14 maanden en nog steeds gaat alles richting mond

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sydneys, 10 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Zoals de titel aangeeft gaat nog steeds alles zijn mondje in.
    Thuis maakt het niet veel uit voor ons. Er ligt niks anti baby in zijn hand/mond bereik :p
    Maar gisteren was het mooi weer, net zoals vandaag dus terrasjes weer.
    We kunnen gerust 3 uur lang op terras zitten met hem. Afwisselend van schoot naar buggy. Hij is zeer gemakkelijk en braaf.
    Maar hij kan ook kruipen en het is leuk om hem te zien spelen.
    Er was een plaats waar nog kindjes speelden in de kiezel dus wij zijn na het eten daar gaan zitten om hem op verkenning te laten gaan (waar we eerder zaten waren honden en die mensen hielden die honden niet in de gaten pff)
    Hij was lekker met de kiezel aan het spelen en naar de spelende kindjes aan het kijken maar af en toe ging het ook richting mond.
    Maar hoe kunnen we dat afleren of wanneer word dat minder?

We zaten wel bij hem op de grond en het is heerlijk om hem te zien spelen dus dat willen we hem ook laten doen.
    Alleen dat mondje he,...

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Volgens mij is dat nog wel normaal. Gewoon goed opletten en zeggen dat het niet mag. Maar het blijft nog wel, hoor.
    Bij mijn dochter van 3 moet ik vaak ook nog zeggen dat ze dingen (speelgoed) niet in haar mond moet stoppen.

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Bij zoonlief is dat ineens over gegaan, weet niet meer welke leeftijd. Dochterlief daarentegen... Zaterdag eerste keer in de grote zandbak met broer, eerste wat ze doet is aan het zand proeven ;) :) Bij haar gaat ook nog veel dat mondje in hoor. Een stift heeft ze ook laatst op gezogen, gelukkig niet al te gekleurd erdoor geworden.

Op Kind & Gezin zeiden ze tegen me op 1 jaar dat ze met hun mond beter voelen dan met hun handjes...

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

De zin "nee dylan dat mag niet" hoort hij heel graag, hij wil dat zinnetje 100 keer per dag horen. Zo mooi vind hij die woorden :D net zoals "niet in het mondje stoppen" hij hoort dan de hele zin behalve het woord "niet" :D en dan zo onschuldig schattig kijken pfft :p

Jammer dat die kleintjes zo snel zijn, 1 keer moest ik het bijna uit zijn mond halen. Alles gaat erin behalve het eten wat wij eten ;)

5. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het hier de afgelopen maanden zeker minder worden...maar ik vertrouw hem er nog niet op dat hij dingen niet in zijn mond stopt. De eerste tijd zal dat echt nog er bij blijven zijn.... en je zal zien dat het steeds minder wordt dat hij dingen in zijn mond gaat doen.

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb tientallen keren brokken van de hond uit zoonlief zijn mond gevist. De laatste keer vis ik er een uit, heb mij nog niet gedraaid zit hij halvelinge te stikken op een brok. Dus snel opgenomen en ingegrepen en sindsdien bleef hij eraf... We bleven ook maar zeggen dat het niet mocht, maar ja, bleef het doen.

En terwijl dochterlief zoveel in haar mond stopt, blijft ze van de hondenbrokken af... :p

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.620
    1.158
    113
    Hier met 1.5 jaar ook nog steeds, zijn t zn vingers niet is t wel iets anders wat ie tegen komt. Ooit komt t goed!

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Misschien de volgende strategie: "Wij gaan nu eten, maar dat lust je toch niet, blijf maar spelen, dat is niets voor jou". Moet je zien hoe snel hij aan tafel zit! :D

9. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Herkenbaar hier is het zo goed als over mevrouwtje is bijna 3:D

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Net pannekoeken gemaakt. Krijg je niet zijn mond in terwijl je weet dat hij het lekker vind. Maar proeven? Neeeeeeee

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Typisch! Maar mijn dochter is pas vanaf 1,5 - 2 jaar pannekoeken echt lekker gaan vinden. Als baby/jonge dreumes kreeg ik pannekoeken er ook niet echt in bij haar.

12. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Onze oudste wil ALLES eten wat wij ook eten, ook al heeft ze net al gegeten. En onder het eten wil ze eigenlijk ook nog dingen van ons bord, ook al heeft ze hetzelfde.

Maar hier duwt ze ook alles in de mond verder. Ze loopt vaak met blokjes en puzzelstukjes in haar mond rond. En wij maar blijven zeggen dat het niet mag, een seconde later gaat het er gewoon weer in. We blijven maar volhouden, gevaarlijk als ze ermee valt.

13. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nu is mijn dochter drie maanden jonger dan jouwe maar ook zij stopt bijna alles in de mond, vooral de brokjes van de hond, en ze zijn idd zooo snel dat ik er al een aantal uit haar mondje moest vissen.

Dit is ook de rede waarom ik haar liever niet buiten laat kruipen nog, wat als ze straks een lekker wormpje naar binnen slurpt "Hakuna Matata.."

14. tuc

tuc Niet meer actief

Hier ook hoor..maar hij leert ervan, daarstraks 1 keer een hap zand en daarna heeft hij het niet meer gedaan..dat koppie..zo vies:D

Deel Deze Pagina