Zit nu de film te kijken, wow wat is die heftig. En gewoon te bizar voor woorden dat het verhaal ook waargebeurd is... Dan kijk je naar je eigen kleintje en kan je je gewoon niet voorstellen hoe die moeder zich heeft gevoeld...
Ik heb hem gedownload, hij is niet al te lang geleden uitgezonden op NL 3 uit mijn hoofd gezegd.. Kom niet aan mijn kinderen: di 9 aug 2011, 20:30 - Uitzending Gemist
Not Without My Daughter is ook zo'n soort film, ook heel heftig en ook gebaseerd op een waargebeurd verhaal.
Klopt, dacht ik later ook aan. Ik heb echt zitten huilen! Wat een ellende is er dan ook op de wereld en wat heb ik het dan goed, denk ik dan.
Die film is een puur stuk propaganda, gebaseerd op een gegeven (iraans-amerikaans gezin gaat naar iran, moeder en kind gaan terug naar de usa zonder medeweten van vader) maar de rest moet je met niet een korrel, maar een heel groot vat zout nemen. De manier waarop over Iran gesproken wordt in de film zegt genoeg, vooral voor iedereen die Iran ook maar een beetje kent. Kijk voor de balans ook eens de documentaire "without my daughter", het antwoord van vader. Die Betty is altijd in haar publieke optredens de achternaam blijven voeren van de man die ze zo beschuldigt... Waarom zou dat toch zijn???