Financieel probleem met mijn vader.

Discussie in 'De lounge' gestart door Stephanie20, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Wat een vervelende situatie.
    Ik zou gewoon de huur betalen, dan kan hij in ieder geval over jullie niets meer zeggen. Daarna zou ik dus wel het geld opeisen waar jij recht op hebt, je hebt er nota bene zelf voor gewerkt! Jouw zuurverdiende vakantiewerkcentjes...

Daarnaast vind ik het verbazingwekkend dat een vader gaat staan schelden en tieren tegen zijn zwangere dochter.....dat kan er bij mij dus echt niet in en dat zou ik hem zeggen ook. Ik denk ook dat ik hem daarbij heel goed duiudelijk zou maken dat hij moet oppassen voor wat hij aan het doen is, omdat hij anders nog veel meer kwijtraakt van wat hem lief is (of lief hoort te zijn...)

Sterkte!

2. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Vervelende situatie meid. Maar als ik zo naar je verhaal luister zegt mijn gevoel dat er iets niet klopt. Alsof je vader er een tweede agenda op na houdt of iets.

Echt onwijs jammer dat je hiermee je vader kwijt lijkt te raken en jouw vader dat zelf niet inziet. Denk dat jullie verder wel al je les hebben getrokken uit deze vervelende situatie.

Succes

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Dit dus!! Niet klagen, maar ondernemen!!!

4. knap

knap Niet meer actief

Lang na gedacht om advies te geven maar ga het toch geven.

Ga je eigen weg laat hem los betaal die huur. Jij weet wel hoe het moet en laat dat geld wat je eigenlijk zou krijgen ook los. Omdat je niet kunt winnen van iemand die er zo in staat. Je moet de verstandigste weg kiezen en dat is kiezen voor je zelf. Je vader kan je niet meer veranderen en verwacht ook niks niks niks meer. Weet het is hard kei hard maar doe je het niet dan blijft het altijd tussen jullie in staan. Kies je eigen weg ook zonder dat geld. Het kost energie die je voor je eigen gezin moet gebruiken die energie aan je vader is verspilde moeite.

5. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Mijn idee is dat jullie beiden in een geldconflict zitten maar dat het eigenlijk niet om dat geld draait maar om de niet nagekomen beloftes. Misschien is het een beter idee om het met je vader daar eens over te hebben, in de zin van "wij voelen ons teleurgesteld / niet belangrijk in jouw ogen / ... omdat het huis waar wij wonen gebreken heeft die je voor een ander wel zou oplossen maar waar wij mee moeten blijven wonen / omdat jij beloofd had dit te doen voor maar wij het uiteindelijk zelf gedaan hebben / ...". Niet makkelijk, maar hou het bij jezelf, bij jullie gevoel, bij wat je in de toekomst anders wilt zien, en ga geen verwijten maken op de man af (dus niet "jij bent te lui om... " maar wel "wij zouden graag zien dat ...").

6. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    wat een vreselijke situatie.. en wat erg dat een vader dit doet (en een moeder dit toelaat)
    Ik heb geen adviezen, behalve dat ik het wijs vind dat jullie toch die huur nog overmaken.

Ik hoop dat jullie de papieren hebben waarop staat dat het geld voor jou is.
    Anders wordt het moeilijk denk ik.
    Wat zeggen je zussen er van?
    heb je al contact gezocht met een advocaat oid wat je rechten zijn?

Sterkte en ik hoop dat jullie nieuwe huis voor jullie een plekje vol rust en geluk gaat worden

7. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Kan je niet n kopie vh contract vd belegging, bij de bank opvragen of ophalen?Houdt wel rekening met de postcode van je ouders, want zij hebben de pist/contract daar ontvangen?
    Bel juridisch loket en informeer naar wat je zou kunnen doen.
    Succes ermee

Deel Deze Pagina