Prachtige buiken dames! ❤️ Willen jullie allemaal het geslacht weten? (Voor degene die het (nog) niet weten) Ik neig naar het wel willen weten maar mijn man twijfelt omdat hij het ook heel bijzonder vind om het niet te weten.
Wat een gezellige boel hier zeg, allemaal nieuwe zwangeren! Hier al met 5 weken opgezet gevoel, maar rond 16 weken begon het pas echt. Dacht toen al heel snel dat ik er hoogzwanger uitzag en elke week dacht ik: nu kan het echt niet dikker (buik). Maar elke week overtrof de vorige, zelfs nog tot 39 weken. En ja toen was mijn buik wel echt E N O R M. Had toen een collage gemaakt hihi
@Nino gaat echt super met de kleine man! Het is zo leuk zeg allemaal. Vooral nu de drie maanden gepasseerd zijn de newborn fase had ook wat, maar is ook zo mega intens. S begon vanaf 6 weken extreem veel krampen en obstipatie (tot wel 10 dagen) te hebben wat echt zoveel energie vergde. Hij huilde echt heel veel, hele dag een soort tikkende tijdbom. Ook de nachten waren vermoeiend met elke 2 uur een wakkere baby. Daarnaast heeft hij ergens tussen de 1 en 2 maanden een erg afgevlakt hoofdje ontwikkeld waar ik me veel zorgen om maakte. Maar nu ..... Echt zoveel meer rust! Hij lacht de hele dag, is vrolijk, lief, gezellig, kan steeds meer (rolt al bijna om!) En het is gewoon echt fantastisch. Hij slaapt de meeste nachten ook door en we hebben de avonden gewoon voor voor onszelf haha. Daarnaast groeit hij als kool en past bijna al in maat 68. Zn hoofdje verbetert nu ook langzaam dmv fysio, dus ook daarin heb ik vertrouwen dat het wel goedkomt. Hoe ervaar jij het nu? Jij zit nog midden in de newborn fase natuurlijk!
Mooie collage! Zo bijzonder hoe ons lichaam veranderd maar ook wel pittig denk ik. Ik geniet nu nog even van t kleine buikje hihi
Sinds kort voel ik me eindelijk beter! Misselijkheid is zo goed als weg, het enige waar ik nu soms last van heb is buikpijn (soms darmen, soms bandenpijn). Maar dat neem ik graag voor lief, want verder gaat het echt top . Alleen moet de kleine man nog even leren door die stomme placenta heen te schoppen haha. Wil hem nu toch echt wel eens gaan voelen! Inmiddels ook flink aan het shoppen geslagen ja. Ik vrees dat we inmiddels al wel een beetje ruim zitten in de maat 50 kleding (die kleine maatjes zijn zoo schattig!!), dus we moeten maar hopen op een kleine baby .
Oh wat super te horen dat het goed gaat nu met je. Eindelijk de fase van genieten aangebroken en ja, daar horen schattige kleertjes en spulletjes bij haha. Hier ook hoor alleen ik heb gelijk gezegd dat ik geen maat 50 haal, alles is minimaal 62/68 en ik heb een pakje maat 56 dacht ik. Mja ik was zelf een grote baby (55cm). Dus ergens houd ik daar ook rekening mee denk ik. Plus je krijgt zooveel. Ik hoop voor je dat je hem snel mag voelen, dat maakt het toch wel veel echter ❤️
Aah mooie buiken hier zeg! Ik mis het zwanger zijn soms echt wel hoor, oeh! Het lukt me helaas niet om alles mee te lezen, de combi werken, baby en huishouden is zo mega wennen en valt me erg zwaar. Zit eraan te denken om een dag ouderschapsverlof op te nemen om hopelijk weer wat meer tijd voor mezelf, en voor de kleine uiteraard, te hebben. Maar ik kom zeker af en toe nog even spieken hoe het met jullie gaat! Gezellige boel hier idd, leuk!
@Mena92 ook proberen aan jezelf te denken he! Misschien is inderdaad een dag ouderschapsverlof wel fijn? Als de kleine hier geboren is ga ik sowieso het eerste jaar ook 3 dagen werken in plaats van 4.
Ik ga precies hetzelfde doen, werk nu ook 4 dagen en ga straks als de kleine er is naar 3. En mijn man werkt nu 5 en gaat naar 4. Scheelt meteen ook weer een hoop opvangkosten en die 8 uren per week ouderschapsverlof kan ik bijna een volledig jaar voor een 70% Uitkering van het uwv vergoed krijgen . Echt super fijn is dat!
Lijkt me zeker heftig allemaal bij elkaar! Hoeveel werk je nu? Ik zou zeker gebuik maken van ouderschapsverlof als die ruimte er financieel is.
♡ First Time Mommy Club ♡ Zwanger: Dutchgirl1991 - 31 jaar - UD 10 december 2022 Leentjeleerdelotjelopen - 25 jaar - UD 17 december 2022 Marijtje85 - 37 jaar - UD 15 januari 2023 Finca - 33 jaar - UD 22 januari 2023 Dboer - 27 jaar - UD 4 april 2023 Maud1995 - 27 jaar - UD 5 april 2023 Bella2021 - 26 jaar - UD 8 april 2023 KinderwensiA - 31 jaar - UD 22 april 2023 Michje - 31 jaar - UD 23 april 2023 ZoeteAardbei - 31 jaar - UD 6 mei 2023 Milou94 - 28 jaar - UD 23 mei 2023 Newbie123 - 28 jaar - UD 30 mei 2023 Zegenwens - 25 jaar - UD 15 juli 2023? Flora53 - 32 jaar - UD 17 juli 2023? Afspraken: Michje - 21 november - controle Dutchgirl1991 - 21 november - controle gynaecoloog Bella2021 - 22 november - 20 weken echo Maud1995 - 22 november - controle Marijtje85 - 22 november - groei echo en controle gynaecoloog Newbie123 - 25 november - 13 weken echo Newbie123 - 27 november - gender reveal Zegenwens - 29 november - eerste echo Flora53 - 29 november - eerste echo + intake vk Finca - 30 november - controle vk + bevalplan Finca - 1 december - intake kraamzorg KinderwensiA - 1 december - 20 weken echo Michje - 3 december - 20 weken echo KinderwensiA - 6 december - controle Milou94 - 6 december - controle VK Zegenwens - 7 december - intake vk ZoeteAardbei - 14 december - 20 weken echo Bella2021 - 15 december - controle Finca - 19 december - liggingsecho Bella2021 - 3 januari - 3D/4D echo Bevallen : GabrielaH - 21 april 2022 - bevallen met 39+4 - een zoontje Ploop - 2 juli 2022 - bevallen met 38+1 (UD 15/7/22) - een zoontje Mena92 - 20 juli 2022 - bevallen op de uitgerekende datum - een zoontje Marlena - 3 augustus 2022 - bevallen met 39+3 - een zoontje Nino12 - 17 oktober 2022 - bevallen met - 41+2 - een dochtertje Al een tijd niet geschreven: - als je nog steeds wilt meeschrijven kan dit uiteraard. Je kan jezelf dan weer op de lijst zetten. Op deze manier blijft de lijst overzichtelijk voor iedereen. Daantjeee - TikusSabrina - UD 10 mei 2022 curlymom - UD 17 mei 2022 Ines98 - UD 27 mei 2022 Jacks07- UD 31 mei 2022 KimK93 - UD 18 juni 2022 Ellyn - UD 23 juni 2022 FreeRose - UD 1 augustus 2022 Daantjee - 15 oktober 2021 - bevallen met 38+4 - een dochter Flowertje27 - 10 maart 2022 - bevallen met - een dochter KJB - 6 mei 2022 - bevallen met 35+5 - een zoontje Sparkles - 26 jaar - UD 25 juli 2022 Sugarsnap - 34 jaar - UD 11 augustus 2022 MerryGoRound - 23 jaar - UD 17 augustus 2022 DZ91 - 30 jaar - UD 18 september 2022
Sinds gisteren heb ik zo’n zwaar gevoel in mijn onderbuik op mijn blaas als ik sta en sowieso op mijn blaas een ergere druk. Moet continu voor mijn gevoel plassen. Zou ze al ingedaald zijn? Of is dat te vroeg?
Dat kan hoor! Of een stukje misschien. Een blaasontsteking is tevens iets om op te letten. Maar grote kans dat ze wat aan het zakken is inderdaad!
@DBoer hier een baby van 3600gram bij geboorte (dus zeker niet klein) en heeft gewoon nog een maand in maat 50 gezeten @Mena92 jaa heftig he! Ik vind het ook echt intens. Ik neem 1 dag per week ouderschapsverlof op dus werk 3,5 ipv 4,5 dag. Al moet ik zeggen dat ik de 'vrije' dag intenser vind dan gewoon werken haha. Met de zorg voor een baby moet je echt constant aan staan. Werken voelt voor mij dus echt als een pauze dagje. Scheelt wel dat ik bijna alleen thuiswerk dus als ik werk gaat S naar de opvang en kan ik tussendoor rustig wat wasjes draaien en huishoudtaakjes doen. @Finca ja hoor kan prima aan het indalen zijn! Vooral bij een eerste gebeurt dat meestal al eerder
De druk is echt af en aan. Niet constant. Gaat wel vaak samen met bewegingen van haar. En veel erger als mijn blaas vol zit haha. Ik hoop dat ze dan al ingedaald is en dat indalingsweeën me bespaard blijven.