Financiele vragen

Discussie in 'De lounge' gestart door Lientje, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Super dit topic! ik ga je pb-en!

2. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

2 jan 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    Wij krijgen ook elk jaar een bedrag terug van de belastingdienst.. stel dat we moeten bijbetalen, kan het dan van al die jaren zijn? We zetten het zowiezo altijd op de spaarrekening je weet maar nooit

alvast bedankt

3. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Na 5 jaar is het verjaard, dus dan niet meer, tenzij je met opzet iets fout hebt opgegeven (dit heet een nieuw feit)

4. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    ik heb voor 2008 algemene heffingskorting aangevraagt deze formulieren heeft onze boekhouder ingevult voor ons maar heb tot heden nog niks terug gehoord van de belasting wel een brief dat ze het op mijn nieuwe bankrekkeningnummer zullen storten maar niet hoeveel en welke datum en het is nu toch al zo bijna half januarie

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Volgens mij is dat altijd aan het eind van de maand. En het bedrag van de heffingskorting is € 2.074 / 12 = 172.83 per maand (ervan uitgaand dat je partner wel volledig werkt)

6. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Op verzoek van bonnievdakker heropend.

Groetjes,
    Elvira

7. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Eerst even netjes vragen of Lientje nog steeds vragen beantwoord. Ik heb namelijk een vraag over mijn belasting aangifte. (krijg zo belachelijk veel terug dat ik haast wel iets fout gedaan moet hebben)

8. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ja hoor. Ik wist niet dat hij op slot was eigenlijk.

9. anja 29

anja 29 Actief lid

11 okt 2006
    400
    0
    0
    heb in januarie 2008 kindertoeslag aangevraagt waarneer welke datum krijg ik dan uitbetaald mijn boekhouder zij rond maart april maar is dat begin of eind maart/april? :cry:

10. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Toeslagen worden bij de meeste mensen rond de 20e van iedere maand bijgeschreven.

11. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Nog even een algemene opmerking voor iedereen. Het is de moeite waard om belastingaangifte te doen. Als je het niet doet, loop je waarschijnlijk vanalles mis, zeker als je kinderen hebt.

Ik zie toch dat veel mensen geen aangifte doen omdat ze denken dat ze nergens recht op hebben, terwijl dat wel zo is. Als de belastingdienst niet genoeg gegevens van je heeft, krijg je bijvoorbeeld niet automatisch kindertoeslag. Daarnaast loop je combinatiekorting en aanvullende combinatiekorting of je uitbetaling heffingskorting (als je niet werkt) mis.

Voor vragen mogen jullie me altijd pb-en. Ik vind het leuk om te doen.

12. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    ik stuur je een pb

13. mowie

mowie Lid

3 feb 2007
    47
    0
    6
    heb je pb gestuurd

14. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Hoe kan het toch dat als ik voor een uitzendbureau heb gewerkt, die toch ook belastingen afdragen, ik altijd geld moet terugbetalen?

15. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    lientje superlief dat je dit doet!
    heb even een snel vraagje, heb niet de afgelopen 9 pagina's teruggelezen (sorry even geen tijd)
    maar hoe zit dat met de aanvullende combinatiekorting? dit kom ik niet tegen in het aangifte programma, klopt dat of doe ik iets verkeerd? moet je die dan apart aanvragen? of verrekent ie iets automatisch ofzo wnat ik krig ineens wel veel terug op het einde..
    en begrijp ik het goed dat je daar recht op hebt als je meer dan die 4000 ofzo verdient (waardoor je combkorting krijgt) en dan de minstverdienende persoon bent?
    Alvast heel erg bedankt!

16. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Soms dragen ze te weinig af...
    En heb je misschien in hetzelfde jaar voor meerdere uitzendbureaus naast elkaar gewerkt? Zo ja, dan moet je altijd uitkijken dat je de loonheffingskorting maar bij één uitzendbureau laat toepassen (die waar je het hoogste inkomen van hebt). Laat je hem bij meerdere toepassen, dan krijg je een belastingaanslag over dat jaar.

17. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik weet trouwens niet of ik wel mag antwoorden in Lientjes topic...solly.. :oops:

18. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ja tuurlijk, alle hulp is welkom hoor! Bedankt!

19. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Dan weet ik al hoe het komt.
    Tot 1 oktober heb ik via Vedior bij Abn Amro gewerkt, in oktober heb ik via het UWV mijn zwangerschapsuitkering gehad en Abn Amro heeft mijn contract in laten gaan per 1 oktober. Terwijl ik aan had gegeven dit per 1 november in te laten gaan. En bovendien hebben ze me een contract gegeven voor 36 uur en ik werk er maar 24. Ben nu al 5 maanden bezig om dat aangepast te krijgen.
    Straks als ze het teveel uitbetaalde geld terug willen zal ik vast geen 5 maanden krijgen om het terug te betalen.

Deel Deze Pagina