Misschien omdat een uitkering al geen vetpot is en als werken je zoveel meer pijn oplevert en minder inkomsten...en je daarnaast het risico loopt je hele uitkering kwijt te raken en er lichamelijk op achteruit te gaan...wat een keus hè. Voor iedereen: Ik wens niemand wat toe maar soms, maar wil sommige wel eens horen als ze in zo'n situatie komen te zitten....oordelen is zo makkelijk :x
Maar jullie hebben een huis gekocht op 2 salarissen? Dat lijkt mij ook niet helemaal handig gedaan. Tenminste, wij hebben een minder groot/duur huis gekocht, omdat we dat dan niet hoefden te doen, zodat als 1 van onze kindjes meer zorg nodig had ik gewoon kon stoppen met werken. Of als ik zelf niet meer de combinatie kinderen/werk aankon.
Ja zeg, niet iedereen ontvangt een uitkering omdat het lichamelijk niet gaat. En sinds wanneer hoef je niet te werken voor je geld? Ook al verdien je dan amper meer dan wanneer je een uitkering ontvangt, so be it. Indien je ertoe in staat bent, hoor je te werken voor je geld. Je draait de bedoel gewoon om hier, belachelijk.
Nou,wij zijn maandelijks zo'n 600 euro kwijt aan de auto's dus 200 euro is ook niet het uiterste geval.. Ik vind de vaste lasten van TS trouwens ook erg laag,onze vaste lasten zijn ongeveer 1800 euro.
Lautjuh ik bedoel jou ook niet met mijn verhaal hoor, maar meer mensen die echt vrijwillig thuis zitten en er ook niks voor doen om weer aan het werk te gaan. Jij hebt jouw situatie niet in de had gehad, en je kan er ook niks aan veranderen. Ben je trouwens volledig afgekeurd? En mag je nooit meer werken? Kan me voorstellen dat je baalt.
Onze vaste lasten zijn 1600 euro, maar aangezien je in de bijstand geen kdv nodig hebt, geen 150 kwijt bent aan levenspremie, geen 190 aan VVE, geen 100 aan stroom, heb ik er een aantal bedragen afgehaald.
Op zich niet heel raar hoor om een huis op twee salarissen te kopen! Wij wonen in de randstad, als je daar een huis wil kopen op 1 modaal salaris dan zit je echt in een piep piepklein huisje! Mijn ouders wonen in friesland, de prijzen van huizen zijn daar zoveel lager, niet voor te stellen. Kortom over het hele land verschillen de huizen prijzen echt enorm!! Wij kunnen hier een gewone eengezinswoning in de randstad veroorloven. In friesland zouden wij met gemak een vrijstaand huis kunnen veroorloven! Daat hoef je hier niet eens naar te kijken!! Wij hebben ons huis ook op 2 salarissen gekocht omdat we anders niet kunnen, we proberen wel voor de soort hypotheek te kiezen waarbij de maandlasten het laagst zijn!
Wij gaan ook een huis kopen op 2 salarissen (ook Randstad). Anders kunnen we inderdaad nooit verhuizen. Wel met het idee dat ik straks nog maar een startsalaris heb en we het vooruitzicht hebben dat we veel meer geld gaan verdienen (niet alleen ik, ook mijn man). Anders hadden we het misschien niet gedaan. De reden waarom we nu wat extra risico nemen is omdat we hier "voor de rest van ons leven" willen blijven wonen. En we het ook gewoon prima kunnen betalen.
Huh, dit vind ik echt een rare redenering Of je kunt niet werken en je ontvangt dus terecht een uitkering, of je bent in staat om zwart bij te werken, dan maakt het lichamelijk niets uit of je dat zwart of wit doet en bedonder je dus de boel als je dat niet opgeeft bij de belasting. Ik vind het lastig om te oordelen, maar volgens mij is een van de grote problemen als je een uitkering krijgt dat je meestal ook geen reserves meer hebt en je dus sneller in de problemen komt financieel gezien, niet per se door je eigen schuld (auto stuk, relatie uit, etc). Ik ben blij dat we in Nederland een vangnet hebben zodat mensen niet direct op straat staan zoals in sommige andere landen en ik vind dat als je kunt werken je verplicht bent om zo snel mogelijk een baan te zoeken (ook al is dat niet altijd makkeljk).
ik ben inderdaad helaas volledig afgekeurd, kan dr wel om janken.. Mag niet meer werken, want dan loop ik het risico in een rolstoel te komen en kunenn mijn spieren één voor 1 uit gaan vallen. wat zelfs nu al gebeurd zonder dat ik werk ga ik gewoon achteruit dus werken heeft gewoon echt geen zin.. al wil ik het werkelijk dolgraag.. Maar helaas. ik snap ook wel dat je mij niet bedoeld hoor maar dacht ff een opheffing tegenover alle mensen die er misbruik van maken
dat ben ik dus niet met je eens. Als je in de bijstand zit en je woont al in een koophuis gaan die verplichtingen gewoon door. Je kan niet ineens zomaar je huis gaan verkopen en gaan huren
Dit is inderdaad een groot probeem af entoe sparen kan je bijna niet, als je geluk hebt een 10 euro per maand. en idd de grote onkosten zijn bijna niet op te brengen..
Die hebben we als tweeverdiender ook bijna allemaal. Maar we moeten allemaal in een eengezinswoning zitten omdat we een appartement te krap vinden. Dus wederom een kwestie van keuzes. Zelf in de randstad is op 1.5 salaris best wat te koop
Als je mijn beginpost goed leest, dan zie je dat ik voor het gemak het koophuis in een huurhuis veranderd heb. Ik heb een berekening gemaakt gebasseerd op eigen lasten met huurhuis ivm koophuis. Omdat de meeste mensen die langdurig in de bijstand zitten een huurhuis hebben.
Och jee, het straatbeeld zal er wel heel mooi op worden met al die appartementen omdat we niet op 2 salarissen een hypotheek mogen nemen.
Overigens hebben wij bij onze hypotheek een verzekering afgesloten om ons in te dekken tegen terugval in inkomen door arbeidsongeschiktheid of werkeloosheid. Kost wel wat, maar dan weet je ook zeker dat je daardoor niet in de narigheid komt. Nu maar hopen dat we die verzekering nooit aan hoeven te spreken.
Ik zit weliswaar niet in de bijstand maar wel in een simpel huurflatje. Maar die 900 euro vaste lasten kan ik alleen maar van dromen hoor Want ook in een huurflatje heb je gewoon je energierekening, je verzekeringen, je belastingen, je zorgverzekering etc etc. Ik heb jaren geleden een tijd in de bijstand gezeten, ik werd afgekeurd maar kwam uit studie dus geen recht op ww maar op bijstand. Ik kreeg toen zo'n 1000 gúlden in de maand! En nee daar kon ik echt niet van rondkomen en extra's doen hoor. Ik reed in een heel oud goedkoop autootje, maar als ik bijvoorbeeld naar m'n ouders zou gaan, maakten zij eerst geld over zodat ik kon tanken. Zeker weten geen vetpot dus.