naam? Als het automatisch gaat gewoon geld weer terug laten boeken, word de telefoon vanzelf afgesloten. Enne niks betalen zou ik want je zegt dat het op haar naam staat, heeft ze er ook voor getekend
Jeetje zeg das echt kut ... probeer je iemand te helpen en krijg je dit terug. wat een rotstreek van haar
Hey Dees! tjonge meis, wat lees ik nu weer! Ik ken je dan wel niet persoonlijk, maar van ons februari-topic weet ik dat je veel te goed bent voor iedereen! Maar ik zou het zelfde hebben gedaan voor een vriendin! (en of je man het nou wel of niet weet maakt niks uit) Ik zou inderdaad gewoon doen wat je van plan bent, wacht nog 1 maand, dan heb je snel genoeg gebeld. En je hebt in iedergeval het grootste gedeelte al terug, want dat zou ze je wel al overmaken, toch? Meis, die vrouw mag in d'r handjes knijpen dat jij haar vriendin was, een ander zou het niet doen. (enne nu lekker aan je zelf en je kindjes denken, he!) Liefs, Debora
Via die andere vriendin hoorde ik dat ze erg boos op me is. Eerlijk gezegd moest ik er een beetje om lachen want als er 1 een reden heeft om boos te zijn ben ik dat . Het geld heeft ze blijkbaar overgemaakt maar dat gaat van giro naar bank dus zal wel even duren. Dinsdag maar eens spieken.
ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik zou gewoon het geld terug boeken als de rekening is afgeboekt... Dan heeft zij een probleem en krijg jij netjes je geld terug!
dan is het toch heel simpel, het staat op haar naam dus het enige wat jij hoeft te doen is te zorgen dat ze geen geld meer van jouw rekening af kunnen halen....even langs de bank gaan en uitleggen dat jij niet wil dat zij nog geld van jouw rekening af kunnen halen, zij zal de herinneringen toegestuurd krijgen en uiteindelijk ook zelf moeten betalen heel simpel... klote dat het zo heeft moeten gaan, lief van jou dat je het hebt willen doen, maar aan alles komt een eind meid... succes in ieder geval....
ik weet niet of het zo makkelijk is, het abonnement staat wel op haar naam maar de betalingen gaan vanaf jouw rekening. Ik zou gewoon bellen de de simkaart laten blokkeren. Zeg dat de telefoon gestolen is en dat je geen nieuwe hoeft. Dan kan ze ook niet meer bellen. Succes meid, ik vind het lief dat je iemand probeerde te helpen. Ik had ook zo'n vriendin maar heb haar nooirt geld gegeven, zij zat in de schuldsanering en ik dacht niet dat ik haar dan zou helpen door een extra lening te geven. Bovendien leen ik niemand geld, want geld maakt vriendschappen kapot. Ik hoop dat je intussen je man hebt ingelicht, dit moet je niet geheim houden. Succes!
Zo, even een update over het verloop. Inmiddels is het behoorlijk opgelopen allemaal. Een gezamelijke vriendin gaat vanmiddag met haar praten en komt daar niks uit dan sluit ik het af (geef het op als gestolen). Die gezamelijke vriendin liet namelijk net vallen dat ze niet wil betalen zolang wij niet praten. En ik heb haar uitgelegd via mail dat ik niet wil praten nu omdat ik me dan boos maak. Dat roept weer stress op en dat heb ik al genoeg momenteel. Ze heeft trouwens op die mail met mijn uitleg nooit een antwoord gestuurd. Dus vanmiddag hoor ik of ze bereid is om te betalen of niet. Ze is me nog 150 euro schuldig en er komt aankomende week weer een nieuwe rekening binnen. Ik heb inmiddels ook een deurwaarderskantoor advies gevraagd en alles uitgelegd. Ik wacht nog op hun antwoord. Een spannende dag dus vandaag want wil ze niet betalen dan geef ik hem op als gestolen. Ooh ennuh, ik weet dat een aantal van jullie dit allang gedaan zouden hebben en ik misschien veeeeeeel te goed ben voor deze wereld maar ik voel me er het prettigst bij om het op deze manier te doen Ooh ja en nog wat, nee, ik vertel het mijn man (nog) niet. Ik ga er nu niet over uitwijden maar hij heeft een heleboel aan zijn hoofd momenteel en dit kan hij er écht niet bij hebben.
ik hoop voor je dat dit zich allemaal oplost, je hebt idd al genoeg aan je hoofd! heeeel veel succes.
Succes meid. Ik hoop dat je (gezamelijke) vriendin iets kan bereiken bij haar vanmiddag en dat jullie er niet ook nog gedoe om krijgen. Hoop ook dat ze begrijpt dat je nu even niet op die stress zit te wachten, lijkt me toch wel. Komt vast goed! Probeer je er niet te druk om te maken, alles komt op z'n pootjes terecht Dikke knuffel.
Met veel ongeloof heb ik je verhaal gelezen. Jammer dat er van je goedheid zo'n misbruik wordt gemaakt! Er staan veel veroordelingen in over jou beslissingen, maar zorg dat je voor jezelf kan verantwoorden waarom je dingen wel of niet doet. Verantwoording aan het forum is dus al helemaal niet nodig, lijkt me. Ik wens je dan ook enorm veel sterkte en succes want dat heb je nodig. Hopelijk kun je toch een beetje genieten van je zwangerschap! Groetjes Kirsten
Goh dees.... Tis ook altijd wat met jou. Je bent een goedzak en dat werkt nu in je nadeel. Er word dankbaar misbruik van je gemaakt. Ik hoop dat alles goed komt, en daar ga ik wel van uit. Hou je ons op de hoogte? Dikke zoen Boney
Balen joh, ik hoop dat het allemaal snel weer goed komt. Denk je iemand te helpen, maakt ze er misbruik van.