Ben al een paar dagen wat snotterig maar vanaf vanmiddag kan ik dat 'wat' wel weg laten en ben ik zwaar verkouden.. Neus zit dicht of loopt, mijn ogen zijn rood en waterig, veel niezen, een warm hoofd, lichte keelpijn en krijg weinig lucht.. Morgen moet ik om 6.45 uur beginnen.. Dus ga sowieso vroeg naar bed. Maar wie heeft er tips om zsm van de verkoudheid af te zijn?? Ga nu aan de thee met honing en de verwarming staat wat hoger want buiten een warm hoofd heb ik het voor de rest koud.. Ben benieuwd naar jullie tips!
Heeeel veel vit c slikken, paracetamol, frisse lucht op de kamer (verwarming zorgt juist voor droge lucht en verstopte neus). En lekker onder de wol.. Evt wat hoger liggen met je hoofd.
Stomen (alleen water is voldoende, toevoegingen niet per we nodig) Ui naast je bed helpt ook goed. En verder is het helaas uitzitten.. Je doet er niet veel meer aan dan tijdelijke symptoomverlichting.
Zodra ik iets voel neem ik een overdosis vit c, dat werkt vaak wel. Weet alleen niet of het werkt als je al erg ziek bent
Idd gehalveerde ui naast je bed, een zoutoplossing neusspray. Heb je Luuf in huis? Werkt niet alleen bij baby's
Die ui zal ik idd eens gaan doen! Luuf heb ik niet in huis maar mss kan ik dat morgen wel even halen! Op de slaapkamer heb ik de verwarming niet aan staan en vandaag flink gelucht en heerlijk net schoon bed dus hopelijk slaap ik snel! Heb net ook wat fruit op maar eetlust is er niet echt.. Bedankt voor jullie tips!
Stomen, thee met honing, keelsnoepjes tegen de kriebelhoest, zakdoekjes met dempo/mint lucht, tijgerbalsem, en niet te vergeten paracetamols . Beterschap!
De verkoudheid verkorten kan helaas niet, daar zit je als je pech hebt wel een weekje aan vast. Stomen en halve ui naast je bed kan voor verlichting zorgen, maar dat is al genoemd. Beterschap!
Je was me net voor Verder paracetamolletjes, versgeperste jus, honing, neusspray en je komt de dag wel door. Beterschap!