kan geen afscheid van de luier nemen .....

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Novy4, Aug 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Novy4

Novy4 Actief lid

Mar 21, 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    MIjn meisje van bijna 4 heeft heeel veel moeite met het afscheid nemen van de luier ... ze is eigenlijk gewoon al zindelijk maar wil HOE DAN OOK een luier aan , ze doet alles wel op toilet en draagt snachts nog een luier die ook wel nodig is want hij komt bomvol van dr billen af smorgens , daarna begint het geschreeuw gezeur gehuil en gedram om de nieuwe luier :s

Iemand een idee hoe je dit patroon ( tenminste denk dat dit een patroon is ) kan doorbreken en ze afscheid kan nemen van de luier ??
    het leek me zo lekker , even geen luier gezeur verschoon al bijna 11 jaar luiers nog geen dag ertussen gehad dat een kind luierloos was ... leek me wel prettig tot ukkie er is hahah

2. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Grappig, ik post net een vraag over luierbroekjes. Dat lijkt meer op gewone onderbroek volgens de fabrikant, hebben jullie al zoiets?

3. Novy4

Novy4 Actief lid

Mar 21, 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    ja voor snachts :) ze begrijpt wel dat luiers voor kleine kindjes en baby's zijn

hebben frozen onderbroekjes gehaald , 15 stuks omdat niet op alle broekjes elsa f olaf stond .... :p mja ze blijft er om vragen

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,183
    8,908
    113
    Dat ze er om vraagt betekent toch niet dat ze ze ook moet krijgen? ;)

5. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit idd...

6. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Tja ik denk dat er niks anders op zit: een goed gesprek waarin je duidelijk maakt dat de luiers echt over zijn en weg ermee... En dan zal ze best even boos of verdrietig zijn, dat mag ook en dat zal ook weer overgaan.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    11,008
    4,016
    113
    Misschien 'gebruiken' dat ze bijna naar school gaat en ze daar geen luier meer om mag? (Weet zij veel..)

8. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    of gewoon lekker simpel: zeggen dat ze 'op' zijn?
    Werkt hier iig met koekjes prima :)

9. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

Mar 14, 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Ze is bijna 4, die van mij nog lang niet, dus ik kan het niet inschatten, maar heb je haar al eens gevraagd waarom ze zo graag een luier(broekje) wil als ze wel alles op de wc doet? Of waarvoor ze "bang" is?
    Misschien komt er wel een antwoord uit waar je verder mee kunt.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou het inderdaad eerst vragen, en anders gewoon mededelen dat je een brief van school hebt gehad en dat de juf schrijft dat je geen luier aan mag naar school. Dus nu is het klaar. Zo iets.

11. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Even doorzetten inderdaad....

En snachts nog wel als ze zo nat wakker word.

Share This Page