(Financiele)mee denkers gezocht...!

Discussie in 'De lounge' gestart door mamsvanm, 17 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    Ok, ik kan wel zeggen dat ik niet in aanmerking kom voor een hypotheek, en ik dat op dit moment ook niet wil.
    Ook wil ik idd niet teveel scholen vernieuwen, want het is al ingewikkeld genoeg.
    Ik kan me officieel in schrijven op dit huis, met eigen huis nr.
    Allimentatie, is nog niet geregeld, dus das dan alleen maar extra.
    Tuurlijk moet er gegeten worden, echter geeft de berekening aan dat ik 600 over hou... als ik t nog goed heb, dan lijkt t me dat ik nog best boodschappen kan doen.
    Bij kapot gaan wasmachine, krijg ik van de gemeente ook nog eventueel een extra vergoeding, en ik denk zelf toch ook wel te kunnen besparen.
    Luiers hebben we niet meer nodig, smurfje wordt bijna 5

Prio 1 op dit moment is echt rust voor zowel smurf als mama.
    Prio 2 weten dat we idd een eigen huis hebben.
    Prio 3 weer kunnen lachen samen.

Extra info puntje waarom zo'n haast.
    Helaas komen we uit een huis met huiselijk geweld.
    Daarom wil ik zo graag voor mezelf iets... want ik wil haar zo graag laten zien dat het ook gewoon kan? Snappen jullie dat?
    Een veilige haven, voor zowel haar als mijzelf.
    En dan eindelijk ontspannen.... we hebben neit veel nodig, als er maar rust is, en ontspanning.
    Hopelijk begrijpen jullie nu ook waarom ik dit zo graag wil, en ook zo snel... dat is het aller beste nu voor haar.
    Ik zit niet aan een jaar contract vast, dus mocht het toch te zware last zijn, kan ik altijd verder kijken....
    Maar we willen zo graag rust, ik ben er helemaal doorheen, vanavond wou ex haar ook weer niet mee geven en zo, politie ellende maar weer gebeld, uiteindelijk ruim 1 1/2de uur later naar huis door het bagger weer kunnen rijden...
    Dan wil je gewoon je eigen plekje hebben, waar je bij kan komen.
    In ons geval is het gewoon zo nodig...
    Ik denk niet dat ik dit duidelijker kan uitleggen, tis me gevoel, ik kan niet meer tegen onzekerheid, een eigen dak boven mijn hoofd, betekend dat ik niet hoef in te zitten of het huis verkocht wordt of niet, als ik rustiger wordt, heeft dat uiteraard positief effect op mijn smurfje...

Ik heb echt goed mee gelezen hoor, en reken nog door, ga morgen zowiezo nog een keer kijken, en dan knopen hakken.

Wel enorm bedankt voor de goede adviesen.

2. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Sorry hoor, maar als je niet veel hebt, doen die donkere muren er niet toe! Bovendien heb je al voor heel weinig goede verf.
    En als je niet veel hebt, is die 58 Euro veel geld.

Een kind van school laten verhuizen is idd niet ideaal, maar geldschulden, die in in deze situatie zeker gaan onstaan of helemaal geen spaargeld hebben, is al helemaal niet prettig en gaat gepaard met veel meer stress.

Er zijn veel betere situaties te bedenken. Misschien niet ideaal op korte termijn, maar wel op langere termijn!

3. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Tja daar hebben we een verschillende mening over,ik weet namelijk uit persoonlijke ervaring dat het met die huur die TS noemt en een laag inkomen wel kan.Ik kom uit een soortgelijke situatie als TS en kan je verzekeren dat het als je daaruit komt het heeeeeeeel belangrijk is dat je op een plekje komt waar je het goed naar je zin hebt,je goed voelt en dat je kindje vastigheid en zekerheid heeft.

Ieder doed het op zijn manier,dat is ook prima,maar het is te doen met deze huurprijs hoor.

4. knap

knap Niet meer actief

Snap je situatie. Verder ze is vijf zeg je zelf wil straks op zwemles kost ook een hoop geld die krijg je ook niet meer vergoed van de gemeente je hebt een wao/wia uitkering dan zit je boven de 110 van het bijstandsniveau en dan krijg je ook geen schoolkosten regelingen meer ect daar gaan ze allemaal op bezuinigen dus hou er voor al heel veel rekening mee dat je minder rechten heb op hulp via de gemeente dan je denkt. Als je alimentatie gaat ontvangen woord dat bij je inkomen gerekend ook al is het alleen maar kinderalimentatie. Het was vroeger tot 130 van het bijstandsniveau ga je er maar iets over heen dan kan ik je nu al vertellen dan heb je net als vele werkende met het zelfde geld nergens meer extra recht op.

Even er bij zeggend dit zeg ik alleen maar om je te helpen en niet om je te weerhouden van je leuke huisje want dat gun ik je met heel me hart en ook jou kindje.
    Maar zou een slechte raadgever zijn als ik je dit allemaal niet zou vertellen.

Ben van af 2004 officieel alleenstaand en zie mijn onderschrift. Weet ondertussen een beetje hoe het wel werkt en hoe het niet werkt met waar je recht op hebt.

Sterkte wederom.

5. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    jeetje wat een nare situatie, kan me voorstellen dat je dan snel iets wilt waar je thuis kan komen en waar het jouw moment van rust en zen is.

zoals ik het lees hou je maandelijk 600euro over (incl toeslagen excl alimentatie).
    eerder had ik gelezen dat je rekening had gehouden met
    Huur, elektra, water en zorgverzekering.
    Hou er dan rekening mee dat je van die 600euro nog moet betalen:
    overlijdens verzekering, WA en inboedel verzekering en glas verzekering. Je krijgt ieder jaar van de gemeente aanslagen voor huurdersdeel, en je krijgt een aanslag van het hoogheemraadschap.
    Wij hebben altijd 200euro permnd naar een aparte rekeing hiervoor gedaan, en daarkomen we dan altijd best mooi mee weg per jaar. Owww en je eigen risico van 350 niet te vergeten..

stel dat je voor al die jaarlijkste nota's die 200euro opzij legt, houje 400euro permaand over voor de kosten van:
    boodschappen, auto (verzekering & bezine), en kleding en toebehoren voor jouw en je meissie.
    Voor mijn man en mij hebben we een boodschappen budget van 40euro per week (160-200) in de maand. Mijn man is denk ik een grotere eter dan jouw dochter, dus als je op de kleintjes wilt letten sluit je aan in het weinig geld boodschappen topic.
    Hier komen goede en handige bespaartips voorbij.
    Wij maken heel heel handig gebruik van onze vriezer en eten doordat we alles in de aanbieding kopen en invriezen, en doordat ik altijd kook voor meer personen voor weinig. Zo maak ik chili vaak voor 6 tot 8 personen kosten max 5-6 euro, en dan gaan er 2 a 3 porties ge vriezer in waar we later weer plezier van hebben. zo doe ik dit ook met pasta's (verschillende soorten), kippensoep, preischotel, stamppotten. bij chili en pasta hoef ik later alleen rijst/pasta toe te voegen en de rest gaat zo de vriezer in.

suc 6 meis! dan kom je met die "400" wel rond, en dan kan je geld van de alimentatie echt voor je meisje gebruiken voor kleding, en schoolspullen.

6. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Ik heb het topic niet helemaal gelezen maar heb 1 kanttekening..

Alleenstaande ouderkorting moet je inleveren als je in de bijstand zit...
    Dat is tich best veel geld!

Verder snap ik helemaal in wat voor situatie je zit..

7. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    @Saskia... das raar dan, want ik kreeg van de gemeente te horen dat ik daar dan aanspraak op kan maken,
    Daarbij weet ik nog niet zeker of ik bijstand krijg, ik ben van dat uitgegaan, daar ik met een wia uitkering zit.

Overigens... ik heb geen auto... ja een snorfiets (maar das gelukkig euro werk, en kan ik gewoon de fiets pakken.
    Ik kan overigens ook nog best op steun van me fam rekenen...

Ik ga de beste meneer zo bellen, misschien is het inmiddels wel al verhuurd.... duimen draaien, want ik wil stilte om me heen.
    Gister kreeg ik zowat me kind niet mee... moet niet gekker worden zeg, grrrrrrrrrrrrrrr...nah affijn, das off toppic.

Ik vind het geweldig dat jullie zo mee denken...
    Iemand ook nog geinige tips voor goedkoop in richten?
    Ben niet vies van kringloop etc... eettafel en stoelen hebben we al, klein bankje ook, en wie weet mag ik nog wel wat van mezelf halen, hoewel ik er op dit moment het liefs zo min mogelijk kom.
    Ik zat te denken aan bollen kistjes, deze schuren wit verfen, en dan met paarse letters iets van home sweet home er op of zo...
    Gewoon als teken dat het van MIJ is en van me smurfje natuurlijk!
    Nah eerst maar bellen, voor ik verder ga dromen!

8. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Meid ik zou het nemen hoor. Daarbij iedere gemeente heeft eigen regels mbt wat je van de gemeente als steun krijgt. Hier bij ons wordt wel geld gegeven per jaar voor kinderen op sport te zetten (ook zwemles!) enz... Ligt echt aan de gemeente waar je woont en wat zij voor budget en regels hebben. Ik duim voor je dat je het krijgt al is het maar tijdelijk. Verhuizen naar een andere basisschool is echt vreselijk heb het zelf mogen ervaren en dit wil ik mijn kinderen nooit aandoen!

9. Meis85

Meis85 Fanatiek lid

27 dec 2008
    4.141
    1
    0
    TS succes vandaag!!
    als je je hart volgt is het altijd goed, en als jij denkt dat het goed komt dan komt het dat ook vast!

inrichten kijk eens op MP heel veel mensen zetten er leuke dingen op om gratis af te halen of voor heel weinig.

10. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Heel spannend,veel succes hopelijk is het nog niet weg,ik gun jou en je dochter echt een heel fijn plekje!

Ik heb mijn hele inrichting van MP en de kringloop,wat enkele goedkope dingen van Ikea,ik ben er zo blij mee krijg ook regelmatig complimenten,dus goedkoop leuk inrichten kan echt wel!

Hier trouwens ook vergoeding voor sporten etc. bij de gemeente,maar zoals eerder aangegeven moet je dat bij je eigen gemeente uitzoeken want dat verschilt gewoon.

11. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    Dank, hier staat ook een beste vergoeding voor zwemdiploma a en mag ze ook nog gewoon 1 sport doen!

12. knap

knap Niet meer actief

Oke idd elke gemeente is anders.

Maar of het nu in mijn gemeente is of in een andere ze gaan OVERAL bezuinigen op deze dingen.

Ze heeft WIA en dan kom je boven een bepaald bedrag van het bijstandsniveau en dan krijg je het niet meer. Ga er niet zo maar van uit dat je het krijgt.

En omdat ik WIA hebt en geen bijstand en ts heeft WIA dan gaat ze ongeveer het zelfde krijgen als wat ik heb en van uit deze positie moet ik gewoon vertellen dat de regels overal in het land aan gescherpt gaan worden of je nu in lutje broek woont of op de eperheide.
    Het was 130 procent van het bijstandsniveau.
    Als je WIA hebt het minimale wat je krijgt als alleenstaande met kind is met aanvulling 1050. Dat zal t.s ook krijgen dan krijg je je kinderkorting nog en als ze die alleenstaanouderkorting ook gaat krijgen die 75 euro die krijgen werkende en mensen met een wajong wia of wao ook en dat woord bij je inkomen gerekend en stel ze krijgt nog Alimentatie dat woord allemaal mee genomen met je totaal inkomen dan komt ze boven die 110 procent van het bijstandsniveau en die regels gaan dus veranderen.

Zo dit was me laatste post. Niet omdat ik me zin wil door drukken maar omdat ik gewoon weet dat er dit jaar veel regels gaan veranderen of al veranderd zijn ten opzichten van 2012.

13. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    Volgens mij kwan ik met mijn wia maar op 839 netto... na wordt het toch aangevuld tot bijstand niveau?
    En dan val ik dus toch onder de bijstand?

14. knap

knap Niet meer actief

Ga toch reageren. Om je te helpen;)

je hebt waarschijnlijk nu alleen een basis wia. Nu ja alleenstaande ouder woord moet jij een toeslag aan vragen bij het uwv. En dan woord je aangevuld tot het rond om bijstandsniveau.

Iemand met bijstand die krijgt die alleenstaande ouder korting niet dat woord van zijn haar loon af getrokken.

Heb je wia zo als in jou geval woord het niet van je loon af getrokken maar bij geteld bij je totale inkomen.

Snap je het nu een beetje. Heb je het uwv al gebeld dat je alleenstaande ouder bent heb je al aanvulling aan gevraagd. Je moet hier voor niet naar je gemeente maar naar het uwv. En dan krijg je een aanvulling.

Mijn alleenstaande uwv zeg maar zonder kinderen is rond 750 maar met 320 aanvullen in totaal 1050.. Spin me niet vast op de bedragen maar zo zit het in elkaar. Hoop dat je het nu begrijpt haha.

:):)

15. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Je wordt in ieder geval aangevuld tot het min. bedrag (ik had toen 1070 euro totaal) Dit is ong. wat je gaat krijgen. Dat staat in heel Nederland vast. Daar komt wel nog de toeslagen van de belasting bovenop. Dit wordt niet gerekend zullen ze zelf ook zeggen dit mag niet. Houdt er wel rekening mee dat als je ex alimitatie gaat betalen of wat dan ook voor je dochtertje dit van jou uitkering afgetrokken word! Dit wordt nagekeken. Enige wat je dus bovenop die 1050-, (ik houd nu maar 1050 aan kan iets omlaag gegaan zijn zoals knap zegt) komt is dan huurtoeslag (250-, gem?), Zorgtoeslag (70-,) en kindgebondenbudget (is dat niet rond de 80-,? )
    Je zou dus rond de 1480-, euro per maand ong hebben voor alles. Als je hiermee rond komt dan zou ik van de kinderbijslag en vakantiegeld sparen voor even als dat mogelijk is :)

Heb je al iets gehoord van het huisje?

16. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Knap ik snap wat je bedoeld,ikzelf leef van de alimentatie omdat die gelijk is aan de bijstand hier maar wel heb ik via de gemeente recht op verschillende kortingen etc omdat het op dezelfde hoogte is dus sport,gemeentelijke heffing en dat soort gedoe.

Ik zie dat jij in de bijstand 100 euro minder hebt dan wij hier als je kinderen,vind het toch ongelooflijk dat dat zoveel per gemeente kan verschillen.

17. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    Ik krijg die meneer niet te pakken.... wel een ander aanspreek punt. Zij vroeg of het nog door ging... en ik heb even duidelijk gemaakt dat ik die man niet te pakken krijg, want dat ik het wel graag wil....
    Dus ik denk toch dat het me gaat lukken!!!!!!!!!!!!!
    @ knap ik dank je toch nog ff voor je reactie.. heb overigens over de allimentatie me ideeen, dat hij deze net zo goed rechtstreeks in kleren kan betalen... dan krijg ik geen geld, maar zij wel nieuwe kleren... weet niet of dat haalbaar is, maar goed, nee heb je, ja kan je krijgen, zodat ze iig altijd goede schoenen en jas heeft!

18. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    Helaas gaat dit appartement niet door.
    Echter had de man wel begrip voor mijn situatie, begon gelijk over een andere bungalow, maar zei toen dat die te duur zou worden.
    Heb ik toch wel duidelijk kunnen vertellen dat ik er behoorlijk ziek van was, daar ik de hele dag al gebeld had.
    Nu gaat hij er over nadenken, en woensdag belt bij terug.
    Dat zou dan aan de Vliet zijn (groot zwem/vaar meer) 3 slk en nog es een speeltuin voor de deur.
    Badkamer zit boven, slks beneden of zo...
    Nou dan heb ik ipv zonsopgang op me balkon, zonsondergang aan het water... gheghe... ook dat is niet verkeerd.
    Zit alleen op recreatie gebied, moet dus wel weten of ik me kan in schrijven, want anders is het niet haal baar.
    Dan denk ik dat ik woensdag weer even kom met nieuwe gegevens, en dan zou ik graag wederom mee denkers willen, tenzij de bedragen het zelfde zijn uiteraard!

Al met al 1 nadeel... ik heb nog steeds geen zekerheid!
    Das wel K met peren, maar goed, welkom in de echte wereld zullen we maar zeggen dan!

19. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Aan ene kant balen meid dan moest het zo zijn maar ben wel benieuwd hoe dat anders huisje is. Laat je wat weten?

20. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Jammer maar hoop dat dat andere huisje wat voor je is,ben erg benieuwd hopelijk hou je ons op de hoogte!

Deel Deze Pagina