Heb zelf nog geen kinderen dus nog geen ervaring mee, maar kan me wel herinneren dat mijn moeder mijn vingers soms aflikte.
Wat ik al zei. Een ongelukje kan altijd. Maar ik vind het aso als ouders de moeite helemaal niet nemen om er op te letten of hun kind het goed aan te leren.
Lol ja ik moet zeggen dat mijn peuter ook wel eens graait! Maar mijn familie lost dat makkelijk op; een bakje apart voor zoontje en dan nog pikt hij wel uit het grote mensen bakje. Daar rent hij overigens zo hard mee weg dat die echt niet afgesabbelt teruggaat hoor. Als ik trouwens zie dat hij dat wel doet, dan haal ik het desbetreffende chipje er weer uit. Net zo makkelijk.
Als we gewoon in huis zijn en hij eet geen vlees (ben vegetariƫr) dan lik ik mn zoontjes vingers wel schoon hoor (als de doekjes te ver weg liggen) Liever dat dan dat het afgeveegd wordt aan mn bank.. buiten doe ik het echt nooit.. bah!
doe het ook. Vooral met lollies/snoepjes en dan geen water of natte doekjes in de buurt. Denk wachtkamer HA/ trein of tram/ onderweg met de auto. En ook die halfopgeknabbelde koeken gaan allemaal in mama's mond, want ik moet toch altijd meeproeven van nr2.
He bah,nee ik doe dit dus ook echt niet. Ben absoluut niet vies van mijn kinderen maar om nou hun vieze plakkerige vingertjes af te likken... Daar dank ik toch voor. Lang leve de kraan en zeep of anders snoetepoets doekjes