First Time Mommy Club

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door GabrielaH, 16 aug 2021.

1. ZoeteAardbei

ZoeteAardbei Bekend lid

13 mei 2022
    766
    1.112
    93
    Vrouw
    @marijtje85 veel sterkte! Lijkt me ergens een geruststelling dat je daar nu bent, maar het is natuurlijk spannend en verre van ideaal. Maar alles voor jullie gezondheid ♡

marijtje85 vindt dit leuk.
  2. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    @marijtje85 oh wat schrikken zeg! Gelukkig zit je daar nu veilig en hopelijk kan ze nog even blijven zitten. Gelukkig zit je al op een hele redelijke termijn! Sterkte de komende tijd!

3. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.030
    5.000
    113
    Vrouw
    @Dutchgirl1991 Fijn dat ze nu goed aan het groeien is! Kolf je nog? Hopelijk trekt je rugpijn snel weg!

Hier gaat het wel goed! Ik slaap wat beter dus voel me minder moe overdag. Verder wat milde kwaaltjes, maar niks waar ik over mag klagen! Ik vond de eerste vier weken heel zwaar, maar op deze manier is het prima te doen :)

Marlena vindt dit leuk.
  4. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.132
    2.475
    113
    Vrouw
    @marijtje85 veel sterkte! Goed dat jullie van kortbij worden opgevolgd!

5. Dutchgirl1991

Dutchgirl1991 Fanatiek lid

4 jun 2021
    1.566
    1.499
    113
    Vrouw
    Ik zit helaas nog steeds aan de bloeddruk medicatie. Bij ontslag was mijn bloeddruk nog steeds te hoog. Gelukkig zakt hij nu langzaam en mag ik beginnen met afbouwen. Super fijn!

Heel veel succes en veel sterkte gewenst! Goed dat ze het extra in de gaten gaan houden. Heb je een privé kamer in het ziekenhuis? Mag je partner bij je blijven?

Ik denk aan je en stuur veel positieve gedachtes jouw kant op ❤️

6. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Lief dat je het vraagt. Ik heb volgens mij niet eens meer een update gegeven.
    De gynaecoloog heeft inwendig gekeken met echo en daarnaast natuurlijk gevoeld.
    Ze was eigenlijk heel snel tot de conclusie dat er zeer waarschijnlijk een zenuwtak is geraakt/beschadigd die deze klachten geeft.
    Voorheen deed ze zelf uitverdoven, maar ze heeft mij doorverwezen naar de pijnpoli. Daar heb ik de 16e een afspraak met een anesthesist en als het goed is gaan ze het dan direct uitverdoven. Dit zal dan vermoedelijk een paar keer moeten worden herhaald (geen idee met hoe lang de interval dan is) en dan zou de zenuw eigenlijk als het ware permanent uitgeschakeld moeten zijn. Zo niet, is het een mogelijk operatief verhaal. Maar in principe verwachten ze met uitverdoven gewenst resultaat te behalen.
    Verder is ook mijn rare bloedverlies na menstruatie verklaard, er zit een niche in het inwendig litteken en die zit vol met vocht/bloed.
    Maar daar heb ik niet constant last van en dat lijkt al iets minder te worden, dus als het zo blijft kan ik daar mee leven.

Dutchgirl1991 vindt dit leuk.
  7. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Jeetje wat spannend alles. Heel veel sterkte daar

8. Dutchgirl1991

Dutchgirl1991 Fanatiek lid

4 jun 2021
    1.566
    1.499
    113
    Vrouw
    Fijn dat er in ieder geval actie wordt ondernomen. Ik hoop voor je dat die injecties je gaan helpen. Hopelijk gaat die niche ook nog verder weg. Kan dat uit zichzelf genezen?

9. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.030
    5.000
    113
    Vrouw
    Fijn dat je geholpen kan worden met je pijn! Hopelijk werkt de behandeling snel. Ik weet niet of jullie kinderwens al voltooid is of nog niet. Kan die niche nog een probleem vormen als je weer zwanger wil worden?

10. marijtje85

marijtje85 Bekend lid

15 dec 2021
    698
    833
    93
    Vrouw
    Hoi lieve allemaal,

Bedankt voor alle berichtjes. Het lukt me niet om iedereen te raggen vandaar een algemene update.
    Gelukkig was vanochtend het ctg weer beter. Gynaecoloog gaf aan dat dit past bij een kindje met een groeivertraging en weinig vruchtwater. Ze is gelukkig niet acuut in nood.
    Ze is tussendoor actief genoeg op het ctg.

ik mocht naar huis als we dagelijks terug komen voor ctg/ na het weekend in de thuis monitoring gaan.
    Dus morgenochtend bellen voor een ctg en maandag had ik al weer controles staan. Het was wel een goed idee om dan een datum voor de keizersnede af te spreken (hier zijn we het helemaal mee eens, de onzekerheid nu vinden we ook lastig)

Michje, Ploop, Dutchgirl1991 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Wat een rollercoaster allemaal voor jullie. Gelukkig gaat het nu goed met haar. Hopelijk snel duidelijkheid en dan aftellen.

12. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Nee onze kinderwens is nog niet voltooid, maar volgens de gynaecoloog zal het geen invloed hebben op vruchtbaarheid oid. Alleen als ik internet moet geloven is dat mogelijk toch wel heel anders (oftewel, kan het zeker een probleem vormen). Maar goed, hopelijk heeft de gynaecoloog gewoon gelijk.
    Advies is toch om 6-12 maanden te wachten voor we er weer voor gaan, dus dan zullen we wel zien.

Hoop dat de behandeling wat uithaalt.

13. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Nee de niche zal niet uit zichzelf genezen waarschijnlijk.
    Wel kan een volgende zwangerschap ervoor zorgen dat de niche een andere vorm krijgt door het oprekken van de baarmoeder, of gaat hij weg bij een volgende keizersnede. Maar net zo goed is er bij een volgende keizersnede weer een kans op een niche.
    Maar goed, in principe krijg ik een kansberekening en is bij voorbaat al gezegd dat ik een goede kans heb om het natuurlijk te kunnen en mogen proberen als het nog eens zo mag zijn. En als het even meezit, kies ik ook echt niet weer voor een keizersnede.

Dutchgirl1991 vindt dit leuk.
  14. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik vind het echt zo zwaar worden nu. Baby wringt zich in bochten waar ze niet past. Dus opstaan en draaien gaat bijna niet. Voelt super ongemakkelijk. Kan amper nog eten. Druk op mijn blaas. Misselijk. Soms ineens weer bandenpijn. En moet nog 6 weken ofzo. Pff.

15. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.030
    5.000
    113
    Vrouw
    Dat klinkt pittig allemaal.. Het is eigenlijk ook een bizarre gedachte dat er een heel kind in je buik groeit en al je andere organen maar plaats moeten maken. Ben je inmiddels met verlof?

Finca vindt dit leuk.
  16. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Knuff! Nog even doorbijten, hoe zwaar het nu ook is. Nog heel even geduld voor de kleine spruit!!!

Finca vindt dit leuk.
  17. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Nog eventjes meid, dan heb je haar in je armen! Klinkt pittig, die laatste loodjes... Knuffel!

Finca vindt dit leuk.
  18. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Fijn dat je toch nog naar huis mocht en dat je meisje het relatief goed maakt. Spannend dat je gewoon al gaat afspreken wanneer ze gehaald wordt! Aftellen maar!

19. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Flinke nasleep zo zeg, niet fijn! Hopelijk helpt het uitverdoven en heb je er gauw geen last meer van. Heb je er zelf een goed gevoel bij?

20. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Ik was jullie kwijt! Kreeg geen meldingen meer, dus gauw het laatste stukje bijgelezen.

Hier de knoop doorgehakt dat ik vanaf deze week minder werk. Veel last al van mijn bekken en aangezien ik in de kinderopvang werk is het te belastend. Baal ervan dat het nodig is, maar het is wel een hele opluchting.

Vandaag ook een buikfoto gemaakt. Schrok ervan hoe hard mijn buik gegroeid is. :eek: We hebben geen grote spiegel in huis, dus zie 'm niet zo vaak van de zijkant, haha!
    IMG_20221212_115638~2__01.jpg

Bella2021, ZoeteAardbei, DBoer en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina