Vanaf de 20 weken en toen elke week met extra groei echo’s. Had zelf het idee dat ze het pas “serieuzer” namen vanaf 26 weken toen er een duidelijke eigen lijntje te volgen was.
Klopt. Je mag de groeiecho's vanaf 26/28 weken en later ook niet vergelijken met de p-waarden van de 20 wekenecho, omdat ze pas iets later echt hun eigen lijntje gaan volgen idd.
Vandaag gezellig een dagje naar de negenmaandenbeurs geweest. Jammer dat we alleen eerder weg moesten dan gewild want ik had echt pijnlijke krampen/steken in mijn buik. Wie herkent dit? Zou best kunnen dat me lichaam even zei “tot hier en niet verder”. Mijn moeder zei meteen geen gekke fratsen hier hoor, je moet nog 7 weken..
Klinkt inderdaad alsof je rustig aan moet doen. Ik had op het laatst zelfs dat aan het aanrecht staan die krampen en steken gaf; dus heb toen voornamelijk steeds een stoel gepakt. Het zou moeten afzakken als je goed gaat liggen, dat stelde mij steeds gerust. Werd het minder toen je ging liggen oid? Of in de douche?
Als ik rustig even ging zitten zakte het al weg. Ja 2 keer was ik er klaar mee en zei kom we gaan. Thuis gekomen gaan liggen op de bank en nergens last meer van gehad
Ik herken het helaas! Gisteren ook vroeger dan gepland op restaurant moeten vertrekken door rug en pijn in mijn buik. Vlak bij de auto kromp ik verschillende keren in elkaar van de steken in mijn buik. Het is dan ook gestopt vanaf ik neer lag in de auto. Ik denk dus ook even een alarm belletje.
Hier hetzelfde inderdaad. Als ik te veel (fysiek) actief ben op een dag dan krijg ik dit ook, vaak ook samen met veel harde buiken. Het enige wat dan inderdaad helpt is rust nemen. Ik ga dan vaak echt even liggen met een warme kruik. Frustrerend dat dat dan gebeurt he, net als je wat leuks wilt doen of gewoon dingen wil doen die echt nog moeten gebeuren rondom het huis enzo. Toch is het heel belangrijk dat je naar je lichaam luistert, het is toch echt beter dat onze kindjes de komende weken nog even lekker in onze buiken blijven groeien en aansterken!
De afgelopen 2 nachten waren toch een hel zeg. Op de een of andere manier krijg ik de afgelopen 2 nachten zodra ik op mijn linkerzij draai echt enorme pijn in de buurt van mijn maag/linker onderribben, waardoor ik dus niet meer op links kan slapen. Zodra ik dan weer wegdraai is de pijn ook direct weg, super raar! Nu kan ik dus alleen nog maar op rechts slapen, wat me gewoon echt niet lukt. Hopelijk is dit ook weer even zo'n willekeurig tijdelijk dingetje en kan ik snel toch weer gewoon ook op links liggen want dit is echt helemaal niks, ben helemaal kapot
Nou wat rot zeg! Hopelijk idd iets wat tijdelijk is. Als je zelf nog lekker ligt op je rug mag dat ook hè? Eventueel met een extra kussen onder je hoofd zodat je wat minder plat ligt.
Heel vervelend zeg! Wat ik wel tot nu toe merk is dat veel kwaaltjes in fases komen en gaan. Hopelijk ook dit! Werk je nog of ga je bijna met verlof?
Helaas word ik echt hondsberoerd zodra ik op mijn rug lig. Zelfs al is het maar voor 5 seconden, ik krijg dan echt het gevoel dat ik stik ofzo, het is lastig te omschrijven. Als ik in mijn slaap per ongeluk op mijn rug draai word ik ook direct beroerd wakker. Het schijnt dat je baarmoeder dan een bepaald bloedvat naar je hart afknijpt ofzoiets? Als ik dat niet had gehad was ik zeker lekker op mijn rug gaan slapen, ik ben inmiddels wel echt tot alles in staat om een nacht goed te kunnen slapen!
Ik heb ook wel veel kwaaltjes in fasen gehad inderdaad. Daar hoop ik dus nu ook enorm op! Als ik zo nog +/- 6 weken de nachten door moet komen.. pfft dat zou echt geen doen zijn zeg. Ik moet deze en volgende week nog werken, volgende week donderdag is mijn laatste werkdag. Ik ben dus echt aan het aftellen, ben er nu wel behoorlijk aan toe ook
Zou best door de ligging van de baby kunnen komen. Mijn dochter had ook echt een voorkeurshouding. Wie weet met wat wandelen enzo dat de baby zich wat draait.
Ja klopt, de baarmoeder drukt dan de vena cava/holle ader dicht. Niet iedereen heeft daar evenveel last van, maar dan is dat inderdaad geen goede slaaphouding. Hopelijk kun je snel weer op je linkerzij liggen ook!
Balen zeg! Wel heel herkenbaar... Ben altijd een goede slaper geweest maar hoe verder in de zwangerschap hoe beroerder het slapen ging. Kon nog maar in 1 houding liggen (anders inderdaad ook flauw en benauwd en pijn enzo). En dan nog mega rusteloze benen erbij. Niet heel positief maar bij mij is het dus echt niet meer overgegaan tijdens de zwangerschap. Moment dat de baby eruit was sliep ik per direct weer heerlijk gelukkig!! Hopelijk is het bij jou wel iets tijdelijks!
Ja heel frustrerend is het, ik ben geen persoon die alles laat en afwacht tot mijn partner het kan doen. Ik doe bijna alles zelf nog, tot irritatie van mijn partner. Maar ik neem inderdaad nu wat meer rust dan voorheen. Spannend hoor die laatste weken, heb jij al verlof of werk je nog?
Zie je antwoord nu hier, wat een fijn vooruitzicht. Ik moet na deze week nog 2 weken en ben ook zeker aan het aftellen.
Mag je wel gewoon op je rug slapen als je zelf geen hinder ondervind? Wordt je wel wakker als het toch niet goed gaat? Ik vraag me het namelijk al heel de zwangerschap af omdat een bevriend koppel me had gezegd dat de man haar altijd wakker maakte als ze op haar rug lag voor die reden. Ik moet echt niet op mijn man gaan rekenen die me op mijn zijkant duwt.
Als je er geen hinder van ondervindt, wordt de ader blijkbaar niet (volledig) dichtgedrukt en is er geen probleem! En als het in je slaap gebeurt dan word je er idd wakker van omdat je je beroerd/benauwd gaat voelen, of je draait al slapend op je zij. Je man hoeft je dus niet wakker te porren
Ik heb vandaag gewoon alweer de 20 weken aangetikt! Ik ben wel een beetje aan het toeleven naar die 24 weken grens. Lijkt me toch een heel fijn gevoel als je dat punt op zijn minst bereikt hebt (en dan hopelijk nog een paar maanden erbovenop).