Hallo, Ik weet dat hier al meerdere onderwerpen over zijn, maar wilde het toch nog even zeker weten. 31 juli is mijn laatste contractdag, en 10 augustus mijn uitgerekende datum. Krijg ik vanaf 31 juli mijn salaris/zwangerschapsuitkering betaald via het UWV? en dit is dan 10 weken lang 100%? Is het verstandig om nu vast mijn uitkering te regelen of te wachten tot na de bevalling, want na 10 weken val ik terug naar 70% uitkering toch? Wat een vragen, maar anders race ik vandaag of morgen nog even naar het UWV om alle papieren straks op te halen! Groetjes Maaike
dat zwangerschapsverlof krijg je gewoon, dat kan je volgens mij ook al wel regelen. Voor de rest moet je even op iemand wachten met meer verstand van dit soort zaken
Je hebt recht op 16 weken zwangerschapsverlof in het totaal 4 tot 6 weken voor je uitgerekende datum. Dus heb je na de bevalling nog recht op 12 tot 10 weken verlof. Jij moet dus al met verlof gaan voordat jou contract afloopt. Dus zorg echt dat je dit goed regelt. En idd je krijgt 100% van je laatst verdiende loon doorbetaald!
Tenzij je meer dan 4250 euro verdiende: je krijgt namelijk max 4250 euro zwangerschapsverlof. Waarschijnlijk is het wel verstandig je uitkering voor daarna nu al aan te vragen: er wordt altijd aangegeven dat je dat moet gaan doen zodra je weet dat je werkloos bent/wordt. Zou het mooi nu nog even regelen, (gaat er dan iets mis, dan kun je tenminste ook op tijd ingrijpen, En bovendien hoeft dat dan straks niet meer tussen alle babydrukte door...
Mijn contract wordt niet verlengd en ik moet dus ook een uitkering aanvragen. Mijn laatste dag is 29 augustus en ik zou normaal t/m 5 september werken( nog een weekje erna dus) Ik ben bij het cwi geweest om info te krijgen wanneer ik nou precies mijn uitkering enzo aan moest vragen en dat moet ik dus 3 weken voor mijn laatste werkdag doen. Ik krijg dan eerst een week ww en daarna gelijk een zwangerschapsuitkering wat dus inderdaad 100% van je laatst verdiende loon is. Ik neem aan dat jij nu al met zwangerschapsverlof bent aangezien je bijna bent uitgerekend? Op www.uwv.nl staat een telefoonnummer waar je naartoe kunt bellen om de uitkering aan te vragen. Zou het wel zo snel mogelijk doen, want anders krijg je geen geld meer vanaf de 31e... Duurt sowieso nog wel wat weken voordat alles geregeld is dus...
En hoe stom het ook klinkt, zorg wel dat je ook voor je eerste werkloosheidsdag al hebt gesolliciteerd anders heb je een maatregel aan je broek hangen!