Hallo , Ik weet niet zo goed waar ik dit onderwerp moest plaatsen maar het schatting gedaan op dit stukje . Het is namelijk zo dat ik alleen woon met me zoontje van 10 maanden , Ik ben nog wel in een relatie met de vader van me zoontje maar die komt nooit opdagen wel 1x in de week dat ie een keer komt. Maar goed daar gaat het niet over. Ik zit zelf onder bewind en heb hierbij ook ambulante begeleiding en mijn bewind is met mijn schulden aan de slag gegaan. Nu krijg ik vanuit de organisatie waar ik ambulante begeleiding van krijg 50 euro per week + 20 euro per maand voor schoonmaak dingen. Verder maakt mijn bewind nog een tientje per week over op mijn pin pas. Ik vindt dit wel erg krap klinken. Hij maakt ook verder niks over van mijn kinderbijslag of wat San ook. Weet iemand hoe het zit als je onder bewind zit heb je dan niet gewoon recht op de kinderbijslag of heb ik dit verkeerd ? Verder draagt de vader van me zoontje financieel helemaal niks mee terwijl hij wel destijds ons zoontje heeft erkent. Is het niet dan dat hij verplicht is om financieel mee te dragen ?
voor zover ik weet dat als je in de schuldsanering zit is dat je gewoon je kb krijgt. dat is voor je kind en niet voor jou zelf. 50 euro per week is krapjes maar ik ken gezinnen van 5 personen die het met (soms nog geen) 100 per week moeten doen dus als je daar mee vergelijkt krijg je best veel. over financiele bijdrage van de vader kun je met hem over praten het is natuurlijk ook zijn kind. als hij dat niet vrijwillig wil doen kun je kijken of je het af kan dwingen
Heb inmiddels een afspraak toch maar gemaakt bij het juridisch loket mijn bewindvoerder doet erg moeilijk. Ik ben persoonlijk zelf ook van mening dat de kinderbijslag echt voor me zoontje is en niet voor rekeningen te betalen.
Geen idee of het normaal is maar ken iemand die onder bewind stond en het gewoon mocht houden voor 4 kids.
Ken ook iemand, zit in de schuldsanering en staat onder bewind maar zij krijgt de kinderbijslag gewoon. Heb er verder geen verstand van dus geen idee of dat normaal is of niet. Ik zou als ik jou was inderdaad gewoon even bij het juridisch loket horen hoe en wat.
ik zou het niet weten eerlijk gezegd, maar het lijkt mij wel dat je de kb gewoon zou moeten krijgen voor je zoontje. verder 50 euro per week.. eigenlijk 60 want je krijgt er nog een tientje bij klinkt krap maar is echt goed te doen voor jou en je zoontje. daar zou je het wekelijks makkelijk mee kunnen redden als je een ietsiepietsie creatief omgaat met je geld en eten verspillen not done is. je zou zelfs nog wat kunnen overhouden.
Ik probeer ook creatief te zijn en restjes in te vriezen alleen me zoontje zit ook nog aan de kunstvoeding. Dit is ook een dure uitgave. Verder kunnen we haast nooit kleertjes voor hem komen omdat het meeste geld dus op is aan de boodschappen. Ik heb gelukkig Woensdag een afspraak bij het juridisch loket.
probeer even met je mee te denken.. je zoontje is nu 10 maanden dus die krijgt ook vast voedsel. hoeveel flesjes krijgt hij nu nog op een dag? het is een poos geleden dat ik een kindje van 10 maanden had dus ik weet het even niet meer. kvoeding is idd wel een uitgave, hoelang doe je met 1 bus voeding? kleding: heb je toevallig bij jou in de hema ook de hemarkt? die hebben veel leuke kleertjes en heel goedkoop. verder kun je ook kijken op cazou.nl dat is een markplaats voor (jonge) ouders. ook veel leuke kleertjes voor geen geld. let er wel op dat de verzendkosten aan zitten dus als je iets koopt of je wilt meerdere dingen kopen, kijk dan of je het bij dezelfde persoon kan afnemen zodat je maar 1 keer de verzendkosten hoeft te betalen. er staan soms hele pakketten kleertjes voor tien euro bij en de kleertjes zien er ook echt nog prima uit. anders bij het cjg kijken? die hebben volgens mij ook een weggeefhoekje met kleertjes enz probeer zoveel mogelijk voor 2 dagen te koken, dat scheelt echt enorm veel. kijk ook wat voor groenten er in de aanbieding is. plan 1 keer in de week een makkelijke eetdag in, dus kliekjes of pannenkoeken ofzo. een pak beslag voor pannenkoeken kost nog geen euro.
ook ik zit bij bewindvoering (wel vrijwillig) ik had eerst een schuld die heeft zij voor me weggewerkt en toen ben ik gebleven, vind het heerlijk dat ik niet naar mijn rekeningen hoef om te kijken (wel altijd opletten) ik krijg 80 euro per week en als mijn tweeling geboren is zal ik als het kan 10/20 euro erbij krijgen ook mijn vakantie geld en kinderbijslag krijg ik maar dit is ALLEEN omdat ik geen schulden/dringende rekeningen heb, anders zou zei dit daarvoor gebruiken. kinderbijslag is ind voor de kinderen en hoor je te krijgen, of ieder geval een deel ervan ''officieel'' Mag de kinderbijslag worden gebruikt voor de aflossing van schulden? Nee, de kinderbijslag mag niet worden gebruikt voor de aflossing van schulden. Veel gestelde vragen Wel moet ik erbij zeggen dat als er een schuld openstaat of er een rekening betaald moet worden de bewindvoerder geen keus heeft, liever de rekening betaald die voorkomt dat de lasten hoger worden dan een uitje of kleren voor de kinderen die moeten dan helaas even wachten, zelfde geld voor vakantie geld, beschermingsbewindvoerder legt geen beslag op je kinderbijslag maar gebruikt dit, net als je zelf zou doen, om je budget proberen rond te maken, hij doet het niet om je dwars te zitten ofozo. Je kunt het altijd navragen bij het juridisch loket, zoals je al gaat doen succes!!
Je bewindvoerder is je heus niet aan het pesten. Je hebt schulden gemaakt, wees blij dat iemand je helpt om het op te lossen. Je hebt een dak boven je hoofd, kleren aan je lijf en eten op tafel. En als je ziek wordt ben je verzekerd. Handjes dichtknijpen hoor. In een heleboel andere landen zou je niks hebben.
Wat een dooddoener....ze woont niet in andere landen, ze woont hier.. Dus met de rest heeft ze niks te maken.. Buiten dat mag de kinderbijslag er gewoon niet voor gebruikt worden...
Het is geen dooddoener. Het is een reactie op de ondankbare houding die ik lees. Bovendien... Wie zegt dat iemand de kinderbijslag aan het kind besteed? Ik denk dat er zat gezinnen zijn voor wie de kinderbijslag gewoon een onderdeel is van het gezinsbudget en die betalen wat er betaald moet worden.
Opzich moet 60 euro per maand prima te doen zijn met ze tweeën , zelfs met flesvoeding. Ik denk dat je een week met een bus doet rond de 10 maanden toch ? Misschien zelfs wat langer. Daarbij krijg je nog eens 20 euro per maand extra voor schoonmaak. Hier krijg je wel handigheid in , moet wel goed komen. Maar over die kinderbijslag die is gewoon voor je zoontje en mogen ze niet aan komen. Hier zal ik dus wel echt achter aan gaan.
ik vind niet dat ts ondankbaar overkomt, ze maakt zich een beetje zorgen of ze het allemaal wel zal redden en dat is niet zo raar lijkt mij. je zult wel op de centjes moeten letten maar met 60 euro per week is het goed te doen. en tsjah de uitsrpaak "want in andere landen hebben ze dat niet" vind ik ook een dooddoener. heel cru om te zeggen maar daar heeft ts niks mee te maken. en dat er sommige gezinnen zijn die de kb niet aan het kind speciaal besteden en het meegenomen wordt in de grote pot..so what?! de meeste die dit doen kopen en betalen alles voor de kinderen tussendoor en wachten niet speciaal op de kinderbijslag.
Je weet niet hoe de schulden ontstaan zijn. Het kan best zijn dat iemand hier niets aan kan doen. De KB is primair bedoelt voor het kind en dus niet voor schulden. Hier gaat de KB ook op de grote hoop maar ik geef veel meer aan mijn kind uit dan de KB kan dekken en soms gebruik ik het voor een grotere aanschaf voor ZL. Net hoe het uitkomt, het gaat in elk geval niet op de spaarrekening. Ik zou idd ook op marktplaats kijken voor leuke kleertjes en schoentjes. Het hoeft allemaal niet zo duur te zijn en je hoeft al helemaal niet veel te hebben. Ik denk dat als je een beetje handig bent je voor ongeveer 30 euro per week gezond en vers kan eten. Het restant kan je dan besteden aan andere dingen. Succes met je afspraak TS.
Als je creatief bent dan kun je het prima redden met dit bedrag. Kringloop heeft ook nog een hoop mooie kleding voor je kindje (vorige week wezen snuffelen daar omdat ik zelf spullen heb gedoneerd) en het meeste is zelfs merkkleding. Kunstvoeding met 10 maanden kan je ook creatief mee zijn. Volgens mij 2 flessen per dag toch? En dan neem je supermarkt of Kruidvat eigen merk. Scheelt veel met de dure a-merken. Zit zelf niet in de schuldsanering maar door verlies van mijn baan en daarna beeindigde ww uitkering moet je ook zuinig en creatief worden als je in 1 keer 900 netto minder te besteden hebt... verder verkoop ik ook veel op facebook pagina's.