Jeetje wat schrikken zeg. Ik denk dat jullie de goede keuze maken. Met alles eromheen en het advies van de gynaecoloog zou ik dat ook doen. Hopelijk snel meer duidelijkheid voor jullie over hoe en wanneer.
Ik ga maar weer bezig met de leuke dingen! Heeft iemand van jullie zo'n zwangerschapsboekje bijgehouden met vragen en waar je echo foto's in kunt plakken? Hebben jullie aanraders? Ik zie er een hoop!
Ik heb deze Vind hem leuk en is ook maar 13 euro. https://www.bol.com/nl/nl/p/negen-maandenboek/9200000080256574/
Deze heb ik ook, vind het alleen jammer dat er elke keer om cm van de buik en gewicht wordt gevraagd. Ik heb dit nooit bijgehouden haha
Hier geen 9-maandenboekje.. wel een mijn eerste jaar boekje. Dat leek me voor de kleine en voor later leuker oh en we hadden een herinneringendoos gekregen waar je allemaal bijzondere spulletjes (eerste schoentjes, foto, lokje haar etc) in kunt doen.
Ja ik zet tzt denk ik de fundushoogte erin ipv cm omtrek. Gewicht hou ik wel wat bij dus kan ik wel invullen. Maar die buikomtrek.. zegt ook zo lekker weinig.
Ik schrijf naast het 9-maandenboek trouwens af en toe nog een stukje voor ons kindje in een Word documentje. Dan kan ik iets uitgebreider over dingen uitwijden dan in zo'n boekje met beperkte schrijfruimte.
Oh dit vond ik juist zo grappig! Gewicht heb ik na 22 weken helemaal los gelaten. Schrok zo van het snelle aankomen de eerste helft van de zwangerschap, dat ik hier toen mee ben gestopt. Pas einde zwangerschap weer gewogen. Buik omtrek vond ik dan wel weer erg leuk in zo een dagboek!! Heel grappig ook om nu nog te kunnen zien hoe groot mijn buik was
Haha ja kan me voorstellen dat er een punt komt dat je niet meer op de weegschaal wil staan Ik bedoel met 'zegt zo weinig' vooral dat iemand met een korte romp meer naar voren zal dragen en dus een grotere buikomtrek zal hebben dan iemand met een lange romp waarbij het kind lekker de ruimte heeft in de lengte.
Haha klopt, ik ben maar 1.60 en droeg compleet naar voren. Ik was in de lengte uiteindelijk bijna hetzelfde formaat als in de breedte maar nu wel grappig om te zien voor mezelf hoe mijn buik toen was ten opzichte van mijn normale zelf van nu
@zegenwens dank je, denk dat het wel goed komt. Ze waren maandag echt heel fijn in de uitleg/ met ons meedenken etc. @Finca ja aan de ene kant een tegenvaller. Vind het echt heel jammer dat ik moet blijven, bijna niets kan de eerste dagen en mijn man naar huis moet en niet kan voor de baby kan zorgen. Maar aan de andere kant geeft het wel rust om nu te weten waar we aan toe zijn
Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/p/mijn-negen-maanden-babyboek-maak-unieke-herinnering/9300000074528293?referrer=socialshare_pdp_androidapp Vraagt ook om buik omtrek etc, maar die heb ik ook nooit bijgehouden eigenlijk. Vooral foto's en leuke verhaaltjes. Leuk boek!
Hier gaat het best goed. Ik herstel aardig goed van de keizersnede gelukkig. Vooral veel last van mijn rug eigenlijk. J is na een moeizame start nu wat beter aan het aankomen en is bijna op haar geboorte gewicht. Ze meldt zich elke 2-3 uur voor een voeding en dat hakt er wel stevig in alles is ineens (logisch) heel anders maar ook wel weer heel bijzonder
@zegenwens hoe gaat het met jou? Heb je al verdere kwaaltjes? @Ploop misschien dat ik het heb gemist, maar hoe was je bezoek aan de gyn? Konden ze iets doen aan de pijn van je keizersnede?
@Dutchgirl1991 fijn dat ze nu aan het aankomen is en jouw herstel ook aardig gaat. Heb je nog last van de klachten van de zwangerschaps hoge bloeddruk?
Ik ben vanmiddag opgenomen ter observatie omdat ik het kindje minder voelde bewegen en er op het ctg dips te zien zijn in haar hartslag. Stukjes ertussen zijn wel weer mooi maar die dips zijn ze niet gerust op. doorbloeding van de hersenen en navelstreng blijven wel goed. Maar ze vinden het te risicovol om me tot maandag te laten wachten voor een volgende controle. Zeggen dat de baby toch aangeeft het niet fijn te hebben in de buik. Voor zover nu lijkt hoeft ze niet vandaag al gehaald te worden maar het zal waarschijnlijk ook geen weken meer duren
Wat spannend zeg! Heel fijn dat ze jullie zo goed in de gaten houden. Hopelijk kan ze nog eventjes blijven zitten. Sterkte met de onzekerheid!