First Time Mommy Club

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door GabrielaH, 16 aug 2021.

1. Mena92

Mena92 Fanatiek lid

5 apr 2021
    2.045
    2.237
    113
    Vrouw
    Ooh joh das schrikken zeg! Helemaal als je weet wat het kan doen.. gelukkig dat de kleine het goed doet maar voor jou heel vervelend! Sterkte!

Dutchgirl1991 vindt dit leuk.
  2. Mena92

Mena92 Fanatiek lid

5 apr 2021
    2.045
    2.237
    113
    Vrouw
    @GabrielaH Joee hoe is het daar? Long time no see

3. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.119
    2.466
    113
    Vrouw
    Oh nu begin ik het echt spannend te vinden! Dinsdag is het eindelijk zo ver en nu begin ik me zorgen te maken. Stel dat er geen hartje klopt?! :(

4. ZoeteAardbei

ZoeteAardbei Bekend lid

13 mei 2022
    766
    1.112
    93
    Vrouw
    Hoi lieve dames, Ik zie veel berichtjes langskomen. Mooie berichtjes maar ook berichtjes met zorgen. Iedereen een knuffel ❤️
    Het kost me laatste tijd veel moeite om de tijd te nemen om te reageren, maar ik lees wel mee.
    Graag wil ik even reageren op het berichtje van @Newbie123 meid ik weet echt hoe je je voelt, die spanning en onzekerheid is niet te harden! Wat mij wel hielp is bedenken dat hoe ik mij voel of wat ik denk echt 0,0 invloed heeft of had op de ontwikkeling van mijn kindje. Ik kon er rust in vinden dat ik het toch niet in de hand had, en het gaat vaker wel goed dan niet. Nog even volhouden, dinsdag ga jij je kleine zien ❤️
    Wij duimen ondertussen hard voor een prachtige en goede echo.

Newbie123 en Soof1992 vinden dit leuk.
  5. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.577
    3.077
    113
    Vrouw
    Ik voel je helemaal! Ik mag donderdag en heb het soms ook echt even lastig. Maar probeer er ook rust uit te halen. Ik had een positieve test. Ik heb een klein beetje klachten die ik wel echt wijt aan m’n zwanger zijn. En ik kan er toch niks aan veranderen in de zin: ik tover even een kloppend hartje. Dat zou er al moeten zijn nu. Dus ik praat ook gewoon tegen m’n buik, zo van dat je zo welkom bent en dat ik het zo spannend vind omdat ik voor het eerst mama ga worden etc. Dus praten in positieve zin. Maar wel gewoon toegeven dat ik spanning ervaar en dat dat ook oké is. Nog maar twee nachtjes slapen voor jou en voor mij vier. We kunnen dit!

Milou94, Newbie123 en ZoeteAardbei vinden dit leuk.
  6. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.119
    2.466
    113
    Vrouw
    Het was een zware dag. Veel dutjes, heel vermoeid, veel misselijkheid en ook vele traantjes.
    Eerst tranen omdat mijn moeder was gaan shoppen voor de baby voor wat kleertjes. Dan kwam het besef opeens weer en moest ik huilen. Daarnet omdat mijn man zo lief voor mij is en heel veel voor me doet, maar ik zo’n luie doos ben die niet uit de zetel geraakt en het huis een rommeltje is. :( Ik kan al weer huilen als ik het hier schrijf. :oops: Hopelijk morgen een betere dag. :roflmao:

Milou94 vindt dit leuk.
  7. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Je lichaam gaat nu door een hoop veranderingen. Zijn goede tekenen. In het tweede trimester gaat dat alweer veel beter hoor.

8. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    859
    848
    93
    Vrouw
    Pittig zijn die eerste weken he❤️. Maar hoe vervelend ook, die klachten zijn echt een heel goed teken! Ik ga zo voor je duimen dinsdag dat je een prachtige echo hebt, ik denk echt dat dat helemaal goed gaat komen!

Newbie123 vindt dit leuk.
  9. ZoeteAardbei

ZoeteAardbei Bekend lid

13 mei 2022
    766
    1.112
    93
    Vrouw
    Hier ook een emotionele dag.. liep ruzie te zoeken met m'n man om niks, hij had ook een kort lontje vanwege ziek zijn, dus was een mooie combinatie. Toen ik eenmaal broodjes met gebakken ei en kaas had, wat zooo lekker smaakte.. begon ik te janken. Ik had gewoon honger, echt uitgemergelde honger blijkbaar:o: echt wat zijn die hormonen toch vaag soms. We hebben wel de toekomstige babykamer leeg, dus dat is een mooie mijlpaal voor ons. Zo kunnen we stukje bij beetje de boel gaan inrichten en schilderen. :D

Newbie123, DBoer, Michje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.119
    2.466
    113
    Vrouw
    Lief dankjewel! Ik hou me ook vaak vast aan die klachten dat het toch wel goed moet zitten. Daarnaast heb ik ook echt al een buikje. Dan denk ik vaak; kan toch niet anders dan dat ik gewoon een goede echo heb? o_O We zullen het morgen zien.

DBoer en Soof1992 vinden dit leuk.
  11. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.119
    2.466
    113
    Vrouw
    Ik tel af naar het 2de trimester. Nog 4 weken. :roflmao:

Soof1992 vindt dit leuk.
  12. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik dacht dat dat met 13 weken was. Maar die grenzen zijn een beetje vaag want ik weet ook nog steeds niet of het derde met 27 of 28 weken is :roflmao:

13. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik voel me echt slecht/raar maar ik heb het altijd een beetje een eng idee gevonden om iets te voelen bewegen in mijn buik. Maar gelukkig begint het natuurlijk heel zachtjes en wordt het steeds meer en ik vond het juist fijn en leuk. Het viel me heel erg mee.
    Het waren tot voor kort altijd plopjes/trapjes maar sinds een paar dagen voel ik haar kronkelen en flink bewegen en elke keer schrik ik daar zo erg van. Voelt zo vreemd en hard/sterk en ik kan er maar niet aan wennen. Vannacht met slapen was het ook en elke keer als ik bijna slaap schrik ik weer wakker terwijl ze altijd rustig was als ik ga slapen. Ik moet nog 3 maanden zo en het wordt alleen maar erger naarmate ze groter wordt. Herkent iemand dit of ben ik gewoon raar? :(

14. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    Heeeel herkenbaar! Ik vond die bewegingen helemaal niks. Wel leuk om van buiten te zien, Amar het gevoel vond ik stom. wel moet ik zeggen dat juist in het derde trimester de bewegingen langzaam minder heftig gaan worden. De baby zal steeds minder ruimte hebben en daardoor zijn de bewegingen ook minder all over the place en een stuk rustiger. Nadeel ervan was wel dat de bewegingen op steeds pijnlijker plekken aanwezig was (achter mijn ribben, tegen bekkenbodemzenuwen, etc).

Finca vindt dit leuk.
  15. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    Jaaa spannend hoor maar komt vast goed met al jouw klachten!:D voor je het weet heb je een prachtige echo foto in handen

16. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh gelukkig. Ik voelde me al meteen zo’n loedermoeder :D. Maar dat hoorde ik ook ja. Minder ruimte is minder beweging. Vooralsnog is het nog ongemakkelijk op mijn blaas maar ze komt al aardig dichtbij mijn ribben. Dat wordt feest :o:

17. ZoeteAardbei

ZoeteAardbei Bekend lid

13 mei 2022
    766
    1.112
    93
    Vrouw
    Haha nou, ik hou 12 weken aan. Aanstaande zaterdag zit ik gewoon in het tweede trimester:o:
    Dan ben ik eindelijk voorbij die "magische" grens en hoef ik de buik niet meer te verbergen:thumup::roflmao: kan ook niet meer haha:p

Newbie123, Finca, DBoer en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. DBoer

DBoer Bekend lid

4 jan 2022
    859
    848
    93
    Vrouw
    Dat lijkt mij ook echt heel naar wanneer ze in de buurt komen van je ribben en ook zo dicht bij je maag! Mijn maag en mijn ribben zijn nu al gevoelig genoeg, laat staan dat het straks ook nog als boksbal gebruikt wordt:roflmao:

Finca en ZoeteAardbei vinden dit leuk.
  19. Milou94

Milou94 Fanatiek lid

2 sep 2021
    1.310
    1.113
    113
    Vrouw
  20. ZoeteAardbei

ZoeteAardbei Bekend lid

13 mei 2022
    766
    1.112
    93
    Vrouw
    #2180 ZoeteAardbei, 18 okt 2022
    Laatst bewerkt: 18 okt 2022
    @Michje veel succes en plezier bij de 13 weken echo:D ga duimen dat alles in orde is met jouw kleintje!!

@Newbie123 Eindelijk tijd voor de eerste echo meid :D geniet er van, hoop op prachtige plaatjes voor jou ♡

@DBoer En jij natuurlijk ook enorm veel plezier bij de geslachtsbepalingsecho :D zo leuk!! Wil je zelf weten wat het wordt of?? Ben zo benieuwd ❤️
    Edit: natuurlijk wil je weten wat het wordt anders doe je ook geen geslachtsbepalingsecho :oops: Anders geformuleerd dan; ga je het met ons delen:roflmao:

Dutchgirl1991, Michje, DBoer en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina