Financieel geschil met 'vriendin'

Discussie in 'De lounge' gestart door 40plusmama, 26 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milla

Milla Niet meer actief

Ik wil je niet aanvallen, maar eigenlijk vind ik het een beetje vreemd..
    Je loopt op dit topic te klagen over je probleem (wat ik overigens heeeel goed begrijp), iedereen wil je graag helpen, maar als het er op aan komt, durf je het probleem niet op te lossen. Kom dan ook niet klagen, want ook al is je vriendin de schuldige, door zelf na te laten het op te lossen, ben je zelf net zo verantwoordelijk voor dat probleem.

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Milla, volgens mij wil ze het nu juist wel op gaan lossen. Vandaag wel te verstaan. Als jij aangeeft dat je dat eerder zou hebben gedaan, okay. Maar blijkbaar heeft TS anders besloten. Lijkt me te mogen, toch? Enne... zeuren... vind ik wel een beetje een groot woord hoor. Ze komt hier toch gewoon een update geven?

3. Milla

Milla Niet meer actief

Ik heb nergens het woordje 'zeuren' geschreven.. Dat vind ik een behoorlijk respectloos woord. Klagen betekent heel wat anders dan zeuren. Wat de topic starter doet moet ze ten alle tijden zelf weten, en het is prima dat ze het oplost, maar een mening geven mag toch, daar is dit forum toch voor? Mijn reactie is overigens op het hele verhaal, niet alleen op het laatste bericht. Wat ik zelf zou doen, staat hier buiten. Ik hoop dat ze er uit komt, maar vind het vreemd dat je reageert zonder te hebben gelezen wat ik precies schreef.

4. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Okay... klagen, zeuren... Klagen vind ik ook nog steeds een groot woord. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat TS ons probeert bij te praten zodat we weten wat er besloten is. Laten we voor haar hopen dat het probleem nu opgelost wordt!

5. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Dank je Josien. Ik wilde inderdaad gewoon even een update geven. Er zijn zoveel mensen die een topic starten en vervolgens niks meer laten horen. Ik vind dat best storend.

De oplossing komt vandaag. Blijkbaar gaat ze me mailen met een betalingsvoorstel. Zo niet dan geef ik het op als gestolen en is het klaar.

6. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ja wel een beetje jammer dat je dit vorige maand niet al gedaan hebt, nu komt er dus weer een rekening binnen
    Ik heb je dit advies al eerder gegeven maar ik zou de telefoon dus per direct laten blokkeren. Dan weet je tenminste zeker dat er niet nog meer kosten komen.

7. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Goed idee Dees... je hebt haar duidelijk gemaakt dat er niet meer mee te spotten valt. Het is nu of nooit! Ik hoop dat ze zich nog eens achter de oren krabt en zich bedenkt dat ze al lang genoeg van jou geprofiteerd heeft.

Succes!
    Josien

8. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Bah, wat een K-vriendin zeg. Hoop dat je het naar tevredenheid af kunt sluiten.
    Krijgt er vast wel weer een andere goede vriendin voor terug! :D

9. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Jeetje, wt klinkt me dit bekend in de oren.

Had ook ooit zo'n ''vriendin''...
    Die had van mij 600 gulden geleend en verplaatste iedere keer de datum waarop ze het terug zou geven.

Vervolgens wilde ze het in delen terugbetalen ( no way, zo heeftz ehet ook niet gekregen!) en toen ik mijn woning kreeg moest ze het echt teruggeven.
    Dat maakte haar zo kwaad en ik was geen echte vriendin etc. etc. ( ze had het geld al 2 maanden moeten betalen).

Ohja, mevrouw ging wel ieder weekend uit want zoals ze zelf zei: ze had het nodig, want anders kwam ze de week niet door......

Ik heb 1 ding geleerd: Nooit meer!

10. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    En ben je er uit kunnen komen met deze 'vriendin' ? Je had vandaag een afspraak toch?

11. 40plusmama

Geen voorstel gekregen dus vandaag laat ik hem afsluiten. :(

12. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Vervelend meid, maar het is wel een goede actie denk ik. Dan maar op deze manier leren... heb je die rekening van deze maand ook nog ontvangen? Hoop niet dat je nog meer geld kwijt bent...

Liefs en succes,
    Josien

13. 40plusmama

Nee, de rekening is nog niet binnen. Ik verwacht hem begin volgende week.

14. Mijn moeder zij altijd "als je vriendinnen wilt blijven moet je het noooooit over financien hebben en ook nooit geld lenen.

Ieder zijn eigen probleem klinkt rot maar zo blijf je goed met elkaar. Zij heeft ook de nodige vriendinnen kwijt geraakt door geld aan hun te lenen en als je het weer terug vraagt komen zij met alsof je van hun steelt.

P.s. Klinkt rot maar laat het idd een heeel goed lesje zijn!
    Van fouten moeten we immers leren,en in zou het toch mijn man vertellen. Hij zal boos zijn maar 1 geheim is beter dan 2!

XXX Succes XXX

15. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Wat een vervelende situatie, zeg!

Mijn man zegt altijd: Met vrienden moet je wandelen, niet handelen.

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    jep ik zou ook noooooooit een financiele afspraak maken met een vriendin.
    noem maar 1 klein ding, vorig jaar op vakantie naar turkije, mn vriend en ik gingen een paar dagen later, belt ze me op. kun je aub een radio/cd spelertje voor ons kopen en meenemen, betalen em gelijk terug.
    nouja prima, geen probleem.
    toen kwam het probleem, wie van hun ging de radio houden?(ze waren met zn vieren)
    toen wou ineens niemand em meer hebben.
    maar tegenwoordig staatie toch bij die "vriendin" van me thuis en ik heb het geld ervoor nooit meer weer gezien!

vriendinnen kunnen met uitgaan van me een drankje krijgen ofzo maar meer ook echt niet!

17. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi dees,

Goh, wat een verhaal!
    denk je er wel aan dat je het abonnement opzegt? Volgens mij zit er een opzegtermijn aan vast, anders wordt hij verlengt, goed nakijken dus!
    Anders ben je nog niet van het probleem af.

Je woont bij mij in de buurt zag ik. Ik heb ook in Ravels gewoond.
    we zijn even oud(jong haha)
    Veel sterkte , ik zie in je banner dat je nu zeker geen narigheid kan gebruiken, ook erg respectloos van die "vriendin"

groetjes Patricia

18. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    Volgens mij kan je het gewoon als gestolen opgeven, juist als zij er nog steeds mee belt. Dan wordt de simkaart volgens mij gewoon geblokkeerd en kan jij een andere simkaart aanvragen.

19. 40plusmama

Het abonnement is al opgezegd en stopt in februari.

En hij is al als gestolen opgegeven, gisteren. Ze kan er niet meer mee bellen in ieder geval.

Wat grappig Patries want zo groot is Ravels niet ;) . We hebben het hier prima naar ons zin moet ik zeggen. Een klein dorpje, lekker knus.

Deel Deze Pagina