First Time Mommy Club

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door GabrielaH, 16 aug 2021.

1. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.030
    5.000
    113
    Vrouw
    Ooh wauw wat een prachtige buik heb je al! En verstandig om een stap terug te nemen met werk. Hopelijk helpt dat met je bekken. Hier ook af en toe al last van m'n bekken, maar dat was zelfs voor de zwangerschap al. Ben dus maar vast begonnen met wat oefeningen. Ben jij al bij de bekkenfysio geweest?

Michje vindt dit leuk.
  2. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Ben stiekem ook wel trots op mijn buik! :D

Ik loop inderdaad al een aantal weken bij een bekkenfysio. Merk in mijn bekken nog niet veel verbetering, maar het lijkt op dit moment ook niet erger te worden, dus dat is al mooi meegenomen. Het helpt iig wel voor de uitstralende pijn vanuit mijn bil door mijn rechterbeen, dat is een stuk minder!

Vervelend dat je ook al zo vroeg last hebt, maar op zich niet vreemd als je voor je zwangerschap ook al wel eens last had. Hier kwam het ook niet als een verrassing, al had ik gehoopt dat het wat minder vroeg al zo beperkend zou zijn... Hoop voor je dat het bij jou zal meevallen!

3. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    mooi buikje zeg! en ja na de 20 weken gaat het hard! Na 30 weken nog vele harder!;)

En wat betreft de bekken, ik had dit met fases. Met 16 weken best veel last van, en rest van tweede trimester eigenlijk nauwelijks meer. Rond 30 weken kwam het weer een paar weken terug, en daarna verdween het weer... Dat je er nu last van hebt betekent dus niet dat dit het begin is van meer last:)

Michje vindt dit leuk.
  4. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.789
    113
    ahhw vervelend zeg! Ik weet nog dat ik ook dacht: nog 6 weken, HOE dan. Baby blijft natuurlijk ook tot het einde groeien... Maar uiteindelijk groei je er zelf fysiek en mentaal ook gewoon in mee en vond ik 34 weken bijna net zo zwaar als 39 weken (in elk geval niet veel zwaarder)... Succes nog met de laatste loodjes!

Finca vindt dit leuk.
  5. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Fijn om te horen dat dit niet het begin van het einde hoeft te zijn. :D Het begon hier rond 12 weken en is sindsdien niet weggeweest. Het bouwde op, maar lijkt nu al even stabiel. Zou heerlijk zijn als het nog weg trekt, maar anders hoop ik dat het zo mooi stabiel blijft! We gaan het zien!

6. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Bedankt allemaal voor de lieve woorden. Gaat al iets beter nu. Gelukkig slaap ik nog erg goed. 9/10 uur per nacht haha.
    @zegenwens Ja, ben alweer 4 weken thuis nu.
    @Michje Mooie buik zeg! Lijkt wel op de mijne qua vorm hihi.

Hier ook een foto van de mijne van vorige week!

Bijgevoegde bestanden:

Bella2021, ZoeteAardbei, marijtje85 en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Fijn dat slapen wel goed gaat. Dat helpt iig om de dagen wat beter aan te kunnen!

Hele mooie buik, zo mag de mijne straks best worden! :D

Finca vindt dit leuk.
  8. Milou94

Milou94 Fanatiek lid

2 sep 2021
    1.310
    1.113
    113
    Vrouw
    Prachtig!

Michje vindt dit leuk.
  9. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.132
    2.475
    113
    Vrouw
    Hoe leuk die buik foto’s!
    Hier stond ik zopas ook voor de spiegel verbaasd te kijken naar mijn buikje. Ergens in het hele rouwproces is die heel erg gegroeid.

10. Maud1995

Maud1995 Actief lid

24 dec 2021
    181
    213
    43
    Vrouw
    Wat een prachtige buiken zeg!

@Michje
    Wat knap dat je een stap terug zet mbt werk! Hoe reageerden ze hierop? Hopelijk heeft je lichaam hierdoor iets meer rust waardoor je in ieder geval niet meer klachten krijgt.

Ik ben eigenlijk even benieuwd, zijn er meer dames hier die vervoegd een stapje terug hebben gedaan qua werk?
    Zelf werk ik in de horeca, en met mijn nu bijna 24 weken zwanger merk ik vooral dat de combi van werk en prive (te) veel kan zijn. Mag in mijn vrije tijd namelijk ook wel graag naar buiten, wandelen bijvoorbeeld, of andere actieve dingen doen (zo doe ik het huishouden nog gewoon). Maar als ik dat allemaal doe icm alles op het werk, vind ik het pittig worden. En wil eigenlijk ook niet alles in mn vrije tijd laten vallen om maar goed te kunnen presteren op werk.
    Weet alleen niet zo goed wat mn eerste stap terug gaat zijn. Zijn het kortere dagen (dus bijvoorbeeld het laatste gedeelte overslaan, dat is schoonmaken namelijk), of een dag minder...
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen hierin!

11. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Wat een prachtige buikjes meiden!!! Ik mis mijn buikje ook hihi. Nu alleen maar vetjes :p

@Michje goed dat je wat minder uurtjes gaat maken, ik herken het helaas de bekkenklachten.
    Ook goed dat je bij de bekkenfysio loopt.

Michje vindt dit leuk.
  12. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Mijn werk (ik werk fulltime in de ouderenzorg als laatste jaars verpleegkundige waarin ik voornamelijk verantwoordelijke diensten draai) deed er totaal niet moeilijk om.
    Ik heb zodra ik merkte (rond 26 weken dacht ik) dat ik klachten kreeg, dat uitgesproken. Ik kon namelijk halverwege mijn dienst bijna niet meer lopen. Eerst kreeg ik aangepast werk, maar al gauw bleek dat achter de computer werken ook problemen gaf.
    Direct hebben ze mij 50% ziekgemeld, in die zin dat ik dus wel nog volledige diensten aanwezig was, maar er voor de helft van de tijd extra personeel ingezet werd zodat ik gewoon tussendoor even kon gaan zitten, liggen of wat ik nodig had kon doen (rust nemen dus).
    Dat hebben we 1,5 week gedaan en daarna gaf ik aan dat ik het gewoon niet meer trok om de hele dienst aanwezig te zijn, dus dat ik niet meer dan 4 uur per dag wilde komen werken.

Vanuit daar ging het hard, ik heb dat een paar dagen gedaan en daarna had ik 3 weken vakantie genomen. Tijdens mijn vakantie (richting einde vakantie) zouden we communiceren hoe mijn rooster er daarna uit zag.
    Ik kreeg de vraag hoe het ging en gaf aan dat de klachten ondanks bekkenfysiotherapeut onverminderd waren en het echt enorm doseren is.
    Mijn leidinggevende heeft toen voorgesteld om mij gewoon volledig ziek te melden zodat ik de focus op mijn zwangerschap kon leggen en hij gewoon probleemloos mijn diensten kon oplossen zonder dat er druk op mij zou komen te liggen. Hij gaf aan mij te willen sparen lichamelijk gezien (omdat hij weet hoe ik ben en dat ik anders wel doorbuffel) en dat hem dit de beste oplossing leek, want stel dat ik wel op de werkvloer sta en dan ter plekke uitval, dan kan hij geen directe oplossing regelen en die druk wilde hij weghalen.
    Echt super tof. En ik begrijp nu ook waarom het geen probleem was, het UWV betaald toch je volledige ziekte-uren tijdens zwangerschap aan jouw werkgever. Dus ze verliezen er in feite niets op.

DBoer vindt dit leuk.
  13. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Mijn werkgever was heel begripvol. Speelt ook al vanaf 12 weken, dus hebben het er al een aantal keer over gehad. Ze gaven aan dat ze liever hebben dat ik op tijd een stapje terug doe en het op die manier nog even volhoudt, dan dat ik over mijn grenzen ga en er binnenkort helemaal uit lig.

Ik maak mijn dagen korter. Werk nog ongeveer 70% van mijn contracturen op de groep, verdeeld over 3 dagen. Voor de rest van de uren sta ik ziekgemeld, maar ik probeer op mijn werkdagen na groepstijd nog wat taken buiten de groep te doen. Dat kan wat administratiefs zijn of vast een thema uitwerken voor volgend jaar. En is het genoeg geweest, dan ga ik gewoon naar huis! ;)

Ook nog een beetje kunnen genieten van vrije tijd was hier ook wel een dingetje. Was niet zo gezellig thuis en moest echt uitrusten/bijkomen. Hopelijk nu een wat betere balans!

14. marijtje85

marijtje85 Bekend lid

15 dec 2021
    698
    833
    93
    Vrouw
    Afgelopen nacht weer opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat de doorbloeding van de hersenen slecht was geworden. Vandaag gelukkig weer wat beter dan gister maar nog niet normaal (was die vrijdag nog wel).
    Het begint toch echt er wel op te lijken dat de placenta “op” aan het raken is.

Vandaag weer naar huis met de thuis monitoring. Moet nu iedere dag zelf thuis een ctg maken die ze in het ziekenhuis live kunnen bekijken.

Heb ook een versie poging gehad vandaag. Voorover bewoog onze dochter geen millimeter, achterover wel met haar hoofd, maar de stuit kregen ze niet voorbij mijn heup. Baby ligt nog totaal niet ingedaald dus de gynaecologen hadden goede hoop.

het word nu dus definitief een keizersnede. Wanneer hangt af van de doorbloeding/ ctg’s.

Mijn buik met precies 35 weken

Bijgevoegde bestanden:

Finca vindt dit leuk.
  15. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.030
    5.000
    113
    Vrouw
    Blijft toch wel spannend zo hè? Hopelijk houdt ze het nog eventjes vol.. Je hebt al wel een redelijke termijn inmiddels gelukkig. Sterkte met alle zorgen en de hele rompslomp die gaande is! En een prachtige buik heb je.

marijtje85 vindt dit leuk.
  16. Michje

Michje Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.920
    2.101
    113
    Vrouw
    Wat een zorgen en spanning meid! Een eng idee, dat de placenta 'op' raakt! Wel fijn dat je de ctg thuis kunt doen, dat heen en weer gereis tussen thuis en ziekenhuis lijkt me ook slopend. Hopelijk houdt je meisje het nog even vol daarbinnen. Nog even groeien en aansterken!

Knuffel voor jou, je buik is prachtig. ❤️

17. ZoeteAardbei

ZoeteAardbei Bekend lid

13 mei 2022
    766
    1.112
    93
    Vrouw
    Jeetje zeg, wat een spanning weer. Fijn dat je vanuit huis de ctg kan maken, hopelijk kan ze nog een tijdje blijven zitten en houdt de placenta het nog even vol zodat je baby wat verder kan groeien. Veel sterkte in iedergeval ♡ Je hebt een mooie buik zo!

18. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.030
    5.000
    113
    Vrouw
    @marijtje85 Hoe vaak gaan ze nu de doorbloeding checken?

19. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.132
    2.475
    113
    Vrouw
    Wat spannend en moeilijk zeg!
    Hoe kijk je er zelf naar? Ben je nog gerust dat ze in je buik zit of wil je ze zo snel mogelijk bij jullie hebben?

20. Bella2021

Bella2021 Actief lid

30 dec 2021
    323
    417
    63
    Vrouw
    Jeetje meiden wat een verhalen weer allemaal, leuke en soms wat minder leuke. Mijn energie is de laatste dagen minimaal, dus om iedereen een voor een te taggen heb ik even geen puf voor sorry.
    De verkoudheid heeft mij helaas weer goed te pakken, ik hoest letterlijk de longen uit mijn lijf en normaal door mijn neus ademen is momenteel geen optie. Door het vele hoesten en al het vastzittende slijm, geef ik ook weer regelmatig over. Ik ben die verkoudheid toch echt wel een beetje zat, ik merk echt dat mijn weerstand een stuk slechter is nu er een baby in mijn buik zit.

Hij is overigens erg actief iedere avond, dus met hem gaat alles voor zo ver helemaal goed. Donderdag mag ik weer even naar hem kijken.

marijtje85, ZoeteAardbei en Mena92 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina