Finimal

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Quenya, Feb 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Quenya

Quenya Lid

Nov 29, 2010
    80
    0
    0
    #1 Quenya, Feb 21, 2011
    Last edited: Feb 21, 2011
    Voordat ik zwanger was had ik ook al heel erg veel last van migraine. Ik slikte daarvoor Relpax (een triptan), maar ik weet dat dat schadelijk is. Nu ben ik bijna 17 weken zwanger en heb ik bijna dagelijks echt ontzettende hoofdpijn. Zo erg dat ik helemaal niets meer kan behalve in een donkere kamer liggen. Nu weet ik dat ik paracetamol mag.

Ik slik nu tijdens mijn zwangerschap finimal. Dit komt doordat finimal het enige medicijn is dat mijn hoofdpijn een beetje dragelijk maakt. Het punt is dat ik er vandaag pas achter kwam dat finimal niet alleen paracetamol bevat, maar ook 50 mg coffeïne... Dit wist ik dus niet, ik dacht echt dat het alleen paracetamol bevatte... Ik wil heel graag weten of dit schadelijk is, want ik heb dit nogal regelmatig geslikt (een paar keer per week 1x daags 1000 mg). Ik maak me echt zorgen... Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Lynne

P.S. Misschien handig om te weten dat ik verder caffeïne totaal vermijd.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het wordt wel afgeraden om coffeine te nemen in de zwangerschap. Gelukkig gaat het om een kleine hoeveelheid in finimal. Ik zou me zeker geen zorgen maken maar het van nu af aan wel laten staan. Er zijn wel andere pijnstillers mogelijk op recept van de huisarts. Ik zou zeker een afspraak maken met de huisarts om te bespreken welk medicijn jij kunt nemen tegen de migraine als je er zoveel last van hebt. Sterkte!

Mirjam

Share This Page