Ik heb hier en daar wat rond gekeken maar heb dit onderwerp nog niet kunnen vinden, al zal het er vast en zeker wel opstaan. Onze dochter is anderhalf en loopt sinds 13 maanden. Alleen zodra we de deur uitgaan loopt ze alle kanten op en ren ik er dus constant achteraan. Nu we in Juni onze 2e dochter verwachten is dit niet echt handig. We weten dan ook niet zo goed wat voor kinderwagen we het beste kunnen aanschaffen? Een duo-wagen? Of toch zo'n meerijd-plankje waar mijn oudste op kan zitten. Of wellicht 1 wagen en de nieuwe baby in een draagdoek? Ik kom er maar niet uit dus wie weet hebben jullie tips/ervaringen?
onze zoon is dadelijk 21 maanden wanneer wij ons 2de kindje verwachten. En wij hebben via MP een zo goed als nieuwe easywalker duo gekocht voor een heel leuk prijsje! Hij loopt ook al vanaf 12 maanden maar luisteren is nog vaak wat minder haha dus soms rent hij ook alle kanten in hoor. Vind het een veiliger en fijner idee dat hij straks gewoon in de kinderwagen zit en niet zomaar weg kan rennen zoals bijv op een meerijdplankje. (alhoewel sommige er dan een tuigje aan vast maken dan kunnen ze ook niet zomaar weg rennen) Maar dat is niet mijn keuze.. Ik moet dus nog even afwachten hoe de kinderwagen gaat bevallen en of we er veel gebruik van gaan maken maar ik verwacht dat het wel ideaal zal zijn in onze situatie. Ik heb zowiezo ook nog de enkele kinderwagen (maxi cosi mura 4) bewaard dus die kunnen we ook altijd nog gebruiken. Ik zou zeggen hou MP in de gaten en kijk daar voor een mooie goede tweedehandse duowagen voor een mooie prijs.
Hier ook een kindje waarvan de beentjes al heel goed werken, maar de oortjes iets minder Mijn zoontje is straks 17 maanden en loopt nu 2 maanden los, maar heeft echt een eigen willetje en als hij ergens niet heen wil dan loopt hij daar zelf echt niet heen en om hem constant op te moeten tillen zie ik ook niet zitten. Wij hebben via mp een Mountainbuggy gekocht. Ik heb trouwens ook een Manduca en een draagdoek, maar soms is een wagen net even iets praktischer.
Ik heb geprobeerd met draagzak en de oudste in buggy, oudste loslopen en baby in wagen, plankje maar nee niets werkt beter als een duowagen Ik heb een duowagen aangeschaft van topmark dat ze achter elkaar zitten en ik vind t ideaal !!! KOm nu vaker de deur uit, rijd lekker, omdat t niet naast elkaar maar achter elkaar zit de zitjes kom je overal ook makkelijk in en uit... Duowagen is toch wel een aanrader en bik vond Topmark er kwa uiterlijk t leukst uitzien
Wel goed lopen, maar minder goede oortjes, komt heeeeel bekend voor. Ik heb de Donkey besteld en over 5 weken ben ik de trotse bezitster. Mijn mannetje gaat er dan gelijk in, heb deze wagen gekozen omdat ik 'm makkelijk om kan bouwen naar een mono zodra het voor mijn zoontje niet meer nodig is. Mijn zoontje is net 2 als de tweede wordt geboren.
Helemaal mee eens!! Wij hebben lang getwijfeld over een duo wagen. Onze dochter is 2 maanden en de oudste 22 maanden. Nu ik heb hem (ook de topmark) zou ik niet meer zonder kunnen. Het is een van de goedkoopste duo wagens, maar ik vind hem heel prettig rijden. Ook krijg ik hem met gemak in het kofferbak (vw golf)
wij hadden nog niets gekocht, alleen een meerijdplankje dan. onze zoon liep ook al vanaf 13 mnd en hij was 23 mnd dat de kleine kwam, hij liep al vaak naar de winkel zonder problemen, ook in de stad had ik vaak al geen wagen meer mee... maar toen zn broertje kwam wilde hij dus niet meer lopen (hij dacht natuurlijk als hij niet hoeft te lopen, hoef ik dat ook niet)... meerijdplankje vond ie niets, werkte dus niet, tijdje nog draagdoek/wandelwagen gedaan, maar onze tweede werd al snel te zwaar voor me. toen hebben we alsnog besloten een duowagen (achter elkaar) te kopen via MP. daar heb ik zeker een half jaar nog geregeld gebruik van gemaakt. ik ben benieuwd hoe het bij de derde zal zijn. we hebben nog alle mogelijkheden, duowagen, draagdoek, wandelwagen, meerijdplankje... dus we zien wel. de oudste doet nu alles op zn loopfiets (is bijna 4), dus dat gaat wel goedkomen en de tweede wil ook heel graag op een loopfiets, dus die krijgt hij voor zn tweede verjaardag, en dan 2 maandjes later komt de baby, hopelijk beheerst hij dan zn loopfietsje, dan hebben we dat 'probleem' meteen opgelost hihi succes met kiezen!
Bedankt voor alle reacties! Ik zie dat ik dus niet de enige ben met een perfect lopende dochter maar eigenwijse oortjes. Een draagdoek ga ik zoiezo aanschaffen, dit ook omdat mijn man dit heel prettig vindt. Dus de optie draagdoek/wandelwagen kunnen we zoiezo een keer testen. Verder ben ik afgelopen weekend in de prenatal geweest en zag daar een wandelwagen met zo'n kidsit staan. Heb mijn dochter erop gezet en ze bleef keurig staan/zitten, ze durfde niet van het plankje af te stappen.. maar uit ervaring weet ik dat ze die angst snel weer kwijt is (denk aan drempels, stoepranden etc.) dus ben ik bang dat ze ook zo van het plankje loopt als we een keer stil staan in een lange winkel rij bijvoorbeeld. Ook heb ik de topmark duowagen gezien. Mijn man en ik waren hier erg enthousiast over. En nu lees ik dus van jullie dat dit ook inderdaad een fijne wagen is. Wellicht dat we die dan toch moeten aanschaffen. We hebben altijd nog de wandelwagen van mijn dochter, dus als ik met 1 kind op pad ga kan ik die nog makkelijk gebruiken voor beide. Wat een hoop keuze's zeg hihi..
Wij hebben ook besloten om een duowagen ana te schaffen. Ik vidn een draagdoek ook wle leuk maar manlief en mijn schoonmoeder (die past regelmatig op) die zie ik nog niet dragen hahaah We hebben nog geen idee welke maar we gaan binnenkort kijken. Ik twijfel of we voor een duowagen moeten gaan of voor een wagen die je ten alle tijden terug kan bouwen tot mono en douwagen ( bugaboo monkey,phill&teds,babyjogger) Dan kan ik mijn oude wagen verkopen. Omdat die dna overbodig wordt. Ik vind het een lastige beslissing omdat ik niet goed weet hoelang we een duowagen gaan gebruiken. Mijn oudste zoon is 2 jaar en 2 maanden als de kleine komt en hij loopt al vanaf dat hij 15maanden is. Maar de winkels hier zijn nog te ver voor hem, nou ja hij zou het wel heen kunnen lopen maar niet terug en dan ook nog winkel in en uit. En een testje hier vorige week om hem eens een keer zo mee te nemen (ik mijn fiets aan de hand en hij ernaast) werkte voor geen meter. Maar straks wil hij als de kleine er is niet zo lang meer in de wagen en heb ik een duowagen gekocht die ik maar kort gebruik. Als ik een wagen neem die ik kan gebruiken voor 1 of 2 kindjes kan ik hem altijd terugzetten voor 1 kindje dus dan gebruik ik hem langer. En het vorodeel is dat als ik langere stukken wandel ( doe ik regelmatig) dat ik Tycho dan wel in de wagen kan zetten. Sorry voor het lange verhaal maar ik begrijp precies waar je tegenaan loopt
Kan je alleen maar een duo wagen aanraden, ben er zo blij mee. Dochter was 20mnd toen jongste werd geboren en nu 3 maanden verder kan ik echt niet meer zonder. En blijf hem ook nog wel vrij lang gebruiken want die oortjes die luisteren alleen maar als zij er zin in heeft en ook kan ze gewoon nog niet super lang lopen en dan vervelend worden met alle gevolgen van dien. En waar je niet zin in hebt als je een baby hebt ook ook nog continu strijd te hebben met de oudste om iets wat je simpelweg op kunt lossen door een duo wagen. Hier de urban jungle via marktpaats gekocht
Overigens gaan ene plankje hier niet werken want hij stapt er geheid vanaf om lekker in het rond te gaan rennen! En in de winkel is het natuurlijk leuk om alles even vast te pakken en te voelen enz enz. Dus hier een nieuwe wagen, maar alleen nog besloten welke
Ik ben nu al een paar maanden helemaal blij met de ABC Zoom. Heb eerst de Kees de luxe geprobeerd, maar omdat ik veel wandel met de kleine en dat straks ook nog van plan ben, moet de wagen écht goed zijn, en ik vond de Kees wat gammelig... Deze wagen is super, gebruik hem nu dus al een tijdje omdat ie zo lekker rijdt, en ik er al m'n boodschappen mee kan halen, haha! Lekker veel bergruimte Zoals je kunt zien in m'n onderschrift is mijn oudste straks 11 maanden als de tweede komt, dus bij mij was de keuze helemaal makkelijk! Al loopt G. wel bijna...
Ook hier de ABC zoom. Ideale wagen, rijd soepel stoeltjes en kinderwagenbak zeer makkelijk erop en eraf te klikken en makkelijk in te klappen en past in de kleinste kofferbak. oke hij is niet echt goedkoop, maar hij is super Ik vind inderdaad de kees en ook topmark te gammelig, de abc zoom is erg stabiel en ook vol met boodschappen blijft ie goed wendbaar.
http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/341218-tandemduowagen.html#post12230908 Had hier al een stukje over de Phil & Teds en de Topmark gezet.
Klinkt heel bekend . Ik heb een kidsit uitgeprobeerd met mijn zoontje, nou dat was niet bepaald een groot succes te noemen. En ik vind het niet lekker lopen achter de wagen. Omdat ik veel doe met de wagen en flinke afstanden loop hebben we de Bugaboo Donkey besteld, over 5 weken heb ik 'm binnen . Heb voor deze wagen gekozen omdat mijn zoontje 2 jaar en 2 maanden oud is als onze tweede geboren wordt en deze wagen makkelijk om te 'klikken' is naar een mono als het voor m'n knul echt niet meer nodig is. Maar ik schat zo in dat dat nog best even kan duren. En ik ben helemaal weg van de Donkey, dat speelt ook mee
Ik heb de topmark wagen bekeken in de winkel.. de kees deluxe had ik online gezien. Ik vond 1 van die 2 wagens nog de beste oplossing die ik was tegen gekomen. Maar wel vond ik dat er voor de baby niet veel ruimte was achterin, en ik persoonlijk vindt het fijner als een baby gewoon in een reiswieg komt te liggen. De ABC zoom was ik nog niet tegen gekomen, heb hem net even online bekeken en deze ziet er aantrekkelijk uit en meer wat bij mij past. Zo te zien heeft elk kind zijn eigen ruimte en kan ik makkelijk een reiswieg en buggy zit erop zetten. Ben alleen benieuwd hoe deze wagen er in het echt uitziet.. of het niet erg groot en lang is, dus nu even een winkel opzoeken die hem verkoopt zodat ik een proef rondje kan doen. qua prijs is het natuurlijk wel wat hoger dan een topmark of kees, maar er zit bij ons een grote kans in dat we nog 1 of wellicht 2 kinderen erbij nemen.. dus er zal optimaal gebruik van worden gemaakt.
Ik heb vorige week een Bugaboo Donkey gekocht.. Ik vind het vooral erg fijn dat je die ook voor 1 kindje kunt gebruiken.. Dus hij is nu alvast in gebruik
De abc zoom is wel wat langer als de topmark, maar omdat hij wat stabieler is rijd dat toch makkelijker vind ik. En inderdaad, voor ieder kind gebruik je wat nodig is, een reiswieg of maxi cosi voor de een een stoeltje voor de ander is wel heel fijn. Wat trouwens ook handig is, is dat in het nieuwe model in de reiswieg een muskietennet is verwerkt achter een ritsje, ideaal, want dat soort dingen liggen altijd in de weg. Ook is de reiswieg op te klappen, dus minder ruimte nodig in de auto. Wij hebben hem tweedehands (9 mnd gebruikt) op mp, want hij is helemaal compleet best prijzig, maar wel zijn geld waard!
hier een koelstra duo(via mp), met 21 mnd. verschil en ik gebruik hem nog steeds! colin word volgende week 3 jaar. als ik echt ga winkelen e.d. gaat de duo mee en colin mag ook af en toe lopen, totdat mama het zat is en dan gaat hij zitten. Vind het dan ook de oplossing voor 2 kindjes binnen ong. 2,5 jaar. Donkey vind ik geweldig maar hier geen optie meer zonde van het geld en aangezien ik aankomende maandag gesteriliseerd word weet ik ook zeker dat er geen kindje meer bij komt ( kan fysiek ook niet daarom op 28 al sterilisatie)
Hier ook de topmark besteld, nog niet in de praktijk uitgeprobeerd maar ik ben er nu al blij mee. Inderdaad erg herkenbaar: ook hier doen de beentjes het prima maar de oortjes wat minder. En het is natuurlijk het allerleukst om weg te rennen en mama achter je aan te zien komen