Hoy allemaal, Moet dit even van me afschrijven... Ik werk nu bijna een jaar op dit kantoor, maar al van de eerste dag hangt er hier een rot sfeer. Wanneer je niet elke dag naar het werk komt met de nieuwste gucci collectie tel je hier gewoon niet mee. Nu ik zwanger ben, ben ik nogal emotioneel. En het lukt me steeds minder goed om hier de hele dag te zitten zonder te huilen... en het komt gewoon door de manier waarop ze hier tegen de mensen doen. Heb gisteren verteld dat ik zwanger ben en had ook meteen wat lekkers meegebracht voor bij de koffie... Niet 1 collega wenste me proficiat of vroeg hoe het ging. Vandaag kreeg ik op mijn kop omdat ik 3 keer naar toilet ging op anderhalfuur tijd... Toen ik zei dat dat ook wel door de zwangerschap kon komen reageerde mijn baas "het is altijd hetzelfde met vrouwen die VOL zitten"... Mijn vriend zegt al enkele dagen dat ik eens naar de huisarts moet en mijn verhaal vertellen. Wat denken jullie hiervan?
Ik zou hier zeker met iemand over praten en dat zou in eerste instantie de huisarts kunnen zijn vind het gewoonn discriminerend hoe die vent reageerd. Zou hier in ieder geval niet mee blijven lopen.
Nou heb hem ook meteen geantwoord dat koeien vol zitten, en dat vrouwen in verwachting zijn... Toen kreeg ik meteen de subtiele hint dat ik er moest aan denken dat er volgende week een bespreking was voor contractverlenging... Normaal heb ik eind deze maand ander werk op een ander kantoor, maar daar weten ze hier nog niets van. Maar ik weet zeker als ik met zoiets naar de huisarts ga, ik meteen 2 weken thuis zit... Maar ik weet niet of dat de juiste oplossing is...
Om kwaad van te worden als je dit leest. Wat een kille boel. Waar halen ze het lef vandaan. Succes hoor en van harte met je zwangerschap, toch gewoon proberen te genieten.
meid je bent nog jong, ik zou een andere baan nemen. Dit hoef je echt niet te pikken allemaal. En stress voor de baby is helemaal niet goed. Geloof in jezelf en kom voor jezelf op. Zoek een andere baan. Er zijn ook leuke kantoren om op te werken.
Ik zou per direct iets anders zoeken, zo hoef je je echt niet te laten behandelen hoor. Ik heb het zelf ook meegemaakt, al waren ze misschien iets minder bot.. Ik kwam terug van een vakantie en toen lag er een briefje op mijn bureau: ' het leuke van zwangere vrouwen is dat ze meer ruimte hebben om hun carriere op hun buik te schrijven'en al dat soort opmerkingen. Mijn tip: houd de eer aan jezelf zoek iets anders. Je kunt best met de ha gaan praten hoor. Als je daarna 2 weken thuis zit is dat vooral hun probleem. Dit kan echt niet hoor.
Ik zou me per direct ziekmelden, reden zwangerschap. Je geeft zelf al aan dat dit als je naar de huisarts gaat ook gebeurt, en zo dek je jezelf even in. Wat er dan volgende week ook gebeurt met die contractverlengingsbespreking, je hebt zoiezo de komende tijd recht op 100% salaris. Verder zou ik met het kantoor waar je zou gaan werken open kaart spelen. Vertellen dat je zwanger bent en kijken hoe ze reageren. Is er niks aan de hand dan ga je daar lekker aan het werk. Is er wel wat aan de hand dan begin je daar gewoon niet.
Op het kantoor waar ik naartoe ga, weten ze idd dat ik zwanger ben. De baas vond het zelfs leuk... Ik heb er wel al eens een jaar gewerkt (met contract van 1 jaar) en nu kan ik daar opnieuw beginnen... Iedereen is daar enorm blij met mijn terugkomst en ze kijken ook enorm uit naar de komst van de baby. Heb me nu een halve dag verlof genomen, en ik kan om half 1 naar huis... En als ik me maandag ochtend niet echt lekker voel, ga ik denk ik toch maar even naar de dokter... Bedankt voor al jullie steunende berichtjes...
"Fijn" he als mensen zo uit de hoogte doen, walgelijk! Nou meid, gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik vind het wél hartstikke leuk voor je! Ga er maar lekker van genieten! Liefs Jessy
bah bah, kan me voorstellen dat je daar niet blij van word. Mensen die je nieteens feliciteren, zo'n domme opmerking als je vaker naar de wc moet (zowiezo vind ik het uberhaupt belanchelijk dta daar iets van word gezegd, zwanger of niet :S) nou meid, laat je niet gek maken....
Gatverdamme! Verschrikkelijk meid! Die collega's van jou en die baas sporen niet helemaal. Totaal geen respect voor een zwangere vrouw! Dat is het nadeel als je op kantoor werkt, er hangt daar vaak een formele en carrieregerichte sfeer... En als zwangere vrouw ben je daar dan de dupe van. Ben je lid van FNV bond? Bellen! Jeetje, mag je niet eens naar het toilet? Wat is dit voor onzin?!? Ik zit in de welzijnssector en zwangere collega's worden hier heel goed opgevangen. Iedereen enthousiast en interesse in de zwangerschap. Veel steun. Gewoon...zoals het hoort! Zwanger raken kan altijd gebeuren! Halloooooo, mogen we ff ?!? Ben zooooo boos nu, he! :S