Fiscaal partnerschap heeft het voordeel dat je kunt schuiven met aftrekposten. Daardoor kun je veel voordeel behalen. Als je partner meer verdient, en in een hogere schijf valt, kun je ook jouw aftrekposten bij hem aftrekken, en dan krijg je meer terug. En als je met je ziektekosten bijvoorbeeld net niet boven de drempel komt, kom je samen met je partner soms wel boven de drempel.
Wat betreft toeslagen, let op dat een toeslagpartner iets anders is dan een fiscaal partner. Toeslagpartner ben je verplicht, fiscaal partner ben je alleen verplicht als je bent getrouwd.
Payrolling Magazine. Via de link http://www.salarisadministratie.info/ kan je er meer over lezen en bestellen. Wij zijn er erg enthousiast over... Je kunt daar ook een proefabonnement aanvragen. Groetjes, Josien
nou heb ik toch eigenlijk ook even een vraagje... voor ons is de belasting van 2006 uitgerekend, en blijkt dat we ruim 4000 euro terug krijgen een collega van mij zegt dat dit alleen kan als je van hypotheek bent veranderd, maar dit zijn wij niet. Hoe kan het dan eigenlijk dat we ZOVEEL terug krijgen, ben bang dat het niet klopt, dus durf het niet goed aan te raken als het op de rekening staat.
Als er niets veranderd is in je situatie, dus je hebt nog hetzelfde loon en werk enz, en je kreeg vorig jaar veel minder terug, dan klopt er duidelijk iets niet. Ik kan je hier verder mee helpen, maar dan heb ik meer gegevens nodig. Je mag me altijd pb-en. Het verstandigst is denk ik, als het niet klopt, om een wijziging in te dienen. Anders moet je ook nog rente betalen als je straks terug moet betalen.
Hoi! Ik heb ook een vraag! (handig topic dit zeg!) Wij hebben vandaag zoveel geld terug gekregen van de belastig, dat ik bijna flauw viel... Dit kan volgens mij nooit kloppen, maar ik weet zeker dat ik alles goed heb ingevuld. Wat nu? Ik snap ook helemaal niks van die brief die we hebben gehad....
Je kunt me het best even pb-en wat er in die brief staat. Ik weet veel van belasting maar ben niet helderziend helaas haha.
hahaha ja dat snap ik, maar ja om nou zo alles open en bloot te gooien vind ik ook zo wat! Ik ga je morgen pb-en. Ik ben die brief vergeten... (zit nu op mn werk)
Hallo Ik heb een vraagje wat ik nergens terug vind op internet. Ik ben nu bijna 6 maand zwanger , mijn dochter is 7 jaar en gaat voor 3 middagen in de week na de na schoolse opvang. Ik krijg van de belasting elke maand een deel van de kinderopvang terug Heel mooi dus, maar wat als ik met zwangerschapsverlof ga? Ik zit dan tenslotte 16 weken thuis dus hoeft in principe mn dochter in die periode niet naar de opvang, maar de opvang voor die maanden af zeggen is geen optie want zodra ik ga werken moet ze weer aangemeld worden en hoe zit dat met de belastingdienst in die periode blijven hun die vergoeding door betalen of moet ik dat later weer terug betalen? Verder vind mn dochter de opvang juist leuk en wilt daar naar toe, en om eerlijk te zijn in die weken dat de baby er is vind ik het best een lekker idee als mn dochter zo nu en dan gewoon naar de opvang gaat Maar tja ik werk niet in die periode dus in principe heb je dan toch geen recht op die kinderopvang toeslag? of heb ik dat wel? Deze vraag had ik trouwens net ook gesteld in de rubriek werken en zwanger en kreeg heeeeel snel een antwoord van iemand dat jij hier zit voor belasting vraagjes suppper idee van je en alvast bedankt
even inbreken met de info die ik heb via mijn man die bij het uwv werkt als je met zwangerschapsverlof bent val je onder de afdeling ziektewet. als je in de ziektewet zit heb je officieel geen recht op een vergoeding voor kinderopvang. debiel krom vind ik zelf. je zou een 'time out' kunnen vragen bij de opvang of anders zelf de kosten volledig dragen. realistisch vind ik het niet. misschien dat onze financieel en belastingadviseur nog tips heeft? ben wel erg nieuwsgierig!
Je hebt gewoon recht op kinderopvangtoeslag. Wat claartje bedoelt is de bijdrage die het UWV doet voor kinderopvang, daar heb je geen recht op. Maar wel op kinderopvangtoeslag van de belastingdienst. En je hebt gewoon een werkgever, er wordt gewoon premie afgedragen, dus je hebt ook recht op kinderopvangtoeslag. Als je geen toeslag zou krijgen als je in de ziektewet zit, zou de Belastingdienst het wel heel druk krijgen denk ik.... Zie hier voor onderbouwing: http://www.postbus51.nl/index.cfm/t/Kom ... faultintro
kijk, duidelijkheid! was er zelf erg nieuwsgierig naar! verschillende schijven en verschillende potjes geven dan een hoop onduidelijkheid. vond het ook al zo'n raar idee! mijn man gaat het direct aankaarten op zijn werk omdat daar de informatie dan onvolledig zou zijn.
Ey, Even vraagje, Ik ben sinds 21 november 2006 werkenloos heb er zelf voor gekozen om thuis te blijven. Nou hoorde ik iemand iets zeggen over heffingskorting maar hoe krijg ik dat en hoe kan ik het aanvragen? Ik ga in augustus gewoon weer werken dus krijg ik dan wel voor die 9 maanden het geld? Lekker hoor zo topic waar ik het zo kan vragen via internet kom ik er echt niet uit! Alvast bedankt! Groetjes
We hebben: Huurtoeslag, kinderkorting, aanvullende kinderkorting en combinatiekorting en zorgtoeslag. Zag laatst iets over aanvullende combinatiekorting, wanneer krijg je die is dat net als aanvullende kinderkorting afhankelijk van het inkomen en zoja hoeveel is de grens?
@ stef: de heffingskorting kun je terugvragen via een voorlopige teruggaaf. Je krijgt nooit meer dan je partner aan belasting afdraagt. Er vanuitgaande dat hij genoeg verdient (zie de eerdere bladzijden in dit topic) zul je over die maanden gewoon recht hebben op heffingskorting. @ Ivonne: zie onder http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... P488_44856