ben beetje verdrietig..

Discussie in 'De lounge' gestart door Channie, 27 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Omdat mijn vriend de hond weg wil doen!!! :cry: En ik wil dit dus absoluut niet maarja hij heeft blijkbaar de keuze al in zen eentje gemaakt :x :( Ze doet veel dingen kapot maken maarja ze is ook nog maar 8 maanden en dat doen pups nu eenmaal, maar dat begrijpt hij niet :( en ik weet nu echt niet wat ik moet doen!!! Ik wil me hond niet kwijt!
     
  2. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Aaaaaaah,

    kan je niet eerst nog een opvoed cursus doen,die bestaan hoor.
    En doet echt wonderen.

    Zielig hondje en zielige Channie, is niet leuk
     
  3. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Jaa maar ik wil het juist zelf doen maar mijn vriend is zoooo ongeduldig!!! en hij blijft er bij ze moet weg nou echt niet.
    Ik ben in staking heb gister niks tege hem gezegd en vandaag zeg ik ook niks! misschien helpt het :oops:
     
  4. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Ach jeetje, en als je hem belooft dat als het over n paar maanden geen verbetering is dat je dan zo'n cursus doet????

    Ja ik ben echte dierenvriend, vind het erg zielig.

    Trekt hij het zich wel wat aan als je niks tegen hem zegt????
     
  5. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Jeetje dat is erg moeilijk zeg, ik zou nog eerder mijn vriend de deur uit zetten als hij dit tegen mij zou zeggen! en in het begin wou hij de hond wel? dan moet hij er nu ook voor zorgen!
     
  6. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hij zegt ze heb haar laatste kans gehad ze had dus gister voor de 2de keer de afstandsbediening te pakken gehad :(

    Ik ben ook een dierenvriend en heb zo iets van ik kan haar gewoon niet weg doen een kind gaat ook dingen kapot maken die doe je toch ook niet zomaar weg!

    Nou gister trok die het wel maar denk als ik vandaag weer niks zeg dat die het dan wel klote vind dat hoop ik want dat is precies de bedoeling!

    Ik kan het gewoon niet over me hart verkrijgen om dat beesje weg te doen :(
     
  7. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Femmy : Ja ik heb ook tegen hem gezegt van oke de hond er uit dan stuur je mij er ook uit! en hij zegt dat dat chanteren is ...
     
  8. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Tja chanteren, ach.

    Moet toch n mogelijkheid zijn...
    Hij moet niet zo snel opgeven.
    Moet ie de afstandbediening beter opruimen....

    Misschien wilt ie wel meer kluif botjes...
     
  9. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Nou ik weet wel wat er met de hond is ze krijgt in ieder geval genoeg dat is het niet maar wij werken en dan moet ze een paar uurtjes alleen zitten maar dat gaat niet altijd goed.
    Die afstandsbediening lag trouwens goed weg op het barretje maar ze blijkt daar nu dus bij te kunnen ! ze word ook zo groot al haha tis een bordercollie/duitse herder.

    Dan zou je zeggen een bench nou die hebben we hoor alleen onze lieve hond is zooo slim die doet 1 keer haar neus omhoog en hup ze is der alweer uit.
     
  10. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Slim hondje dus, wel n uitdaging.

    Misschien met der rennen voor dat jullie gaan werken, zodat ze lekke rmoe is en gat slapen, ha ha. Zal wel niet. IS gewoon ook nog zo jong he.
    Die hebben nou een maal even meer aandacht nodig.

    Weet nog dat onze 3 katjes jong waren, was ook vreselijk, veel dingen stuk, onder geplast etc.
    Nu zijn ze iets ouder en zijn ze dat (gelukkig)afgeleerd.

    Ps hoe heet ze ?
     
  11. carlijn

    carlijn Actief lid

    24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Tja, ik zou zeggen een beter afsluitbare bench en een vervanging waar hij op kan kauwen. Pups moeten wel iets hebben om op te kauwen en mee te spelen. Is wel zielig als hij weg moet :cry:
    Succes ermee!

    Groet, Carlijn
     
  12. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    o wat erg.... er is toch wel een oplossing voor!!!! wij hebben zelf ook een pup van 10 maanden, en er sneuvelt bij ons ook wel wat, maar daarom doe je geen hond weg..... dat wist je van te voren....een goede cursus wil helpen, en eventueel de benz extra beveiligen zodat jjullie hond er niet uit kan!!!! succes!
     
  13. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ze heet laila , en ze heb genoeg om op te kauwen een touw waarvan ze zeiden dat die niet kapot te krijgen was nja zij krijgt het voor elkaar..ze heb balletjes botjes noem maar op bench kan ook mede door blaffen niet de buren worden dan gek wil ik ze ook weer niet aan doen maar ja het is een moeilijke hond maar dat wisten we van te voren maar meneertje geeft gewoon te snel op maar ik niet ik laat me hondje niet gaan . moet nu gaan moet werken doeiiiiii
     
  14. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ok girl....that;s the spirit!!! kom voor je hondje op!!!! werkse!
     
  15. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    Een bench training moet je opbouwen, net zoals dat een hond opgevoed moet worden.
    Wij hebben 2 staffords van nu 14 maanden en geloof me die hebben heel wat gesloopt en ik kan zeggen dat meer mijn eigen schuld was omdat ik spullen had laten liggen.

    Een slotje op je bench is een optie, en nylon bone's als speelgoed krijgen ze niet stuk kong gaat ook vrij lang mee ( zwarte ) , kartbanden en dergelijk kunnen ze ook lang mee doen.

    Als je vriend een pup van 8 maanden weg wil doen , lijkt het me duidelijk dat hij niet weet waar hij aan is begonnen en er niet veel verstand van heeft. ( sorry maar ik word nogal fel als mensen hun dier dumpen omdat ze geen idee hebben wat een hond inhoud )

    Succes, mijn man had zelf op straat gestaan als ie zo'n mededeling zou doen :oops:
     
  16. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Onze jongste Jack Russell heeft dat ook gedaan.
    Het eerste jaar heeft ze veel kapot gemaakt, maar geen haar op ons hoofd dat eraan gedacht heeft om daarom het beestje weg te doen.
    En idd wat jij zegt, kinderen maken ook dingen kapot en die doe je ook niet weg.
    Het hoort er nou eenmaal bij.
    Als je nu eens de bench tegen de muur aan zet met de deur tegen de muur aan, dan kan ze er ook niet uit.
    Desnoods doe je er een hangslot aan zodat de deur niet open kan.
    Leg veel speelgoed en een bot bij haar neer zodat ze daarop kan bijten.
    Ga anders met de hond op cursus of zoiets of schakel hulp in, lees boeken erover of raadpleeg internet, je kunt er zoveel aan doen.
    Ik hoop dat je het niet toelaat dat je vriend de hond uit huis zet, het is écht niet nodig!
    De hond verdient het niet om uit huis geplaatst te worden, het beestje moet ook leren wat wel en wat niet mag en daar heeft het de tijd even voor nodig.
     
  17. veertje

    veertje Fanatiek lid

    Wij hebben hier ook een pup van 9 maanden zitten..en geloof me er zijn hier ook heel erg veel spullen gesneuveld maar ik zal haar daarom echt nooit weg doen..
    Wij zijn er gelukkig sinds 2 maanden achter dat ze dingen kapot maakt als ze zelf geen bot heeft om op te kouwen, dus wij zorgen er nu meestal voor dat ze een bot heeft..
    Ik vind het echt heel erg als je vriend jullie hond echt weg wilt doen..

    Een hond is niet iets wat je in de winkel koopt en als het je niet bevalt weer terug kan brengen..
    Iedereen weet dat als je een pup neemt dat hij opgevoed moet worden en dat kost gewoon heel erg veel tijd..
    Ik hoop dat je vriend nog op andere gedachtes komt..
     
  18. Mariebel

    Mariebel Fanatiek lid

    10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    inderdaad een benche aanschaffen en daarmee kan je wonderen verrichten..

    Onze hond heeft zelfs plinten van de muur getrokken en dat heeft ze geweten.. in de benche zonder ook maar iets erin.. en geloof me de honden onthouden het hoor..
    Bij mijn ouders thuis hebben we jaren honden getraint, en je kan ze zo verschikkelijk veel leren..

    onze hond druf ik nu met een gerust hart alleen los in de kamer te laten lopen als ik niet thuis ben en ze maakt niets meer kapot en als ze dat wel gedaan heeft gaat ze de komende tig keer de benche weer in.. En ze wordt volgende week ook pas 1 jaar oud..

    Als je vriend de hond na 8mnd al weg wil doen dan heeft hij geen geduld en had hij nooit een hond moeten aanschaffen want deze dieren vergt veel geduld..
    Nog een keer goed met hem praten en ga op zoek naar een puppycursus en dan kan het wel weer goed komen....

    Succes

    gr Joyce
     
  19. radna

    radna Bekend lid

    3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    hoi,
    Hij moet gewoon nog even vol houden hoor!!! wij hebben een duitse herder van nu net een jaar en dat was ook wel heftig hoor, hij zat alvrij snel niet meer in de bensch en dat ging niet altijd goed.
    wat wij deden was bv lege flessen en andere dingetjes die niet gevaarlijk voor ze zijn en natuurlijk ook gewoon hondenspeeltjes overal neerleggen, en dan wel vaak afwisselen anders gaan ze ook weer vervelen, en dat helpt heel goed. ( wc rollen werkt ook, geeft alleen wel beetje rotzooi)
    nu gaat t heel goed dus t fuurt even maar t komt wel goed!!!!! hij moet nog even volhouden dus!!!!!!!!

    x x x radna
     
  20. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    dit heet ook opvoeden ,je doet je kind toch ook niet weg omdat het niet luistert of iets kappot maakt,tuurlijk vervelend als ie alles sloopt maar inderdaad een bench kan helpen ,en een puppie curses nou succes ik zou der ook voor vechten dat ie kan blijven.
    groetjes jacky
     

Deel Deze Pagina