Financiele kant

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jusi, 9 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik heb maandag een proefberekening van mijn salaris laten maken, voor als ik 2 dagen in de week zou werken.
    3 dagen werken is sowieso geen optie...
    En als je persé wil weten waarom moet je maar een pm sturen ;)

Maar ik heb er nu weer meer vertrouwen in.
    Heb nog eens alles uitgerekend :oops:
    We zouden per maand ongeveer 310 euro te besteden hebben aan boodschappen als er een kleine is.
    Dus dat moet genoeg zijn toch?

2. Floddertje

Floddertje Actief lid

10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat FreeWilly zegt "Komt tijd komt raad" zo denken wij er ook over.

We kunnen nu prima rondkomen, maar als er straks een kleine is en ik minder ga werken. Dan moeten we even zien hoe het dan gaat. De dagen dat ik werk gaat de kleine naar de opvang en dat kost ook bakken met geld.

Wij hebben er alle vertrouwen in dat het goedkomt. De pindakaas van de C1000 lijkt ons net zo lekker als die van Calvé.

3. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    @jusi wij hadden eerst maar 200 euro te besteden aan boodschappen en ons is het toen ook gelukt

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wij gaan hier ook een heel stuk naar benede met ons inkomen nu er een kleintje komt. nu werken we bijde fulltime en verdienen z'n 2700 euro netto in de maand. ik stop straks volledig met werken en we hebben dan nog z'n 1600 euro in de maand. we zullen dus veel luxe in moeten levere maar dit heb ik wel over voor me meisje. nu hoeven we niet op de kleintjes te letten en doen alle boodschappen bij de ah. als ik straks naar de jumbo ga scheeld dat al een heel end. verder zie ik wel hoe het gaat lopen, ik haal nu al luiers in huis vooral maatje 2 en 3 (van maat 1 heb ik maar 3 pk) zodat we er strakjes even tegenaan kunne. ook wil ik borstvoeding gaan proberen dit scheelt ook weer een heel hoop. en fruit ga ik straks vers maken en dit kan je ook veel geld besparen en het is volgens mijn een stuk gezonder dan uit die potjes.

5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Oh dat lijkt mij weinig, 1600 euro per maand...
    Maar goed, gelukkig maakt iedereen dat voor zichzelf uit :)
    Waarom stop je helemaal met werken als ik vragen mag?

6. Kejay

Kejay Niet meer actief

Ik stop ook met werken als we een kindje krijgen, puur om het feit dat ik de eerste paar jaar zelf voor mijn baby wil zorgen. Natuurlijk is dit voor iedereen persoonlijk, maar ik vind het een raar idee dat we een kindje willen en zodra het geboren wordt, bijna fulltime naar het kinderdagverblijf gaat. Ongeveer 2 dagen in de week zou ik geen moeite mee hebben, maar doe het leiver alleen! :p
    Bij ons is het ook mogelijk omdat we een eigen zaak hebben.
    Dus als het kan, waarom niet?

7. Fleur76

Fleur76 Actief lid

15 apr 2007
    167
    0
    0
    secretaresse
    Zuid Holland
    Helaas heeft niet iedereen de mogelijkheid om volledig te stoppen met werken.

8. Kejay

Kejay Niet meer actief

dat snap ik, daarom schrijf ik ook:
    als het kan waarom niet? ;)

9. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Ik heb er nog geen idee van hoe en wat met mijn werk.... En oppas...Maar zeker is dat ik blijf werken 1 of 2 of 3 dagen.
    Moet het allemaal nog even zien hoe en wat als het zo ver is dat ik zwanger ben.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik stop straks volledig omdat ik me meisje zelf op wil opvoeden en niet fulltime naar de kinderopvang wil brengen. ik heb er zelf gewerkt en echt me hard breekt als ik kinderen daar 5 helle dagen in de week zag zitten, ze eten daar, slapen daar en ja wat doen ze thuis nog ff spele en het bed in. nee dit wil ik niet. misschien na het 1ste jaar dat ik er een paar halve dagen zou brengen zodat ik toch sociale werk contacten ga hebben want ja dit ga ik wel missen maar helel dagen dat nooit. en me kindje bij opa en oma dumpe doe ikook niet, ze zeggen graag op te wille passen maar goed k heb voor een kind gekozen en niet hun dus daar wil ik ze niet mee opzadele, natuurlijk wel is een dagje maar dan om verwent te worden door hun en niet om opgevoed te worden. we zullen inderdaad krapper moeten leven maar ik vind dit alles hierboven belangrijker dan een super de luxe leventje. gelukkig bepaalt iedereen dit voor zich maar in mijn omgeving heb ik gezien dat het moet lukken.

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    1 dag in de week de oma's laten oppassen das toch te doen?
    Vind ik dan.
    En jij hebt in de kinderopvang gewerkt?
    Dan moet juist jij toch ervaring hebben dat het erg goed is voor kinderen om ook contact te hebben met andere kinderen.
    Of wil je daarom ook stoppen, dat het werk je niet ligt?

Deel Deze Pagina