Ik vind Ivy een hele leuke naam. Maar ik heb het idee dat de naam een erg 'gehypte' naam geworden is (sinds de dochter van Beyoncé) of zien jullie dat niet zo? Ben benieuwd wat jullie van de naam vinden. Achternaam heeft ook 1 lettergreep. Broer heeft ook een naam met 3 letters, Dex.
Dat de dochter van beyonce zo heet was ik eigenlijk al vergeten.. dus ik heb die associatie niet zo. Ik vind Ivy leuk!
Ik vind Ivy en Dex super bij elkaar passen! En ik heb niet de associatie met Beyoncé, hoor. Als je je dochter Blue zou noemen, dan waarschijnlijk wel.
Ik heb ook de associatie niet, wist het niet eens haha. Vind het een prima naam, ik heb er geen wauw-gevoel bij maar vind hem prima hoor.
En zouden jullie moeite hebben met de uitspraak (ai-vie) of schrijfwijze? Het lijkt mij redelijk logisch allemaal maar ik weet niet hoe anderen dat zien.
Niet helemaal mijn smaak (vind Ruby leuker ), maar past prima bij Dex. Ik heb geen associatie met Beyoncé... Verder denk ik dat de uitspraak en schrijfwijze geen noemenswaardige problemen op zal leveren (maar sommige mensen lijken alle namen ingewikkeld te vinden ).
Misschien handig voor je: Op de voornamenbank: https://www.meertens.knaw.nl/nvb/ Kun je de populariteit per naam bekijken en als je op verspreiding klikt dan zie je waar in NL de naam veel voorkomt...
Dex en Ivy lijkt me een prima combinatie Ik ken geen een Ivy hier (ook Brabant), maar de kleine zit nog niet op school, dus misschien komt het daardoor. Ik spreek het uit als Ai-vie en zou het schrijven als Ivy. Ik wist niet eens dat Beyonce een dochter heeft die zo heet... en zo te lezen associeert niemand het daarmee. Mn vriend moet aan Batman denken Poisson and Ivy (maar ik ken die ook niet )