bril dochter en vergoeding..

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door oxbow, 12 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Vanmorgen moet ik met mijn dochter van 7 maar de oogarts.
    het is natuurlijk nog niet zeker of ze een bril moet, maar als ze wel een bril moet wil ik vanmiddag even gaan kijken met haar.

Maar weet iemand hoe dat met de verzekering zit.
    Wij zijn verzekerd bij izz en we hebben zorg voor de zorg extra pakket 2.
    Volgens mij is er dan een brilvergoeding van 200 euro, zo en zo voor mezelf, maar geldt dat ook voor kinderen?

En hier heb je pearl en hans anders en een paar zelfstandige opticiens.
    Hans anders kom ik zo en zo niet wezig slechte ervarinegn, maar zelf ga ik altijd naar pearl.

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb een andere verzekering dus hoe die van jullie zit weet ik niet, wij hebben cz 1 keer per 2 kalender jaren 100 euro vergoeding.

Maar wij halen de brillen altijd bij eyes and more, 100 euro voor een bril en tweede kinderbril altijd gratis,

Als je zelf goede ervaringen hebt met pearl is het mocht er een bril nodig zijn altijd even binnen lopen, en misschien voor dat je gaat kijken voor de zekerheid je verzekering bellen.

3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Volgens mij kunnen ze dat bij een opticien ook voor je nakijken hoor, dan voeren ze je verzekering in en kunnen ze zo zien hoe het zit met vergoedingen.

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Klopt bij specsavers in ieder geval wel.
    Emma heeft nu een bril. Wij zitten bij zilveren kruis en 3 sterren extra verzekerd. Tweede bril was gratis. We moesten welgeteld 8 euro zelf betalen voor 2 brillen :)

5. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Volgens mij zijn je kinderen verzekerd zoals degene bij wie je ze hebt ingeschreven in de verzekering. Dus als zij bij jou staat, dan is zij zoals jou verzekerd. Zij krijgt dus ook die vergoeding.
    Ik zou ook even bij de Pearl vragen of zij werken met jouw verzekering.

Deel Deze Pagina