Hallo, ik ben nu ongeveer 6 weken zwanger en weet dit pas sinds 5 dagen. Omdat dit mijn eerste zwangerschap is ben ik nu veel aan het lezen over zwangerschap op het internet. Zo kwam ik ook bij het onderwerp over de voeding tijdens de zwangerschap. Ik wist altijd wel dat je geen rauw vlees mocht eten, maar had geen idee dat je ook geen rauwe vis mocht eten. Voordat ik wist dat ik zwanger was heb ik wel nog een nieuwe haring gegeten. Als ik dan lees wat dit voor risico met zich mee brengt schrik ik wel. Ik merk dat dit me erg bezig houdt en ik er ook erg mee bezig ben. Maak me erg veel zorgen. Ook is dit de eerste zwangerschap en ben ik nog lang niet over alles op de hoogte. Hebben meer mensen een keer iets gegeten dat niet mocht, voordat ze wisten dat ze zwanger waren? gr Suus
Veel vrouwen weten niet dat ze zwanger zijn en de eerste weken heb je nog geen bloedcontact met je kind. Vanaf nu geen rauwe vis, vlees of kaas meer eten en je zit goed. Kijk anders even op www.voedingscentrum.nl over wat je wel en niet mag.
tja, en daar staat niets over rauwe vis! Lekker haring eten hoor.. is een lekker vette vis en die is heel gezond voor je. Verder is voedingscentrum.nl inderdaad een prima medium om even te consulteren en over een paar weken even met je VK over hebben. Succes
hoi hoi heb nu wel zin in een haring kan je gewoon eten aleen idd vers van de visboer en niet voor verpakt en idd geen rauw vlees dus je biefstukje nog laten staan tot na de bevaling (kan haast niet wachten ) groetjes
Ik eet geregeld een lekker visje hoor, zoals een makreeltje of botervis. Beide lekker vet en bij de visboer vandaan. Eigenlijk mag je gewoon heel veel alleen met mate. Zo mag je ook niet te veel leverworst. Nou ik eet toch af en toe wel een broodje met leverworst hoor. Niet elke dag, maar zo af en toe... of een plakje worst leverworst op een verjaardag. mmmm
Klopt helemaal maar dat vind ik toch vies! Geef mij maar een lekkere rode biefstuk! Staat hier op het menu na het bevallen: rode biefstuk met een goed glas wijn. Kan me er al enorm op verheugen!
Haring mag je gewoon hebben, dat geldt sowieso niet als rauw geloof ik. Ik eet er sinds de nieuwe haringen er zijn 4 per week ofzo 8)
Ik word echt een beetje gek van dat visverhaal Want ik las van de week toch echt weer ergens dat je echt geen sushi mag. Maar er zijn wel dames hier die beweren dat het weer wel mag. Wat is het nou?
Wel sushi? Dat zou euh...ERG fijn zijn Maar haring mag idd gewoon...en nu ik dit lees...ga ik zo eens lekker naar de visboer