Aangezien ik met borstvoeding gestopt ben en deze pil mij niet beviel om af te maken ben ik gestart met mijn eigen oude pil. Ik heb 2 strippen over van de Cerazette. Aangezien deze niet gratis is ( Ik moest betalen ) Is het zonde om ze te laten verlopen in de kast. Misschien kan ik er iemand mee blij maken die wel borstvoeding geeft. WIE wil ze gratis hebben...? Cerazette Cerazette® is een anticonceptiepil in Nederland die geen oestrogeen bevat, maar waar alleen het progestageen desogestrel in zit. Cerazette zit in een strip met 28 pillen. Elke pil bevat 75 mcg desogestrel. Er is geen pilvrije week, wat bij de meeste andere anticonceptiepil-merken wel het geval is. Na 28 dagen van dagelijkse pilinname, start je dan ook gewoon weer met een nieuwe strip van 28 pillen. Organon heeft Cerazette speciaal ontwikkeld voor vrouwen die geen pil met oestrogeen kunnen of mogen gebruiken, bijvoorbeeld omdat ze borstvoeding geven of vanwege de bijwerkingen die oestrogeenbevattende anticonceptiepillen geven. Hoewel Cerazette één hormoon bevat, is het even betrouwbaar in bescherming tegen zwangerschap als de gecombineerde anticonceptiepillen. Een bijkomstigheid voor sommige vrouwen kan zijn dat de menstruatie onregelmatiger en minder goed voorspelbaar is. Cerazette is geschikt voor vrouwen die borstvoeding geven, aangezien het de kwaliteit van de moedermelk niet beinvloedt.
ik heb ook nog een helle strip gratis voor iemand. ook ik heb er voor moeten betalen maar geef hem gratis weg. hij is nog geheel gesloten en zit zelf ook weer aan me oude vertrouwde pil