Financieel

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Babymomma, 4 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babymomma

Babymomma Lid

30 mrt 2008
    22
    0
    0
    ik ben 20 jaar 2 kids en 3de op komst heb ik recht op een bijstand..?
    of een uitkering..?

2. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    20 jaar, 2 kids en 3e op komst...?

Waarom kies je daar dan voor als je geen inkomsten hebt?

begrijp me niet verkeerd hoor, ik wil je niet afvallen maar vind het zo vroeg allemaal en vooral als je dan geen inkomsten hebt.

maar even ontopic:

nieuwe regel sinds 2009, pas een uitkering als je een diploma hebt. Minimaal een MBO diploma. Dus heb je dat dan kon je al een uitkering aanvragen en zo niet, dan moet je toch even blijven werken, of wat je op dit moment dan doet...

anders even de belastingtelefoon bellen, die weten het altijd wel!

Succes

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Of bel gewoon eens met bureau sociale zaken van je gemeente. De regelingen rondom bijstand en bijzondere bijstand willen nogal eens verschillen per gemeente namelijk.

Als je niet hebt gewerkt in de afgelopen periode dan heb je geen recht op een WW-uitkering oid, maar mogelijkerwijs dus wel recht op Bijstand. Ik weet alleen niet wat de laatste eisen zijn mbt Bijstand, daarom verwijs ik ook naar de gemeente.

4. angel23

angel23 Actief lid

21 nov 2007
    214
    1
    0
    Kijk eens op www.rechtopbijstand.nl
    Daar kan je opzoeken waar je recht op heb het is ook afhankelijk van je woonsituatie.

Ik weet niet of je op jezelf woont of bij ouders oid.
    Ik zie dat je 20 jaar bent dan staat er

U bent alleenstaande ouder € 454,65 p.m
    U bent gehuwd en beide 18, 19 of 20 jaar € 665,37
    U bent gehuwd en één van u is 18, 19 of 20, de ander 21+ € 820,55

Heb je nu helemaal geen inkomsten dan meid?

5. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Vanwaar ben je? België of Nederland?
    Ik geloof dat dit alles iets makkelijker te verkrijgen is in Nederland.
    Zit je momenteel zonder werk? Werd je ontslagen omwille van je zwangerschap of heb je gewoon geen werk?

gr

6. 4days

4days Niet meer actief

Ze heeft er niet voor gekozen... Maargoed, dat even terzijde.

Babymomma, je kunt sowieso kindergeld krijgen. En er is bijna altijd wel een of ander potje waar je recht op hebt, je moet gewoon goed navragen. :) Succes ermee!

7. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Poe, iets van 400 euro als je alleenstaande ouder bent...waar moet je je vaste lasten dan van betalen? halleluja..

8. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    "Ik ben al moeder van een tweeling van 5 maanden oud nu ben ik weer 15 halve week zwanger,weet iemand of ik urgentie kan krijgen ik woon met mijn virend bij mijn moeder totaal dus met zijn 7 in een 1 gezinswoning plus er is nog een baby onderweg..."

Waarom open je 2 topic's (welliswaar anders geformuleerd) over hetzelfde?
    Hoe zit jou situatie nu eigenlijk ineen?

sorry hoor...

9. Onder water

Onder water Niet meer actief

Goh zijn we weer vriendelijk.
    Blijkbaar zit ze met een aantal vragen , urgentie en uitkering zijn volgens mij 2 verschillende dingen toch?
    En waarom moet ze haar situatie aan jou uit gaan leggen?
    Het zit toch niet zo in elkaar dat als je een vraag hebt, je gelijk heel je situatie op hoeft te sommen?

Pff

10. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Ik bedoel het niet aanvallend! help zeg :rolleyes:

Maar aangezien we allen hier bereidt zijn om te helpen, (zie ook mijn vraag of ze van Belgie of van Nederland is en of ze werk heeft of ontslagen werd omwille van zwangerschap.) Weet ik niet goed wat ze nu graag zou weten.
    In dit topic vraagt ze of ze bijstand kan krijgen (een inkomen neem ik aan?) En in een ander topic vraagt ze of ze urgentie kan krijgen (woning, dus vanwege geldgebrek neem ik aan?) Ik merk gewoon dat ze niet meer reageert en vroeg het me dus gewoon af!

11. 4days

4days Niet meer actief

Ze heeft het zeker te druk met de tweeling om te reageren :) ;)

12. TessMe

TessMe Niet meer actief

Zonde dat mensen zo denken. Doe maar een uitkering. Als iedereen zo makkelijk denkt word het een zooitje hier.. Daar gaat onze belasting!

13. Eef123

Eef123 Lid

16 mrt 2009
    37
    0
    0
    Venlo
    Het is inderdaad niet erg verstandig. ;)
    Maar kan je vriend dan geen baan zoeken,dat is immers ook een beter voorbeeld voor de kinderen. ;)
    Bij alleenstaande moeders is dit weer anders,die kunnen vaak geen kant uit,en hebben een uitkering nodig.
    Ik snap dat je in een moeilijke situatie zit,en wil je iig sterkte wensen.
    ;)

Deel Deze Pagina