Hoi mama's to be, Ik ben in november 2010 bevallen van mijn zoontje en ik woon sinds oktober 2010 in Den Haag! (nou ja, het heet hier officieel nog Den Haag maar ik vind het meer Rijswijk). Ik ben tijdens de zwangerschap, ik was 29-30 weken zwanger, verhuisd uit Amsterdam naar de Haagse suburbia. Omdat het hier wel erg zuidelijk Den Haag is, ben ik bevallen in Delft, in het Reinier de Graaf. Het is een wat verouderd ziekenhuis (als je binnen komt denk je eerst OMG is dit de 70's of de 80's?!) maar het personeel is echt super en de apparaten doen wat ze horen te doen! Verder had ik me ook ingeschreven voor een cursus yoga, via JongFlorence maar door omstandigheden (die ik hier maar niet ga neerzetten, jullie moeten nml nog ) ben ik maar naar één les geweest en de rest niet mee kunnen maken. Ik vond het vooral een sociaal iets, want ik heb m'n bevalling dus zonder cursus moeten doen. Dus ik zou zeggen, doe vooral een cursus, leer je ook mede-zwangeren kennen en zo! Ik had Careyn kraamzorg, zij waren de enige die plek hadden omdat ik me erg laat had aangemeld. Ik had nml al kraamzorg geregeld in Amsterdam, maar omdat we tijdens de zwangerschap verhuisden (en ik al best ver was) moest ik snel kraamzorg regelen. En dat lukte bij Careyn, ik had ook een erg leuke kraamverzorgster, dus zeker een aanrader. Goed, even denken wat ik nog meer voor tips heb maar ik weer even niets zo 1-2-3.
Hoi Annanas, Hoe bevalt het je hier in Den Haag? Ik woon ook tegen Rijswijk aan bij de Vliet. IK wil ook graag een cursus doen maar veel mensen zeggen onzin leer je niks van. Ja dus mij lijkt ook gewoon gezellig en is mijn eerste kindje dus je leert altijd wel iets lijkt mij Uit jou knipoog concludeer ik dat jou bevalling niet helemaal goed is verlopen????? Hoeveel kinderen heb je? En gaat het goed met je zoontje? Misschien kan je me hiermee helpen? Gaat je zoontje naar een kinderdagverblijf ofzo? ZO ja Hoe is het daar?
Oef kinderdagverblijf, ja daar ben ik ook druk naar op zoek. Iemand nog ideeen in de buurt van Scheveningen?
Hey Dames, hier een First time mama, ben bevallen in september van ons eerste kindje. Ik woon in Rijswijk, ligt dus vlakbij Den Haag. Ik ben bevallen in het Haga, op de Sportlaan, maar ik werk daar ook dus dat was voor mij een makkelijke keuze
Hoi Manonenemma, Ik ga ook bevallen op de sportlaan. Wie was jou gyn? Ik woon tegen Rijswijk aan bij de Vliet. Gaat jou kindje toevallig naar een opvang in de buurt? Ik vind dat echt moeilijk een opvang vinden. Ik denk zelfs na over gastouderopvang omdat ik in de zorg werk en dus onregelmatig.
Uhhh weet ik niet meer, was roze logo. Had er niet zoveel aan, mijn kleine moest 3 weken in het ziekenhuis blijven, dus kreeg verlate kraamzorg 12 uurtjes...
Heb trouwens zwangerschapsyoga gedaan Praktijk De Morgenster, voor o.a. zwangerschapsyoga en voetreflexzonetherapie De verloskundige die mijn bevalling deed, vond het heel knap dat ik zo rustig bleef, ik denk zelf dat het komt omdat ik nog wist hoe ik moest ademen enzo, anders zou ik misschien wel in paniek zijn geraakt.
Hoi hoi, Ik heb meerdere gyn's en verloskundige gehad,maar de laatste was Dr Waegemaekers. Een fijne man. Maar ook Dr.Ottervanger en Dr.Huyser zijn fijne gyn's hoor. Die laatste was ook bij mijn bevalling, samen met arts-ass Dr Dijk. Mijn dochter gaat naar Boembaloe, die zit op de Churchilllaan tegenover de brandweer. Redelijk klein,bestaan net een jaar,maar super fijn. Emma heeft het er echt naar der zin, en ze zijn daar ook gek op haar
Heyy Bendi, gewoon voor de Sportlaan gaan joh. Is echt een fijn ziekenhuis, en dat zeg ik niet alleen omdat ik er zelf werk
Ik had ook Waegemaekers, idd erg fijne vent. Had ook een keertje een co-assistent, denk dat ze portugese ofzo was, die was niet zo fijn, zei tegen me na een miskraam 'nu weet je tenminste wel dat je zwanger kan worden...'
de mijne is aan het herstellen van een zware buikgriep en het RS-virus. Vandaag haar lekker banaan laten proeven hihi. En met de jouwe?
Gaat super. Merk wel dat er een pittig karaktertje in zit, dus dat gaat nog wat worden haha. En helaas al ruim 3 maanden verkouden, eigenlijk al sinds ze op het kdv zit, maar ze is er gelukkig niet ziek van, en nog altijd vrolijk Balen dat ze van jou zo ziek is geweest, vind dat met zo'n kleintje zo zielig he, je kan het niet uitleggen...
Sinds dec, al constant verkouden, 2x buikgriep en 1x RS-virus ook door het kdv vind de mijne een supermakkelijk kind, zolang je dr gebruiksaanwijzing kent hihi en hier ook supervrolijk, lacht zelfs naar de gordijnen hier hahah
Heerlijk he, zulke lachebekkies. Ach, Emma is ook super makkelijk hoor, maar soms is het echt "wat ik niet wol dat wol ik niet" of "of ik wil het en wel nu" en dat laatste vooral als ze der flesje heeft gezien,maar ik bv nog haar slabje om moet doen haha...Moet er wel om lachen hoor
Hmm ik had namelijk bij mijn eerste afspraak een vrouw weet even haar naam niet maar vond haar echt niks. Ik moest kei lang op haar wachten en toen we eindelijk de echo gingen maken moest ze tussendoor weg!! Toen ze bezig was met de echo zei ze ook helemaal niks was allemaal in zich zelf aan het mompelen en ik super zenuwachtig en dacht wat is dat allemaal op het scherm, waar is de baby, klopt het hartje??!!! Maar er was ook een staigaire bij en die liet het goed en mooi aan mij en me moeder zien Volgende week woensdag weer dus ben benieuwd. Mijn nichtje zei hoort erbij dat ze af en toe weg moeten, zou best kunnen maar als je er geen ervaring mee hebt en je bent zenuwachtig voel je je niet zo fijn Blackeyedgirl hele rare opmerking over je miskraam :-S Vind ik echt niet kunnen. Sommige mensen zijn niet zo tactisch met hun woordkeuze laten we het daar ophouden he. Manonenemma ik zal eens kijken vanmiddag de website van Bambeloe. Weet een van jullie dat is het verplicht bij een kdv vaste dagen of kan het ook afwisselen? Beterschap met de kleine
Weet niet of het verplicht is,maar meestal zit je wel vast aan vaste dagen vanwege hun bezetting. Ze mogen natuurlijk maar max zoveel kindjes hebben per dag.
Ja precies verplichte dagen....Daarom denk ik dat het voor ons een gastouder gaat worden. Maja mijn vriend werkt 2 ploegen en ik werk in de zorg via een flexbureau dus geef zelf mijn beschikbaarheid door dus misschien is het wel mooi te combineren. Geniet van jullie kleintjes, de zwangere van je zwangerschap en de vrouwen die bezig zijn met het krijgen van een baby succes :-D